beantwoord

abonnement geannuleerd.

• 5 april 2016
  • 19 reacties
  • 515 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 7 reacties
Hallo,

Ik probeer sinds Januari mijn abonnement te annuleren en terug te gaan naar mijn oude abonnement. Heb afgelopen maanden meerder malen telefonisch contact gehad. Er werd steeds tegen mij gezegd dat het is doorgezet naar contractbeheer. Ik krijg bovendien ook nog een factuur daarboven over een product die ik nooit heb ontvangen. Ik heb namelijk op tijd de nieuwe abonnement geannuleerd. Ik begin echt hier hopeloos over te worden. Sinds vandaag ben ik ook nog eens afgesloten. Hier kan ik dus echt niks mee. Kan svp iemand dit binnen tele2 oppakken. Het kan toch niet zo zijn dat je maanden moet wachten voor het annuleren van een abonnement.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 19 mei 2016, 10:24

Hoi Rick,

Het klopt inderdaad dat het uiteindelijk gelukt is met verlengen van simolny abonnement. Ik zie wel dat mijn abonnement en factuur niet helemaal gelijk lopen. De factuur wordt steeds eerder geïnd terwijl mijn abonnement nog loopt voor dezelfde maand. Er zit een verschil van soms wel 2 weken. Kan daar nog wat aangedaan worden. Verder wil ik je bedanken voor de moeite die je voor mij hebt gedaan om alles weer recht te zetten.

Groetjes,
Arif

Hoi Arif,

Graag gedaan hoor 🙂 Ik ben blij dat ik dit samen met mijn collega's recht heb kunnen trekken!
Op de incassodatum heb ik helaas geen invloed. Is het niet gewoon dat de kosten die op de factuur van (bijvoorbeeld) 15 mei worden geïnd, de abonnementskosten en verbruikskosten van 1 tot 30 april bevatten? Zo zou het ongeveer moeten werken.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Beste Arif,

Dit klinkt allemaal niet fijn. Ik wil dan ook graag kijken wat (en wanneer) er allemaal precies is besproken, zodat ik kan bekijken of en wat ik voor je kan betekenen. Om dit te doen heb ik eerst jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer nodig. Wil je mij deze sturen via een privébericht?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste Arif,

Bedankt voor jouw privébericht. Ik heb in het systeem gekeken en mijn collega met wie ik dit graag wil bespreken, is vandaag niet aanwezig. Ik ga dit vanaf morgen verder voor je oppakken om te bepalen hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Beste Arif,

Ik lees zojuist jouw privébericht, waardoor ik erachter kwam dat ik jou vergeten was. Sorry daarvoor! Ik ben niet van plan om daar een gewoonte van te maken en heb alvast wat uitzoekwerk verricht en een eerste actie ondernomen. Ten eerste heb ik de factuur waar je jouw telefoon via hebt betaald, tijdelijk bevroren, zodat jij nu niet ter incasso zal gaan. Ik moet daarna echter een aantal stappen uitvoeren om dit helemaal op te lossen:

- Ik ga dit morgen uitzetten bij een collega die gaat controleren of die factuur kwijtgescholden kan worden (omdat jij geen telefoon hebt ontvangen)
- Vervolgens kan ik jouw abonnement laten verwijderen (dit kan technisch alleen als alle facturen zijn betaald)
- Na het verwijderen van de order kan ik het abonnement voor jou om laten zetten in het goedkoopste sim-only pakket (maandelijks opzegbaar). Jij kunt vanaf dat moment zelf doen wat jij wilt met jouw abonnement: verlengen of overstappen naar een andere provider.

Klinkt dit jou als een plan?

Groetjes,
Rick
Ja lijkt mij een goed plan en dat is ook wat ik wilde vanaf Januari al. Maar dit heb ik dus al meerder keren te horen gehad van de klantenservice. We zijn nu al een paar maanden verder. In dit geval geef jou het voordeel van de twijfel. Hoelang gaat het duren denk je.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Arif,

Ik durf niet direct aan te geven hoe lang het gaat duren, maar ik ga mijn best doen om het zo soepel en snel mogelijk te laten verlopen. Ik zie nu wel staan dat de factuur ter incasso gaat. Ik was dus te laat met het bevriezen van de factuur, maar ik heb wel direct een aanvraag gedaan bij mijn collega om dit terug te trekken. Dat moet redelijk snel kunnen gaan, omdat er ook al een interne tegenboeking is gedaan voor de factuur die ter incasso is gegaan. Dat is dus voorzichtig positief nieuws.

