beantwoord

Abonnement duurder geworden na 1 jaar? Inflatiecorrectie

  • 13 August 2020
  • 7 reacties
  • 1363 x bekeken

Ik betaal al een jaar lang 27 euro voor mijn abonnement  en nu de factuur van  juli is 27,42 !!

 

icon

Beste antwoord door eric 13 August 2020, 14:45

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Klopt, jaarlijks worden de lopende abonnementen verhoogd met het door het CBS vastgestelde prijsindexcijfer. Dit geheel volgens de algemene voorwaarden.

Bedankt voor de info  eric. 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Murat03

Welkom op onze Community. We helpen je meteen verder met jouw vraag. 
Het is helemaal juist wat @eric uitlegt: 

Klopt, jaarlijks worden de lopende abonnementen verhoogd met het door het CBS vastgestelde prijsindexcijfer. Dit geheel volgens de algemene voorwaarden.

Dit is de  inflatiecorrectie. In 2020 voert Tele2 een inflatiecorrectie door op de vaste kosten van je mobiele abonnement. Dit geldt voor je Bel/SMS-bundel en databundel. De inflatiecorrectie wordt jaarlijks bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 2,6%. De correctie gaat in op 1 juli 2020. Op de factuur die je in augustus ontvangt, zie je de correctie voor het eerst. 
Op onze website staat hierover meer informatie.  Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. We staan voor je klaar! :muscle:

Reputatie 7

Hallo @Murat03

Welkom op onze Community. We helpen je meteen verder met jouw vraag. 
Het is helemaal juist wat @eric uitlegt: 

Klopt, jaarlijks worden de lopende abonnementen verhoogd met het door het CBS vastgestelde prijsindexcijfer. Dit geheel volgens de algemene voorwaarden.

Dit is de  inflatiecorrectie. In 2020 voert Tele2 een inflatiecorrectie door op de vaste kosten van je mobiele abonnement. Dit geldt voor je Bel/SMS-bundel en databundel. De inflatiecorrectie wordt jaarlijks bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 2,6%. De correctie gaat in op 1 juli 2020. Op de factuur die je in augustus ontvangt, zie je de correctie voor het eerst. 
Op onze website staat hierover meer informatie.  Als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag. We staan voor je klaar! :muscle:

Dat klinkt alsof het door de overheid bepaald wordt en dat is niet waar Cas, het CBS bepaalt de inflatiecorrectie niet. Het CBS berekent op verzoek van de overheid de inflatie in Nederland en drukt dit uit in een indexcijfer. Tele2 mag op basis van de voorwaarden er vervolgens voor kiezen om een inflatiecorrectie toe te passen die gelijk is aan de door het CBS berekende inflatie.

Het grappige is overigens dat een inflatiecorrectie zorgt voor prijsstijgingen waardoor de inflatie weer stijgt 🤡

Het voelt krom. Ik kan maandelijks opzeggen en jullie bieden hetzelfde abonnement nog 27 euro per maand aan op de website. Moet ik dus opzeggen en weer een abonnement nemen? Want daar lijkt het op neer te komen om aan die inflatie te ontsnappen ;) #weird

Reputatie 7
Badge +12

Je hoeft niet op te zeggen, maar je kunt wel gewoon verlengen. Dan accepteer je de huidige vorm van de voorwaarden, bundels en gaat de prijs voor een nieuw/verlengt abonnement ook weer voor jou gelden. Dat is het grote voordeel van een maandelijks opzegbaar abonnement. je bent flexibel en daar betaal je uiteraard per maand al een bedrag extra voor.

Je hoeft niet op te zeggen, maar je kunt wel gewoon verlengen. Dan accepteer je de huidige vorm van de voorwaarden, bundels en gaat de prijs voor een nieuw/verlengt abonnement ook weer voor jou gelden. Dat is het grote voordeel van een maandelijks opzegbaar abonnement. je bent flexibel en daar betaal je uiteraard per maand al een bedrag extra voor.

Dank je voor je snelle reactie. Oh ja ik kan natuurlijk verlengen. Enige waar ik dan nog achter moet komen welke voorwaarden er zijn veranderd dan die belangrijk zijn… Geen makkelijke opgave :stuck_out_tongue_winking_eye: