beantwoord

Abonnement is al lang opgezegd en ik krijg toch nog facturen!

• 25 december 2015
  • 20 reacties
  • 457 x bekeken

Ik heb op 30 augustus 2014 mijn abonnement al opgezegd en hier ook een bevestiging van ontvangen (zie bijlage).
Mijn contract liep op 31.03.2015 af. Ondanks de bevestigde opzegging zie ik nu dat ik gewoon facturen heb ontvangen en betaald.
Ik wil graag mijn geld terug vanaf April 2015!
M.vr.gr.
Paul Smeets
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 22 januari 2016, 14:13

Hoi!

Ik heb helaas niets meer van je gehoord. We hebben daarom jouw ticket moeten sluiten. De slotnota lijkt gevallen. Een repay zou €178,71 moeten mits je de slot ook voldoet. Groet, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Nee ik werk niet voor Tele2 dit is een klanten voor klantenforum. Ik kan met je verzoek daarom niets want daarvoor is inzage in je gegevens nodig en daarover beschikken medeklanten niet. Wacht daarom op de reactie van iemand die wel voor Tele2 werkt. Zij hebben dat achter hun naam staan dus : naam@vanTele2
Ik gaf je alleen de tip over je prive gegevens, je zou de eerste niet zijn die de dupe werd van misbruik. Fijne feestdagen
groet Karin
Niemand in dienst van Tele2 werkt vandaag en morgen hier op het forum.Zij vieren Kerst
Dat u aannames doet over betaald worden door Tele2 van mij en andere vrijwillige klanten, komt gewoon voor uw rekening en eigenlijk maakt het me zeer weinig uit wat u allemaal ten onrechte aanneemt of niet. We leven inderdaad in een rechtstaat en u gaf al aan een goede rechtsbijstandsverzekering te hebben dat is fijn voor u, u zult hem nodig hebben !
Zoals ik al zei als u beschikt over de bevestiging van uw definitieve opzegging waarin de datum van opzegging vermeld wordt heeft u gewoon recht op teruggave van het ten onrechte betaalde factuurbedrag en staat u zeer sterk.
Laat u vooral niet in de hoek drukken maar beperk u svp tot de feiten.
Het is niet zo handig om al uw prive gegevens te plaatsen op dit openbare forum.
Mee eens maar helaas is de helpdesk van Tele2 zo slecht dat mij niets anders rest.
Opzeggen gaat alleen door een gesprek aan te vragen (moet niet gekker worden) en online kan ik alleen meer geld uitgeven (verlengen) maar niet opzeggen. Dramatisch slechte service dus!
Gezien je vele reactie op dit forum werk jij overduidelijk voor Tele2.
In plaats van deze reactie zou je ook iets met mijn verzoek kunnen doen, dan kan ik mijn gegevens weer van het forum afhalen.
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb op 30 augustus 2014 mijn abonnement al opgezegd en hier ook een bevestiging van ontvangen (zie bijlage).
Er staat: bevestiging van de aanvraag die in behandeling word genomen.
Om het definitief te bevestigen zou je conform de voorwaarden terug gebeld worden of zelf telefonisch op moeten zegen.
Beiden is blijkbaar niet gebeurd en loopt je contract gewoon door (nu nog steeds zolang je niet telefonisch opzegt)
Vrees dat je aan het kortste eind trekt door niet eerder te reageren.
Hoewel sommige Tele2 medewerkers wel een mogelijkheid zien om je tegemoet te komen moet je het treffen dat deze jouw vraag in behandeling neemt.
We zullen zien. Geen flauw idee of ik gebeld ben vorig jaar. De actie ligt overigens niet bij mij maar bij Tele2.
Conform de bevestiging hoef ik alleen te bellen als ik vragen heb over de opzegging.
Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandsverzekering, heb wel zin om deze bureaucratische oplichters het vuur aan de schenen te leggen.
Klopt niet. Opzeggen dient uitsluitend telefonisch op nummer 020-754 4444 te gebeuren
Citaat uit de mail van Tele2:

" Als wij u telefonisch niet kunnen bereiken, ontvangt u van ons een e-mail met alle informatie.
Heeft u vragen over uw opzegging, of wilt u deze ongedaan maken? Belt u dan met onze klantenservice
via 0900-2411602 (7,5ct per gesprek). Dit kan van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur tot 18.00 uur."

Ik heb geen mail gehad na deze bevestiging. Ook had ik geen vragen en heb daarom niet gebeld.
Opzegging is dus rechtsgeldig, Tele2 moet dus teveel betaalde abonnementsgeld terug betalen.
Zoals gezegd, we zullen zien.
Als u kunt aantonen met een bevestiging van uw definitieve opzegging(dus niet van de onafgehandelde aanvraag) is dat inderdaad rechtsgeldig.
Nogmaals, het is niet aan mij om die te versturen. de bevestiging zegt: " ..Binnen 2 werkdagen nemen wij telefonisch contact met u op om de beëindiging van het abonnement met u af te stemmen."

Het is dus niet aan mij om actie te ondernemen. Als Tele2 kan aantonen dat ze dit met mij hebben afgestemd en ik heb aangegeven dat ik een abonnement dat ik overduidelijk niet meer gebruik (zie facturen) toch wil blijven gebruiken, hebben ze een punt. Natuurlijk heb ik nooit aangegeven het abonnement te willen blijven gebruiken. Tele2 is dus nalatig door mij geen bevestiging te sturen. Hoe dan ook, de bewijslast ligt bij Tele2 en niet bij mij.

Let's agree to disagree, leuke case voor mijn rechtsbijstand lijkt me. Voor iemand "die niet voor Tele2 werkt" ben je wel erg betrokken, bedankt daarvoor.
Laat tzt de uitspraak van de rechter even weten hier svp.
Reputatie 7
Badge +5
Let's agree to disagree, leuke case voor mijn rechtsbijstand lijkt me. Voor iemand "die niet voor Tele2 werkt" ben je wel erg betrokken, bedankt daarvoor.
Karin is zeer nauw betrokken bij het wel en wee van de klant om die wegwijs te maken in de wondere wereld wat Tele2 heet.
Helaas ben jij de zoveelste die geld terug wilt en aan de uitleg van Karin (andere klant) conclusies trekt dat deze uit monde van Tele2 praat.
Zonder dat er ook maar 1 medewerker gereageerd heeft schiet je in de verdediging om je rechtsbijstand erop te gooien i.p.v. de tekst tot je te nemen.
Verwacht van Tele2 dan ook maar vast een keiharde opstelling i.p.v. water bij de wijn.
Succes.
Yeah right, ook jij wordt natuurlijk niet door Tele2 betaald. Ik kijk uit naar de keiharde opstelling. Gelukkig leven we in een rechtsstaat en laat niet iedereen zich door dit soort online gelul in de hoek drukken.
Zucht
Reputatie 2
Badge +2
Hoi psmeets,

Wat een vervelende situatie. Ik zou graag de communicatie willen teruglezen over jouw opzegging. Zou je ajb een privéberichtje willen sturen met jouw NAW (Naam, Adres, Woonplaats), geboortedatum en klantnummer? Je stuurt een privéberichtje door op mijn naam/avatar te klikken en vervolgens op de paarse knop met 'Bericht'. Je kan ook een privéberichtje versturen door te klikken op deze link.

Groet, Ciana
@Ciana, Is er momenteel een nieuwe versie van de brief die in het eerste bericht staat? Er staan n.l. nog het oude 09800-nummer in. Wordt die brief nu nog zo verstuurd?
Reputatie 2
Badge +2
Hoi psmeets!

Bedankt voor het doorsturen van jouw gegevens. Ik zou graag telefonisch contact met je willen opnemen om de opzegging te bespreken. Op welk telefoonnummer ben je bereikbaar? En wat is jouw telefonische bereikbaarheid voor deze en de komende week tussen kantoortijden?

Is er momenteel een nieuwe versie van de brief die in het eerste bericht staat? Er staan n.l. nog het oude 09800-nummer in. Wordt die brief nu nog zo verstuurd?
Goede vraag. Ik heb het voor je nagevraagd! Zodra ik een reactie krijg, laat ik het weten.

Groet, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hoi psmeets!

Sorry voor de verlate reactie. Mijn collega is druk bezig met jouw case! Het klopt dat de opzegging niet is doorgevoerd. Dit was erg slordig van ons. Excuses daarvoor 😞. Je zou t/m 4 januari 2015 klant zijn en daarna worden opgezegd. Daarom dien je vanaf 5 januari 2015 gecompenseerd te worden. Uiteraard krijg je alle onterechte kosten terug, maar daar kunnen wat weken overheen gaan omdat het betalingen over een periode van één jaar zijn. Hoeveel dit precies is, zal worden bepaalde na de slotnota.

We hebben je geprobeerd te bellen, maar beschikken niet over jouw huidige telefoonnummer. Zou je dit willen doorspelen via een privéberichtje?

Groet, Ciana
Reputatie 2
Badge +2
Hoi!

Ik heb helaas niets meer van je gehoord. We hebben daarom jouw ticket moeten sluiten. De slotnota lijkt gevallen. Een repay zou €178,71 moeten mits je de slot ook voldoet. Groet, Ciana