beantwoord

Abonnement "bevriezen" Tele2

• 1 maart 2016
  • 4 reacties
  • 227 x bekeken

Beste TELE2,

Onlangs heb ik voor de tweede keer een abonnement afgesloten bij jullie waar ik zeer te vereden over ben.

Over een half jaar ga ik op stage naar Australië voor 6 maanden. In Australië heb ik niks aan mijn Nederlandse abonnement. Daarom zou ik graag mijn abonnement voor die tijd willen bevriezen en zodra ik in Nederland ben weer in laten gaan.

Ik heb een contract van 2jaar + een half jaar is 2.5 jaar. Deze service kost niemand extra geld en is een soort win-win situatie (tevredenklant + tevreden TELE2). Deze service is er wel bij de meeste providers, maar ik kan daar geen informatie over vinden op de site.

Mijn vraag is, hoe kan ik tijdelijk mijn abonnement bevriezen?

Vriendelijke groet,

Bevriezen
icon

Beste antwoord door eric 1 maart 2016, 22:49

Nee. Via klantenservice kun je bewijs insturen van langdurig buitenlands verblijf bv inschrijving bij buitenlandse universiteit. Dan kun je met een afkoopsom eerder van je abonnement af. Denk met name aan directe en volledige betaling van je toestel. Je nummer raak je kwijt. Alternatief is dat je jouw bundels zo laag mogelijk zet en als je terug bent gewoon weer op niveau. Voordeel is dat je dan bv via wifi nog steeds op je eigen nummer via whatsapp bereikbaar bent en in nood sms kan zenden/ontvangen met je eigen nummer. Bellen is best kostbaar.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 2
Badge
Hoi. Volgens mij biedt tele2 deze service niet
Reputatie 7
Badge +4
Nee. Via klantenservice kun je bewijs insturen van langdurig buitenlands verblijf bv inschrijving bij buitenlandse universiteit. Dan kun je met een afkoopsom eerder van je abonnement af. Denk met name aan directe en volledige betaling van je toestel. Je nummer raak je kwijt. Alternatief is dat je jouw bundels zo laag mogelijk zet en als je terug bent gewoon weer op niveau. Voordeel is dat je dan bv via wifi nog steeds op je eigen nummer via whatsapp bereikbaar bent en in nood sms kan zenden/ontvangen met je eigen nummer. Bellen is best kostbaar.
Ik heb precies het zelfde als NoemiCC.

Ik ga een half jaar studeren in Spanje en zal daar dus ook een abonnement afsluiten. Dan zit ik dus met dubbele kosten te kijken terwijl ik mijn abonnement niet gebruik. En voor zover ik weet kan ik per maand niet mijn abonnement aanpassen?

Daarbij begint mijn nieuwe abonnement (verlenging omdat ik tevreden ben over tele2) in oktober in. Vanaf dan begin ik dus ook pas met het afbetalen van mijn nieuwe telefoon. Een afkoopsom in februari is dus nog voor 1,5 jaar dat lijkt me geen klein bedrag.... + voor smsen en bellen in het buitenland moet je alsnog buiten je bundel betalen dus daarin heb je ook niks aan je abonnement.

Ik wil ook totaal niet van mijn abonnement /nummer af..

Ik zou het fijn vinden als hier een oplossing voor zou zijn/komen aangezien meer mensen blijkbaar tegen dit probleem aanlopen.

Met vriendelijke groet,

Marly
Reputatie 7
Badge +4
Bevriezen kan niet, de telefoon moet toch afbetaald worden. De oplossing is
1) Afkoop van de telefoon in 1 keer, stopzetten abonnement, je bent dan ook je nummer kwijt.

2) Alles laten doorlopen zoals het nu is en dan bijvoorbeeld een databundel buitenland van 1Gb voor 10 euro die dan 30 dagen geldig is per sms bestellen.
Het grote voordeel is dat je afbetaling normaal doorloopt, je zodra je weer in NL bent alles is blijven werken EN dat mensen je ook gewoon op je NL nummer kunnen blijven bellen. Gebelt worden in de EU is namelijk bij Tele2 al gratis. (onbeperkt qua hoeveelheid) Je hoeft daar dus geen buitenlandbundel voor aan te schaffen. Ook whatsapp blijft dan op je NL nummer werken.. Ook access tot digid en misschien TAN codes van banken blijven het doen.