beantwoord

Abonnement annulering al 2x mislukt

  • 17 December 2020
  • 7 reacties
  • 201 x bekeken

Ik heb in 4 weken tijd tot 2x toe een verkeerd omgezet sim-only abonnement geprobeerd te annuleren. Dit is nog steeds NIET verwerkt. Wie lost dit op?

Dit is chronologisch het verhaal:

In november heb ik telefonisch contact met de klantenservice opgenomen om informatie in te winnen over een combi-abonnement internet+mobiel, als aanvulling op mijn mobiele sim-only abonnement (maandelijks opzegbaar). Hierover ben ik teruggebeld, echter had ik toen al besloten een ander internet abonnement af te sluiten. De tele2 medewerker rondde het gesprek af en zei ‘ik kan u nog wel een 2 euro korting aanbieden op uw huidige telefoonabonnement’. Overigens zonder verdere toelichting. Hiermee ging ik akkoord.

Enkele weken later zag ik, toen ik inlogde op mijntele2, dat er een 2-jarig sim-only abonnement geregistreerd stond. Vandaar waarschijnlijk de korting. Dit is mij telefonisch niet toegelicht en hier zou ik ook niet mee akkoord zijn gegaan. Dus, ik wilde dit abonnement gaan annuleren.

Poging 1: bellen met de klantenservice (medio nov). Na 15 min wachttijd, kort overleg, wederom 15 min in de wacht gestaan toen de medewerkster de boel voor me in orde ging maken. Na 15 min gaf ze aan dat de computer vast was gelopen en verzocht me wederom even geduld te hebben. 10 min later benoemde ze dat het doorgevoerd was en ik binnen enkele dagen bevestiging zou ontvangen via de mail. Dit ontving ik echter niet.

Poging 2: opnieuw bellen (begin dec). Medewerker 1 gaf aan niets terug te zien in de systemen van een poging tot annulering. Wel zagen ze dat ik gebeld had. Echter was er geregistreerd dat de annuleringsafdeling geen contact gaf. Dus, deze medewerker ging het opnieuw voor me proberen. Na 15 min in de wacht, kreeg de medewerker geen contact met de benodigde afdeling en vroeg mij zelf in de wacht te gaan staan. 30 minuten later had ik medewerker 2 aan de lijn die de annulering voor me in orde ging maken en bevestigde dat dit gelukt was. Ik zou wederom een bevestiging op de mail ontvangen. Dit ontving ik echter weer niet.

Ik kan er niet bij a) hoe slordig het afsluiten van dit abonnement gegaan is, ik was er nooit mee akkoord gegaan als ik wist wat er voor me afgesloten werd b) hoe slecht bereikbaar de klantenservice is en c) hoe in hemelsnaam tot 2x toe een annulering niet doorgevoerd wordt. Dit is geen klantenservice Tele2.

Wie lost dit op?

icon

Beste antwoord door mar123 26 March 2021, 15:29

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Ik heb in 4 weken tijd tot 2x toe een verkeerd omgezet sim-only abonnement geprobeerd te annuleren. Dit is nog steeds NIET verwerkt. Wie lost dit op?

Dit is chronologisch het verhaal:

In november heb ik telefonisch contact met de klantenservice opgenomen om informatie in te winnen over een combi-abonnement internet+mobiel, als aanvulling op mijn mobiele sim-only abonnement (maandelijks opzegbaar). Hierover ben ik teruggebeld, echter had ik toen al besloten een ander internet abonnement af te sluiten. De tele2 medewerker rondde het gesprek af en zei ‘ik kan u nog wel een 2 euro korting aanbieden op uw huidige telefoonabonnement’. Overigens zonder verdere toelichting. Hiermee ging ik akkoord.

Enkele weken later zag ik, toen ik inlogde op mijntele2, dat er een 2-jarig sim-only abonnement geregistreerd stond. Vandaar waarschijnlijk de korting. Dit is mij telefonisch niet toegelicht en hier zou ik ook niet mee akkoord zijn gegaan. Dus, ik wilde dit abonnement gaan annuleren.

