beantwoord

Abo terug zetten

Ik heb heb mijn abo veranderd omdat de medewerker zei dat ik onbeperkt kon bellen voor hetzelfde geld en dat er verder niks zou veranderen maar omdat de medewerker niet heeft gezegd dat als de mb"s op zijn je dan niet meer kunt internetten wil ik dit terug laten zetten naar mijn vorige abo, namelijk, 300 bel/sms en 4000mb en als de mb's op zijn dan wordt t internet trager maar kan ik wel blijven internetten! Ik heb dit ruim binnen de 14 dagen gedaan, al na 1 week! Ik ben nu al aan t bellen vanaf 28 april maar het is blijkbaar heel moeilijk om dit voor elkaar te krijgen! Ik moet nu steeds mb's kopen terwijl ik gewoon volgens de voorwaarden van Tele2 binnen 14 dagen terug kon naar mijn vorige abo waarbij ik wel gewoon kon blijven internetten maar dan op n lagere snelheid! Ik wens dat mijn abo terug gezet wordt zoals ik altijd heb gehad zodat ik kan blijven internetten zonder extra kosten! De medewerkers van de klantenservice kunnen helemaal niks doen zeggen ze! Als ik komende week niet terug gezet ben naar mijn vorige abo dan overweeg ik toch echt om over te stappen naar n andere provider! hopelijk kunnen jullie mij wel helpen?
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 17 mei 2016, 14:25

Hoi Ellis (sorry, ik geloof dat ik je naam de eerste keer niet goed heb gelezen),

Ik vind het vervelend dat het voelt alsof je aan het lijntje werd gehouden. Dat lijkt me niet de bedoeling! Vanwege het lange weekend komt mijn antwoord overigens ook wat later dan ik had gewild. Sorry daarvoor.

De vastgelopen aanvraag tot herstel van jouw oude abonnement is vandaag met succes geannuleerd. Vanaf vandaag is het daardoor mogelijk om een porteringsaanvraag te doen naar een andere provider. Ik moet wel zeggen dat ik natuurlijk liever had gehad dat dit allemaal zonder problemen was verlopen, maar het aanpassen van het verleden behoort jammer genoeg niet tot mijn kwaliteiten.

Ik ga naar aanleiding van jouw situatie wel pogen om de voorlichting bij verlengingen (in het bijzonder tot het niet meer leveren van onbeperkte data) te verbeteren. Jij hebt daar nu niets aan, maar we nemen dit soort klachten erg serieus. Ik wil je daarom bedanken voor het contact dat je met ons hebt gelegd via het forum.

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt naar aanleiding van het bovenstaande?

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je kon binnen 14 dagen je bestelling annuleren. Er staat volgens mij niet dat je binnen 14 dagen je bestelling kon annuleren EN dat je dan zonder kosten weer je oude abonnement in ere kunt herstellen.

Annuleren is gewoon dat Tele2 je niet aan een opzegtermijn kan houden en dat je gewoon van je abonnement af bent.
Officiële info
Toch spijt van je verlenging? Dan kun je die binnen 14 kalenderdagen nadat je deze e-mail hebt ontvangen, annuleren. Dat gaat het makkelijkst en het snelst als je onze klantenservice belt of met bijvoorbeeld bijgevoegd opzegformulier. Maar annuleren kan ook op een manier die je zelf kiest.

Als je je verlenging annuleert, zetten we de eerdere overeenkomst gewoon voort. Je gaat dus terug naar de situatie zoals die was voordat je verlengde. Als je al gebruik hebt gemaakt van de onder de verlenging geleverde diensten, brengen we deze kosten apart in rekening.

Dit staat in het mailtje bij verandering van je abonnement! Dus ik kan gewoon terug naar mijn vorige abonnement binnen 14 dagen!
De klantenservice heeft ook gezegd dat ik terug gezet wordt en dat er aan gewerkt wordt maar de aanvraag is vastgelopen? En omdat het nou al zo lang duurt moet ik extra mb"s kopen om te kunnen internetten! Het is niet mijn fout dat de aanvraag is vastgelopen en er hoeft volgens de klantenservice alleen maar op n knop worden gedrukt om dit te veranderen? Heel raar allemaal, bij verlenging krijg je meteen een mail en op mijn tele2 app staat dat t veranderd is maar wil je terug dan gaat dat blijkbaar niet!
Reputatie 7
Badge +4
Als je 4GB in 1 week er door heen jaagt, dan moet je zo ie zo extra internet bundels bijkopen. Jij bent een duidelijke klant voor een 24 GB bundel ! :)
Als je voor je verlenging nog niet op 4G was gezet, en dat is met de verlenging wel gebeurt, dan krijgen ze het niet meer voor elkaar om terug te gaan naar het oude systeem. Er is al een ander topic hier langsgekomen op het forum met hetzelfde vraagstuk.
@Eric

