beantwoord

Abonnement afkopen

  • 21 January 2020
  • 5 reacties
  • 4010 x bekeken

Helaas is gisteren mijn iPhone 7 gevallen waardoor een flinke barst in het scherm zit. Graag zou ik een nieuwe telefoon willen aanschaffen. Nu vraag ik me af of er een mogelijkheid is om de telefoon + abonnement af te betalen en ik bij Tele2 een nieuw abonnement + telefoon kan aanschaffen. Mijn huidig abonnement loopt nog tot september.

icon

Beste antwoord door eric 21 January 2020, 12:01

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als je abonnement nog loopt tot september, dan kun je rond mei (4 maandne van tevoren) een contractverlenging aanvragen. Dan krijg je wel direct een nieuw toestel maar zal het nieuwe abonnement pas in september ingaan en betaal je niet dubbel.

Afkopen, dat is dat eigenlijk alle nog te betalen maandbedragen in 1 keer betalen, is niet mogelijk en levert je ook geen voordeel op, alleen maar dubbele kosten voor nog 9 maanden. Dan is het goedkoper om voorlopig een eenvoudiger toestel te gebruiken tot mei (2e hands) of gewoon een los toestel te gaan kopen bij Mediamarkt of belsimpel en dan in september verlengen met een simonly.

Reputatie 5

Als je abonnement nog loopt tot september, dan kun je rond mei (4 maandne van tevoren) een contractverlenging aanvragen. Dan krijg je wel direct een nieuw toestel maar zal het nieuwe abonnement pas in september ingaan en betaal je niet dubbel.

Afkopen, dat is dat eigenlijk alle nog te betalen maandbedragen in 1 keer betalen, is niet mogelijk en levert je ook geen voordeel op, alleen maar dubbele kosten voor nog 9 maanden. Dan is het goedkoper om voorlopig een eenvoudiger toestel te gebruiken tot mei (2e hands) of gewoon een los toestel te gaan kopen bij Mediamarkt of belsimpel en dan in september verlengen met een simonly.

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/tele2-abonnement-78905

 

Mits het abonnement een Sim-only is of een maandelijks opzegbaar abonnement met telefoon kan deze tussentijds worden ‘opgebroken’ en kan je een nieuwe verlenging kiezen die 2 jaar ingaat. De telefoon komt niet bij je reeds lopende Sim-only. Daarmee wil ik zeggen dat als er 4 maanden van je contract voorbij zijn er geen 20 maar 24 maanden resterende contractverplichting is na het nemen van een toestel.

Kan dus wel toch?

Het is geen sim only abonnement, of maandelijks opzegbaar helaas..

Reputatie 7
Badge +12

Dan blijft het zelf aankopen van een eigen toestel de goedkoopste oplossing.

Reputatie 6

Een scherm (laten) repareren is niet duur. Er valt vaak zelfs in iemand  zijn inboedelverzekering.  Overigens heb je je voor weinig geld ook een telefoonverzekering die nog tot een jaar na aankoop nog af te sluiten is. Google maar eens…..