beantwoord

Abbo vroegtijdig stoppen en nummer behouden

  • 17 February 2022
  • 6 reacties
  • 339 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 2 reacties

Hoi allemaal, 

Hopelijk kan iemand mij helpen, ik heb al meerdere keren gebeld met de klantenservice maar ik wordt er niet wijzer op. 

Begin maart ga ik voor een jaar naar het buitenland. Dit is dan ook de reden dat ik mijn mobiel abonnement bij Tele2 wil opzeggen. Het loopt nu nog tot en met 10 juni 2022. Nu is mijn eerste vraag, kan ik dit abonnement nu al stopzetten of kan dat pas vanaf 10 juni? En het volgende punt is dat ik eigenlijk graag mijn nummer wil behouden zodat als ik terug naar Nederland kom, ik het zelfde nummer opnieuw kan gebruiken. 

Ik hoor het graag als iemand weet hoe ik dit het best (en goedkoopst) aan kan pakken :relaxed: .

Groetjes!

icon

Beste antwoord door WhTurner 17 February 2022, 13:46

Bekijk origineel bericht

6 reacties

In principe kan je een abonnement niet voortijdig beëindigen. Als je naar het buitenland emigreert zijn er mogelijkheden. Hiervoor zijn uit- of inschrijvings papieren  nodig.

Als je ooit na de start van dit abonnement je bundels hebt verhoogd, kan je ze weer verlagen tot de oorspronkelijke waarde en daardoor een lager bedrag betalen.

Om je nummer niet verloren te laten gaan kan je een prepaid (gratis)  SIM aanvragen bij een andere aanbieder en dan nummerbehoud naar die kaart aanvragen. Bij terugkomst sluit je weer een Tele2 abonnement af en vraag nummerbehoud aan.

In principe kan je een abonnement niet voortijdig beëindigen. Als je naar het buitenland emigreert zijn er mogelijkheden. Hiervoor zijn uit- of inschrijvings papieren  nodig.

Als je ooit na de start van dit abonnement je bundels hebt verhoogd, kan je ze weer verlagen tot de oorspronkelijke waarde en daardoor een lager bedrag betalen.

Om je nummer niet verloren te laten gaan kan je een prepaid (gratis)  SIM aanvragen bij een andere aanbieder en dan nummerbehoud naar die kaart aanvragen. Bij terugkomst sluit je weer een Tele2 abonnement af en vraag nummerbehoud aan.

Bedankt voor je antwoord! Kan ik deze prepaid simkaart niet aanvragen bij Tele2 dan?
En betekend het dat ik mijn abonnement gewoon moet laten aflopen en dan stopzetten? Of wordt het automatisch stop gezet? 

Op beide vragen “nee. Een abonnement stopt niet vanzelf.  En Tele2 heeft geen pre-paid kaarten meer. Je moet dus een andere aanbieder kiezen, b.v. Lebara

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt hier een T-Mobile prepaid kaart online bestellen.

Je kunt hier een T-Mobile prepaid kaart online bestellen.

Kan ik dit nu al aanvragen of pas als mijn abonnement afloopt in juni? 

Reputatie 7
Badge +12

Je koopt eerst een prepaid kaart. Daarna kun je 4 maanden voor het einde van je abonnement nummerbehoud aanvragen.

Reageer