Betekent dit dat de info die Tele2 gaf niet klopt?
Ben benieuwd naar het antwoord van een moderator want het lijkt erop dat Ellis totaal verkeerde informatie kreeg en krijgt over haar verlenging.
Zeggen dat je terug kan naar je oude abonnement en als je daar dan voor kiest hier te horen krijgt dat je maar een 24 GB abonnement moet nemen, lijkt mij persoonlijk niet de goede oplossing.
Ellis wil gewoon terug naar haar oude abonnementsvorm en blijven internetten als bundellimiet verbruikt is.
Als ze her niet voor elkaar krijgen oude abonnement terug te zetten, terwijl het via officiële info wel wordt beloofd, dan zal er een andere passende oplossing geboden moeten worden lijkt mij

Groet Karin
Even ter info: die 4000 mb kom ik normaal goed mee toe! Het gaat erom dat ze dat hadden moeten zeggen dat de voorwaarden anders waren dan bij mijn vorige abonnement! De vraag was niet of ik voor n andere bundel had moeten kiezen! De vraag is waarom ze zo moeilijk doen om mijn abonnement terug te zetten! Ik wil namelijk terug naar mijn vorige abonnement en dat kan volgens de voorwaarden!
Reputatie 7
Badge +4
Helemaal gelijk. Maar als ze dat niet kunnen, dan heb je drie keuzes. 1) Afscheid nemen 2) Houden wat je hebt 3) gecompenseerd worden.
Je wilt toch niet maanden met gedoe blijven zitten. Voor de overgang van klanten van hun oude naar nieuwe systeem hebben ze een robot gebouwd. Die robot is denk ik niet in staat om van het nieuwe systeem weer terug te gaan naar het oude systeem. Misschien kunnen ze je voor de prijs van 4GB wel 8 GB leveren als oplossing. Of een extra korting op de 4GB als je daar toch genoeg aan hebt.
Bespreek dat eens met de klantenservice.
Ja bij de klantenservice hebben ze mij dus gezegd dat het terug gezet wordt maar ze weten niet hoe lang dat duurt en dat hun dat niet kunnen doen! De technische afdeling zou dat moeten doen! Ik heb voldaan volgens de voorwaarden en ik vind t niet meer dan normaal dat Tele2 zich ook daaraan houdt, dat het systeem dat niet kan is aan hun om op te lossen!
HoiEllis,

ik zou gewoon even wachten op het antwoord van een moderator.
Zij kunnen in de systemen kijken en zien wat er met jou is afgesproken.
Eric en ik zijn medeklanten en kunnen uiteraard niet in jouw gegevens of in het systeem kijken.
Dus even paar dagen geduld tot er door een beroepsmedewerker geantwoord zal worden hier

Groet Karin
Hoi Karin,
Dank je wel voor je reactie! Het is gewoon heel irritant dat ze van alles beloven en niks doen! Hoe het kan dat de 4000 mb zo vlug op is ,is mij ook n raadsel maar je kunt niks bewijzen en dat is zo frustrerend! Je moet maar aannemen dat het is zoals hun zeggen! Ik wacht nog maar af maar dit is echt GEEN RECLAME voor Tele2! Klantenservice zonder service!
Zou vandaag opgelost zijn is mij gezegd, dus niet!
Reputatie 7
Badge +4
Op zaterdag wordt er meestal niet veel opgelost. De moderators waar Karin over spreekt kijken na een paar dagen ook mee in de topics. Maar ook zij zijn afhankelijk van backoffice systemen en andere afdelingen, dus even verder afwachten.
Oke dank je wel! Ik wacht nog even af!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Elise,

Vanwege de drukte reageer ik helaas wat later dan ik zou willen. Sorry daarvoor!
Ik zie dat Karin en Eric zich al behulpzaam hebben getoond (Bedankt!) en ik wil voor je kijken wat er allemaal is gebeurd met jouw abonnement. Wil je mij jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht?

Groetjes,
Rick
Hallo Rick, ik heb n privebericht gestuurd!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Elise,

Ik zie dat de update van jouw probleem nog even op zich laat wachten. Door de contractverlenging ben je overgezet naar ons nieuwe systeem, maar het terugzetten naar het oude systeem is op dit moment bij sommige klanten een probleem. Mijn collega's die hierover gaan, hebben het daar heel druk mee op dit moment, maar het is dermate lastig dat ik op dit moment geen indicatie kan geven wanneer dit wordt opgelost.

