beantwoord

Abonnement afzeggen

• 26 juli 2018
  • 9 reacties
  • 2404 x bekeken

Hallo, ik ben toe aan een nieuwe telefoon, maar heb nog 9 maanden. Is het mogelijk om een deal af te sluiten met Tele2 dat ik mijn toestelkrediet afbetaal, en dan een nieuw wat duurder abonnement weer neem bij tele2?
icon

Beste antwoord door eric 26 juli 2018, 12:51

Wat ik heb gelezen is dat het wel kan, maar er dan een bepaald bedrag betaald moet worden?
Je kunt via mijn.tele2.nl een telefoonkrediet afbetalen. Dat kan gunstig zijn als je nu een hoge lening hebt en van een BKR registratie af wilt. Maar als je een 2 jarig spraak/data abonnement hebt kun je pas 4 maanden voordat een dergelijk abonnement afloopt een verlening aanvragen. Op www.tele2.nl/verlengen kun je, als je inlogt, zien op welke datum dat voor jou is. Als je in de toekomst meer flexibiliteit wilt kun je overwegen straks bij de verlenging het abonnement maandelijks opzegbaar / verlengbaar te kiezen. Dat kost 2 euro per maand extra.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge
Nee dat is niet mogelijk? ook als je het toestel.helemaal ineens zou betalen; dan zijn er nog steeds de lopende abonnements verplichtingen. 4 maanden voor de einddatum van je huidige abonnement mag je verlengen met nieuw toestel.
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt als je telefoon niet meer werkt altijd een nieuwe telefoon bij bijvoorbeeld de media markt, of een 2e hands op marktplaats kopen en die met je bestaande abonnement gebruiken. Let dan wel op dat de telefoon is goedgekeurd voor gebruik op het Tele2 netwerk. https://www.tele2.nl/lightbox/4g-ready-smartphones/
Reputatie 7
Badge
Een nieuwe telefoon is niet alleen bij Mediamarkt maar bij heel veel verschillende andere (web) winkels te koop De vraag was of je je bestaande abonnement kan omzetten naar nieuw abonnement na betaling toestelkrediet.
Het antwoord is helaas nee....dat kan niet.
Wat ik heb gelezen is dat het wel kan, maar er dan een bepaald bedrag betaald moet worden?
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt via mijn.tele2.nl een telefoonkrediet afbetalen. Dat kan gunstig zijn als je nu een hoge lening hebt en van een BKR registratie af wilt. Maar als je een 2 jarig spraak/data abonnement hebt kun je pas 4 maanden voordat een dergelijk abonnement afloopt een verlening aanvragen. Op www.tele2.nl/verlengen kun je, als je inlogt, zien op welke datum dat voor jou is. Als je in de toekomst meer flexibiliteit wilt kun je overwegen straks bij de verlenging het abonnement maandelijks opzegbaar / verlengbaar te kiezen. Dat kost 2 euro per maand extra.
Reputatie 7
Badge

Ja dan zou je je abonnement helemaal moeten afkopen en de resterende 9 maanden het abonnement plus het toestelkrediet in 1x moeten betalen .....
Neem daarover kontakt op met de klantenservice Tel. 020-754 4444
Misschien kun je dan beter een tweede abonnement erbij nemen.
Reputatie 7
Badge

Ja dan zou je je abonnement helemaal moeten afkopen en de resterende 9 maanden het abonnement plus het toestelkrediet in 1x moeten betalen .....
Neem daarover kontakt op met de klantenservice Tel. 020-754 4444
Misschien kun je dan beter een tweede abonnement erbij nemen.

Je ontbindt dan het contract en verliest daarbij je nummer.
Nee dat is niet mogelijk? ook als je het toestel.helemaal ineens zou betalen; dan zijn er nog steeds de lopende abonnements verplichtingen. 4 maanden voor de einddatum van je huidige abonnement mag je verlengen met nieuw toestel. dus als ik tot april moet, kan ik in december verlengen en dat houdt in: een nieuw abonnement andere telefoon andere kosten, en de huidige die is dan gewoon weg? Of zit het anders in elkaar
Reputatie 7
Badge +4
Je kunt 4 maanden van te voren verlengen. De exacte datum kun je vinden in www.tele2.nl/verlengen. Op die datum kun je een nieuw abonnement en toestel uitkiezen. Het toestel wordt dan gelijk geleverd. Je oude abonnement en afbetaling van je huidige toestel loopt dan door tot April. Daarna start de termijn van 2 jaar met de nieuwe bundels en prijzen van je verlenging.