Poging 1: bellen met de klantenservice (medio nov). Na 15 min wachttijd, kort overleg, wederom 15 min in de wacht gestaan toen de medewerkster de boel voor me in orde ging maken. Na 15 min gaf ze aan dat de computer vast was gelopen en verzocht me wederom even geduld te hebben. 10 min later benoemde ze dat het doorgevoerd was en ik binnen enkele dagen bevestiging zou ontvangen via de mail. Dit ontving ik echter niet.

Poging 2: opnieuw bellen (begin dec). Medewerker 1 gaf aan niets terug te zien in de systemen van een poging tot annulering. Wel zagen ze dat ik gebeld had. Echter was er geregistreerd dat de annuleringsafdeling geen contact gaf. Dus, deze medewerker ging het opnieuw voor me proberen. Na 15 min in de wacht, kreeg de medewerker geen contact met de benodigde afdeling en vroeg mij zelf in de wacht te gaan staan. 30 minuten later had ik medewerker 2 aan de lijn die de annulering voor me in orde ging maken en bevestigde dat dit gelukt was. Ik zou wederom een bevestiging op de mail ontvangen. Dit ontving ik echter weer niet.

Ik kan er niet bij a) hoe slordig het afsluiten van dit abonnement gegaan is, ik was er nooit mee akkoord gegaan als ik wist wat er voor me afgesloten werd b) hoe slecht bereikbaar de klantenservice is en c) hoe in hemelsnaam tot 2x toe een annulering niet doorgevoerd wordt. Dit is geen klantenservice Tele2.

Wie lost dit op?

Ik heb in 4 weken tijd tot 2x toe een verkeerd omgezet sim-only abonnement geprobeerd te annuleren. Dit is nog steeds NIET verwerkt. Wie lost dit op?

Dit is chronologisch het verhaal:

In november heb ik telefonisch contact met de klantenservice opgenomen om informatie in te winnen over een combi-abonnement internet+mobiel, als aanvulling op mijn mobiele sim-only abonnement (maandelijks opzegbaar). Hierover ben ik teruggebeld, echter had ik toen al besloten een ander internet abonnement af te sluiten. De tele2 medewerker rondde het gesprek af en zei ‘ik kan u nog wel een 2 euro korting aanbieden op uw huidige telefoonabonnement’. Overigens zonder verdere toelichting. Hiermee ging ik akkoord.

Enkele weken later zag ik, toen ik inlogde op mijntele2, dat er een 2-jarig sim-only abonnement geregistreerd stond. Vandaar waarschijnlijk de korting. Dit is mij telefonisch niet toegelicht en hier zou ik ook niet mee akkoord zijn gegaan. Dus, ik wilde dit abonnement gaan annuleren.

Poging 1: bellen met de klantenservice (medio nov). Na 15 min wachttijd, kort overleg, wederom 15 min in de wacht gestaan toen de medewerkster de boel voor me in orde ging maken. Na 15 min gaf ze aan dat de computer vast was gelopen en verzocht me wederom even geduld te hebben. 10 min later benoemde ze dat het doorgevoerd was en ik binnen enkele dagen bevestiging zou ontvangen via de mail. Dit ontving ik echter niet.

Poging 2: opnieuw bellen (begin dec). Medewerker 1 gaf aan niets terug te zien in de systemen van een poging tot annulering. Wel zagen ze dat ik gebeld had. Echter was er geregistreerd dat de annuleringsafdeling geen contact gaf. Dus, deze medewerker ging het opnieuw voor me proberen. Na 15 min in de wacht, kreeg de medewerker geen contact met de benodigde afdeling en vroeg mij zelf in de wacht te gaan staan. 30 minuten later had ik medewerker 2 aan de lijn die de annulering voor me in orde ging maken en bevestigde dat dit gelukt was. Ik zou wederom een bevestiging op de mail ontvangen. Dit ontving ik echter weer niet.

