vraag

abbonament afgewezen

• 30 maart 2020
  • 7 reacties
  • 177 x bekeken

Goedendag,

ik ben 21/03/2020 18 geworden en wou graag een abonnement met toestel nemen, maar die is afgewezen mijn vraag is wat de reden zou kunnen zijn. Ik ben net 18 , heb geen schulden ! Genoeg inkomen en inwonend. Ik sta ook niet negatief bij experian gemeld.

mvg,

M.A Delfsma

7 reacties

Ja ik heb he zelfde heb ook genoeg inkomen en heb geen bkr registratie en ben 18.04.2002 18 geworden ze wijzen me gewoon keihard af

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn meer gronden waar providers naar kijken. Bv het aantal abonnementen in 1 huishouden. Ook is de acceptatie per provider verschillend. Iedereen maakt zijn eigen risico analyse. Met een dure iPhone erbij kan de beslissing ook anders uitvallen dan bij een sim only.

Reputatie 7
Badge +1

Los van de hoogte van het inkomen gaat het vaak ook om het garantie inkomen. Flexuren of onregelmatigheidstoeslagen kunnen mogelijk niet meetellen. Daarnaast zouden partijen voorzichtig kunnen zijn omdat er juist nog geen BKR historie is, er is nog geen positieve leen historie opgebouwd. Is in de afwijzing niet genoemd of het vanwege de inkomenstoets of andere controle is? Tele2 mag niet de reden weten, maar kan wel nagaan welke van de toegepaste controles faalt. Met die informatie is te concluderen of het wel of niet de inkomenstoets was.

Er zijn meer gronden waar providers naar kijken. Bv het aantal abonnementen in 1 huishouden. Ook is de acceptatie per provider verschillend. Iedereen maakt zijn eigen risico analyse. Met een dure iPhone erbij kan de beslissing ook anders uitvallen dan bij een sim only.

Ja ik heb nu sim only dus ik kan nooit een telefoon abonnement nemen

Los van de hoogte van het inkomen gaat het vaak ook om het garantie inkomen. Flexuren of onregelmatigheidstoeslagen kunnen mogelijk niet meetellen. Daarnaast zouden partijen voorzichtig kunnen zijn omdat er juist nog geen BKR historie is, er is nog geen positieve leen historie opgebouwd. Is in de afwijzing niet genoemd of het vanwege de inkomenstoets of andere controle is? Tele2 mag niet de reden weten, maar kan wel nagaan welke van de toegepaste controles faalt. Met die informatie is te concluderen of het wel of niet de inkomenstoets was.

Hoe kan ik aanvragen aan tele 2 wat ik faal voor toestelkrediet

Reputatie 7
Badge +1

Ja ik heb nu sim only dus ik kan nooit een telefoon abonnement nemen

Een abonnement sowieso wel, maar een lening voor een toestel is een ander verhaal. Wellicht lukt het wel met een goedkoper toestel. En anders eerst het deel boven de 250 euro sparen om maximaal 250 euro te hoeven lenen (tot dat bedrag is geen BKR registratie nodig).

Reputatie 7
Badge +1

Hoe kan ik aanvragen aan tele 2 wat ik faal voor toestelkrediet

Een Tele2 moderator hier zou het voor je kunnen navragen. Wacht tot een moderator hier reageert, topics worden op volgorde afgehandeld dus heb geduld.

Reageer