Ik hou je hier op de hoogte en als je in de tussentijd nog vragen hebt, hoor ik het graag van je!

Groetjes,
Rick
Hoi Rick, Ik ben sinds vandaag weer aangesloten. Dus ik kan weer Gelukkig bellen en interneten op mijn telefoon. Ik kreeg wel een sms waarin stond dat ik 28 Euro aansluitkosten moet betalen. Dit slaat natuurlijk nergens op. Kan je hier wat aan doen anders ben ik binnen de kortste keren weer afgesloten. Maar stel dat ik binnenkort een brief krijg van de deurwaarder over de factuur van Januari wat moet ik daar meedoen.
Reputatie 4
Badge +3
Hi Arif,

Gelukkig ben je weer aangesloten nu. Die aansluitkosten worden automatisch doorberekend volgens een automatisch proces. Heb je daar een betalingstermijn voor gekregen? Uiteraard gaan we ervoor zorgen dat je deze kosten niet hoeft te betalen. Aangezien ik jouw case even heb doorgestuurd naar een collega, wacht ik heel even met het doorvoeren van een tegenboeking daarvoor, zodat jij die kosten niet krijgt. Als ik jouw case weer terugkrijg (en ik blijf het monitoren) dan zorg ik dat dit in orde komt.

Overigens, de reden dat ik jouw case heb doorgestuurd is omdat ik een verzoek heb neergelegd om het incassodossier in te trekken. Maar laat het mij alsjeblieft graag weten als je toch een brief (of andere communicatie) ontvangt.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hi Arif,

We zijn al ergens, maar het is nog niet allemaal opgelost. Mijn collega Maarten heeft ervoor gezorgd dat jouw einddatum is aangepast, waardoor je per direct kunt opzeggen of verlengen. Daar zit echter nog wel een afhankelijkheid en en dat is dat jouw factuur ter incasso is gegaan. Ik heb vandaag een andere collega ingeschakeld om te kijken wat er nodig is om dat recht te zetten. Je wordt hierover gebeld of krijgt van mij weer bericht zodra ik hier iets over weet. Weet in ieder geval dat we ermee bezig zijn om het nu echt voor je regelen!

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

Is goed. Ik zag het al staan bij mijn abonnement gegevens op de app. Dat is in ieder geval opgelost. Ik ben wel van de week gebeld door Maarten maar was toen in gesprek dus kon niet opnemen. Hij heeft wel mijn voicemail ingesproken en zou mij een andere keer terugbellen. Daar wacht ik nog op. In ieder geval bedankt voor de moeite tot nu toe.

Groetjes,
Arifi
De abonnement zelf is trouwens niet aangepast waardoor ik nu elke maand teveel betaal. Misschien kan daar nog naar gekeken worden. Ik ben op dit moment wel toe aan een nieuwe abonnement. Mijn oude mobiel werkt niet meer naar behoren. Misschien als er een goede persoonlijke aanbieding komt van Tele2. kan ik als nog bij jullie blijven. Ik sta er in ieder geval open voor.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Arif,

Zodra je geen incassodossier meer hebt, ga ik met jou kijken wat jij precies te veel hebt betaald en bespreken wij hoe ik jou verder kan helpen om dit recht te zetten. Dit kan in principe alleen door een eenmalige vergoeding.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hi Arif,

Ik ben er vandaag weer voor je achteraan gegaan. Op dit moment heb ik nog geen concrete informatie om met jou te delen. Volgende week nemen wij hierover (telefonisch) contact met jou op.

Groetjes,
Rick
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Arif,

Je hebt eerder natuurlijk al telefonisch contact gehad met Maurice. Mijn collega's gaan vandaag verder voor je aan de slag. Ik verwacht hier snel een terugkoppeling van en breng je dan op de hoogte.

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

Ik heb nog met niemand van tele 2 telefonisch contact gehad. Ik zou deze week gebeld worden maar volgens mij is er nog niet veel te melden. Het duurt ook vrij lang nu. Dus ik hoop dat het snel word opgelost zodat ik ook verder kan. Ik moet wel zeggen dat je het wel goed oppakt Rick want de klantenservice van jullie is echt waardeloos.