Ik kan er niet bij a) hoe slordig het afsluiten van dit abonnement gegaan is, ik was er nooit mee akkoord gegaan als ik wist wat er voor me afgesloten werd b) hoe slecht bereikbaar de klantenservice is en c) hoe in hemelsnaam tot 2x toe een annulering niet doorgevoerd wordt. Dit is geen klantenservice Tele2.

Wie lost dit op?

<aanvulling> Kan een moderator van Tele2 hierop reageren?

Ik heb gisteren weer met klantenservice gebeld. Toen ik mijn probleem uitlegde werd allereerst de verbinding verbroken. Bij een tweede poging en na 10min overleg bij jullie was de conclusie: we kunnen niets doen en we hebben ook geen notitie gemaakt van dat u heeft gebeld in december (?!). Ik zou vervolgens worden doorverbonden met daar waar ik een klacht in kon dienen echter wederom werd de verbinding verbroken. Plus, een online klachtenformulier (link staat op dit forum) werkt niet > deze pagina is niet bereikbaar. 

 

Reputatie 3

Precies mijn ervaring met de klantenservice: je kunt net zo goed tegen een muur praten. Oplossing: via aangetekende brief om een oplossing vragen binnen 14 dagen. Daarna naar de geschillencommissie stappen. Dan wordt Tele2 wakker en kan het ineens wel allemaal opgelost worden.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @mar123,

Welkom op de Community. Ik ga je meteen helpen met het annuleren van de verlenging.

Allereerst mijn excuses dat ik hier niet eerder op heb gereageerd, dit topic is aan mijn aandacht ontglipt! Het is niet de bedoeling dat je een twee jarig contract hebt als je daar niet voor hebt gekozen. Dat is slordig van mijn collega. Ik beloof je dat ik dit voor je ga rechtzetten! Bedankt voor de genomen moeite om jouw verhaal hier te delen, het is mij duidelijk wat er moet gebeuren en je bent bij mij aan het juiste adres. Om dit netjes op te lossen ga ik ervoor zorgen jouw abonnement weer maandelijks opzegbaar wordt en dat je de 2 euro korting per maand behoudt die mijn collega heeft beloofd. Jij hoeft nu verder niks te doen want dit ga ik achter de schermen fixen! Het klachtenformulier is van de website afgehaald, daarom werkt het formulier niet meer.

Als je hier vragen over hebt dan hoor ik het graag. Ik sta voor je klaar!

Hi Cas, dank je voor je reactie. Fijn dat je het gaat regelen, zou je me hier nog even over kunnen bellen en het op de mail willen bevestigen? Thanks

Hi Cas, dank je voor je reactie. Fijn dat je het gaat regelen, zou je me hier nog even over kunnen bellen en het op de mail willen bevestigen? Thanks

Dag Cas of andere servicemedewerker, na je bericht heb ik niks meer van je vernomen en mijn contract is nog steeds niet aangepast.

Het zou handig zijn dat jullie het klachtenformulier weer op de website zetten zodat je klanten daadwerkelijk kan helpen met klachten.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @mar123,
Ik had achter de schermen jouw abonnement aangepast waardoor jij uit contract bent. In jouw MijnTele2 zie je dit nog niet terug en ik snap daarom jouw vraag om dit aan te passen. Mijn excuses hiervoor dat ik het niet duidelijk heb uitgelegd. Het is in principe al opgelost maar ik ga ervoor zorgen dat het ook voor jouw duidelijk is en is in te zijn op jouw contract!

Het klachtenformulier werkt niet meer, dat wordt er binnenkort afgehaald. Geen zorgen, je bent bij mij aan het juiste adres want ik zorg ervoor dat het wordt opgelost. Ik stuur meteen een e-mail ter bevestiging als het is aangepast ter bevestiging. Jij hoeft nu verder niks te doen. Als je vragen hebt hierover dan hoor ik het graag. Ik sta voor jou klaar!