Abbonement verlengd nano sd

• 28 april 2016
  • 8 reacties
  • 177 x bekeken

Beste Tele2,

Deze week heb ik mijn abbonement verlengd. Mijn "oude" abonnement loopt nog tot augustus 2016. Vandaag heb ik dus mijn nieuwe telefoon gekregen met daarbij een nieuwe simkaart. Mijn oude simkaart is nog een micro sd ( Telefoon was S4 ) en nu voor mijn nieuwe heb ik dus een nano sd nodig. Nu heb ik gelezen dat mijn oude simkaart knippen dus afgeraden is. Mijn vraag was dus hoe zit het met de nieuwe nano sim die ik er bij kreeg? Kan ik die pas gebruiken als mijne nieuwe abonnement ingaat? Of is er een manier om mijn oude abonnement op deze simkaart te zetten en zodra me nieuwe abbo ingaat dat die er dan in werking treed.

Alvast bedankt!

Mvg,

Fernando Hallie

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 1
Badge
Beste Fernando,
Als ht bij de knippen iets fout gaat is dat eigen risico, dat ter zijde.....

De Nano simkaart heeft hetzelfde nummer als de Micro simkaart (zoals overeengekomen is). Deze moet nog wel geactiveerd worden. Doe ht in je nieuwe mobiel, de instructies staan in de gebruiksaanwijzing.

Als je eenmaal de Nano simkaart in gebruik hebt dan heb je als goed is niks meer aan je Micro simkaart.

Als je doch besluit om van Nano naar Micro over te gaan, der zijn bij verschillende winkels zo'n converter te koop. Kijk ff in topic van Nano naar Micro.

Succes
Reputatie 1
Badge
Ohja, mbt je mobiele abbo is zo dat eerst de oude abbo wordt afgehandeld, voor jou is dat augustus en daarna gaat pas je nieuwe abbo in. Let wel op dat je achteraf je factuur betaald. De kans is dat je in september nog een factuur van je oude abbo krijgt, hangt een beetje van de facturatie af.

Succes
Bedankt, dat maakt veel duidelijk. Nog een laatste vraag, ik kan nergens vinden op mijn tele 2 waar ik me nieuwe simkaart kan activeren. En als ik dit doe is het 100% zeker dat mijne oude abbo gewoon op de sim staat t och? Niet dat ik onverwachts hoge kosten krijg voor datagebruik.

Albast bedankt!
Reputatie 1
Badge
Beste Fernando,
Om je nieuwe simkaart te activeren ga je naar mijn Tele2 omgeving, simkaart activeren en volg dan de stappen. Als goed is heb je bij je nieuwe mobiel een boekje gehad met als titel: aan de slag.

https://mijntele2.tele2.nl/mijntele2/4G/home.html#/

Mbt je nieuwe abbo, je gaat eerst je oude abbo opmaken en dit is voor jou tot augustus. Je gebruikt dus tot augustus je oude contract met haar belbundel en internetbundel. Na augustus als je nieuwe abbo ingaat dan wordt je auto overgezet naar je nieuwe bundels zoals deze is overeengekomen.

Succes
Oke, komt goed. Hartstikke bedankt.
Oke..het activeren lukt dus niet. De nieuwe simkaart staat niet tussen mijn nieuwe producten. Hoe komt dit?

Wat info: Ik heb mijn abbonement via gsmwijzer afgesloten. Nieuwe abbo gaat pas in in augustus.

Mvg
Heb het gevoel dat ik hier verkeerde informatie krijg aangezien het niet werkt en al mensen heb zien zeggen dat ze opeens dikke kosten hebben gekregen omdat het nieuwe abbonement nog niet van start is. Ga wel naar een winkel en kijk of ze de oude sim kunnen knippen...
Iedere Telefoonwinkel kan simkaarten op maat knippen
Je kunt ook voor 15 euro een nieuwe 3 in 1 simkaart aanvragen. Daar staat dan je huidige abonnement op.