Groetjes,
Arif
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Arif,

Ze hebben jou bij de klantenservice meteen goed willen helpen, maar het is helaas wat anders gelopen. Ik ben met jouw probleem naar meerdere afdelingen gelopen en uiteindelijk heeft Maurice dit met een verantwoordelijke kunnen rechtzetten. Het heeft inderdaad een tijd geduurd, maar ik ben blij dat we een escalatie richting incasso hebben voorkomen.

Je bent nu ook direct buiten contract. Je kunt dit abonnement nu dus verlengen of opzeggen. Als je nog even wilt nadenken, raad ik je aan jouw abonnement te verlengen richting een maandelijks opzegbare sim-only. Dat gaat je aardig schelen in de maandelijkse kosten.

Ik wil je ondanks alles bedanken voor jouw geduld en vertrouwen. Als je nog aanvullende vragen voor mij hebt, hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,
Ik ben wel buiten mijn contract gezet maar betaat nog wel voor de nieuwe contract. Kan daar wat aangedaan worden. Volgens de app en mijn tele2 op internet ben ik in bezit van samsung galaxy s6 van jullie waar ik dus nog steeds voor betaal. Hoe zit het met de teveel betaalde facturen. Krijg ik de teveel betaalde bedragen terug. Zo ja wanneer. Je gaf aan dat ik kan verlengen naar een simonly abonnement, dat heb ik ook geprobeerd maar dat lukt niet. Dus wil graag overstappen naar een andere aanbieder. Ik wil dat bovenstaande allemaal word opgelost voordat ik over stap om problemen te voorkomen. Ik hoor het graag van jou.

Groetjes,
Arif
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Arif,

Ik zie dat het afsluiten van een maandelijks opzegbare SIM-only alsnog is gelukt 🙂 Ik heb inmiddels ook gekeken naar jouw kosten:
De factuur van 202,97 (die wij intern hebben tegengeboekt) bestaat voor 16,45 uit verbruikskosten. Op dat specifieke gedeelte van die 202,97 heb je geen recht en dat bedrag ga ik gebruiken om deels in balans te komen met de overige maanden waarin je inderdaad teveel hebt betaald.

Factuur over periode 01-02 tot 29-02: Je hebt 13 euro betaald voor de S6
Factuur over periode 01-03 tot 31-03: Je hebt 13 euro betaald voor de S6
Factuur 1 mei: Je hebt 9,53 betaald voor de S6 en 28 euro voor heraansluitingskosten

In totaal komt dit neer op 63,53. Daar haal ik de 16,45 aan verbruikskosten van de gecrediteerde factuur van 202,97 vanaf en dan kom ik op een vergoeding van 47,08 uit. Ik heb die vergoeding inmiddels voor je ingevoerd. Het systeem gaat proberen om dit bedrag binnen 14 dagen te gebruiken om een openstaande rekening (deels) te vereffenen. Indien dit (deels) niet lukt, zal dit resterende bedrag - vanaf deze datum gezien - over 3 tot 5 weken op jouw rekening verschijnen.

Laat je het mij weten als er iets nog niet helemaal duidelijk is?

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

Het klopt inderdaad dat het uiteindelijk gelukt is met verlengen van simolny abonnement. Ik zie wel dat mijn abonnement en factuur niet helemaal gelijk lopen. De factuur wordt steeds eerder geïnd terwijl mijn abonnement nog loopt voor dezelfde maand. Er zit een verschil van soms wel 2 weken. Kan daar nog wat aangedaan worden. Verder wil ik je bedanken voor de moeite die je voor mij hebt gedaan om alles weer recht te zetten.

Groetjes,
Arif
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Rick,

Groetjes,
Arif

Hoi Arif,

Graag gedaan hoor 🙂 Ik ben blij dat ik dit samen met mijn collega's recht heb kunnen trekken!
Op de incassodatum heb ik helaas geen invloed. Is het niet gewoon dat de kosten die op de factuur van (bijvoorbeeld) 15 mei worden geïnd, de abonnementskosten en verbruikskosten van 1 tot 30 april bevatten? Zo zou het ongeveer moeten werken.

Groetjes,
Rick