Groetjes,
Rick
Ja ik heb vandaag WEER gebeld hoe de stand van zaken was en wederom n wegwimpelend antwoord! Op de vraag hoe t kan dat er ineens 7000 mb! in 3 weken verbruikt is zei de medewerkster dat t door de IPhone kwam! O wat verrassend! Wij hebben helemaal geen IPhone! Raar he! Je wordt gewoon aan t lijntje gehouden! Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en ga nu via n andere provider op laten zeggen met nummerbehoud en mocht dat fout gaan dan weet ik wat mij te doen staat! Ben benieuwd! Rick, in ieder geval bedankt voor je moeite maar ik ben er nu echt klaar mee! Mocht het nummerbehoud niet lukken dan laat ik mijn rechtsbijstandsverzekering wel contact opnemen met jou want verder doet niemand van Tele2 iets dus dan heb ik jou in ieder geval als aanspreekpunt!
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ellis (sorry, ik geloof dat ik je naam de eerste keer niet goed heb gelezen),

Ik vind het vervelend dat het voelt alsof je aan het lijntje werd gehouden. Dat lijkt me niet de bedoeling! Vanwege het lange weekend komt mijn antwoord overigens ook wat later dan ik had gewild. Sorry daarvoor.

De vastgelopen aanvraag tot herstel van jouw oude abonnement is vandaag met succes geannuleerd. Vanaf vandaag is het daardoor mogelijk om een porteringsaanvraag te doen naar een andere provider. Ik moet wel zeggen dat ik natuurlijk liever had gehad dat dit allemaal zonder problemen was verlopen, maar het aanpassen van het verleden behoort jammer genoeg niet tot mijn kwaliteiten.

Ik ga naar aanleiding van jouw situatie wel pogen om de voorlichting bij verlengingen (in het bijzonder tot het niet meer leveren van onbeperkte data) te verbeteren. Jij hebt daar nu niets aan, maar we nemen dit soort klachten erg serieus. Ik wil je daarom bedanken voor het contact dat je met ons hebt gelegd via het forum.

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt naar aanleiding van het bovenstaande?

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,
Bedankt voor je moeite, je bent de enige bij tele2 die tot nog toe iets voor mij gedaan heeft! Ik heb allebei mijn abonnementen opgezegd! Goddank zijn het abonnementen die per maand opzegbaar zijn! Ik heb geen zin meer om er energie in te steken! Tele2 maakt voorwaarden waar ze zichzelf niet aan houden (contractbreuk) maar ik houdt me wel aan de voorwaarden en dan kunnen ze niks! Echt waardeloos! Ik hoop dat ik geen gedoe krijg met facturen die doorlopen terwijl ik weg ben bij tele2, als ik de klachten zo lees dan staat me nog wat te wachten! Maar dan laat ik het je wel weten! Nogmaals bedankt!
Groetjes Ellis
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ellis,

Ik en de collega's die mij hebben geholpen, hebben gewoon ons werk gedaan 🙂 Hoewel ik erbij blijf dat het jammer is dat we dit niet eerder op konden pakken.

Ik verwacht dat het goed zal gaan met de facturen. Dat was anders geweest als die aanvraag nog vast zou zitten. Mocht je toch iets anders ervaren, dan hoor ik het inderdaad graag van je.

Groetjes,
Rick
Oke bedankt! Ik laat je weten of alles goed gaat!
Groetjes Ellis
Hallo Rick,
Ik heb n privebericht naar je gestuurd!
Groetjes Ellis
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Ellis,

Ik moet alles openbaar houden en daarom plaats ik hier mijn antwoord.

Ik kan jouw factuur wel naar je mailen als je deze niet kunt inzien via MijnTele2. In dat geval hoor ik graag over welk bedrag het gaat, zodat ik weet dat ik de juiste factuur te pakken heb. Wat betreft het aanvragen van vergoedingen. Ik zie dat je zowel het klachtformulier als het vergoedingsformulier hebt ingevuld.

Het klachtformulier is alleen voor klachten en het vergoedingsformulier is om een vergoeding aan te vragen. Ik zie echter dat de vergoeding is afgewezen, omdat je tussentijds (toen het probleem nog liep) een vergoeding hebt aangevraagd. Als je een vergoeding aan wilt vragen over de hele periode - tot de laatste dag dat jij bij Tele2 zit - dan is het handig om het formulier pas in te vullen als je helemaal over bent naar jouw nieuwe provider. Anders wordt het formulier wellicht (deels) weer niet in behandeling genomen.

Laat maar even weten of ik je nog aan de factuur kan helpen!

Groetjes,
Rick
Oke, ik zie nu de factuur op mijntel2app staan, dank je wel!
Ik wacht nog even af of het goed gaat met de laatste facturen als mijn abonnementen zijn afgelopen, mocht ik hier problemen mee krijgen dan laat ik het jou weten!
Bedankt.
Reputatie 4
Badge +3
Ja, ik hoor het dan graag van je. Maar liever hoor ik natuurlijk dat alles nu wel goed gaat :)
Fijne avond nog!