beantwoord

Aanvraag via belsimpel duurt weken!

• 1 augustus 2018
  • 25 reacties
  • 2370 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Ik wacht nu al weken op Tele2 omdat ze mijn contract handmatig moeten verlengen. Het is fout gegaan nadat ik een paar maanden geleden eens een Huawei met abbo heb genomen. De telefoon beviel niet dus die heb ik retour gestuurd naar belsimpel. Een maandje later besluit ik voor de Galaxy S8 te gaan. Maar dan ineens blijk ik nog steeds vast te zitten aan dat Huawei abonnement! En dat terwijl dat ding al weken geleden is terug gestuurd. En mijn S6 is ook allang afbetaald.
Blijkbaar heeft Tele2 nu al weken lang nodig om een foutje herstellen. Ik vind het echt ongelofelijk slecht dat ze een klant zo lang laten wachten, te veel laten betalen en dat ze niks leveren.
Waarom moet ik zo lang wachten en hoe gaat Tele2 dit goed maken?
icon

Beste antwoord door Arjan van Tele2 1 augustus 2018, 09:38

Hoi LeviTele2

Welkom op het forum,

Omdat je profiel niet volledig is ingevuld kan ik je nu niet helpen

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Arjan
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +2
De aanvraag en annulering lopen via Belsimpel, wat zeggen zij? Hebben ze de annulering wel goed doorgevoerd?

Belsimpel kan contact opnemen met Tele2 om achter te komen wat het probleem nu is.
Reputatie 7
Badge
Ik denk dat Belsimpel hier jouw aanspreekpunt is. Zij hebben een directe lijn met Tele2 en kunnen dat snel regelen. Zorg verder dat je account in dit forum volledig is ingevuld met je klantnummer etc. Dan kan een medewerker van Tele2 sneller voir je nakijken of je Huawei abonnement correct is geannuleerd.
Reputatie 6
Badge
Hoi LeviTele2

Welkom op het forum,

Omdat je profiel niet volledig is ingevuld kan ik je nu niet helpen

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Arjan
Bedankt voor de reacties, ik heb Arjan alvast privé beantwoord. Maar ik heb belsimpel al flink achter de broek aan gezeten. En van hen hoor ik dat zij bijna dagelijks Tele2 bellen om naar de status te vragen.
Een Belsimpel medewerker vertelde me dat Tele2 het niet eens was met de annulering van het abonnement bij de Huawei. Later kreeg ik ook te horen dat de zaak intern werd doorgeven van abonnementen naar finance omdat het dus ingewikkeld was.
Mijn indruk is dus dat Tele2 en Belsimpel het niet echt met elkaar eens zijn. Daarom kom ik hier nu maar persoonlijk om er hopelijk voor te zorgen dat er iets gaat gebeuren.
Reputatie 6
Badge
Hey LeviTele2,

Bedankt voor het sturen van je gegevens, omdat de annulering binnen kwam buiten de respijtperiode hebben we dat verzoek geweigerd.
De bestelling kunne we daarom niet meer uit het systeem halen,
We hebben een andere afdeling verzocht om je einddatum terug te zetten naar heden, dan kun je verlengen..
Het bericht ligt nu bij de goede afdeling, het wachten is op wanneer zij dit in orde hebben gemaakt,

Fijne dag,

Arjan
Hey Arjan, bedankt voor deze opheldering. Weet je ook vanuit eerdere gevallen hoe lang zo iets moet duren? Want daar ligt vooral de ergernis nu. Zover de pinda in mijn hoofd kan bedenken, is wijziging in de pc, een papiertje printen of een krabbel zetten, geen taak van een paar weken.

Ik kijk nu ook nog eens naar mijn laatste factuur en daar klopt ook iets niet denk ik zo. Want in het overzichtje via de website staan hele andere bedragen dan wanneer ik de factuur download. Loopt het abonnement van mijn S6 nog in de war met de Huawei? Zie jij dat ook @Arjan van Tele2?

Alvast bedankt!🙌🏼
Reputatie 7
Badge +4
Als je een verlenging eerder aanvraagt dan de einddatum van een lopend abonnement, dan gaat je nieuwe abonnement pas in op de einddatum van je lopende. Voor die S6 betaal je 24 x een "toestel bundel" en daarna ga je maandelijks voor een nieuw toestel betalen, en op dat moment start dus ook die nieuwe 2 jaar.
Beetje ingewikkeld, maar je abonnementen en afbetalingen lopen altijd na elkaar om geen dubbele kosten te krijgen.
Hey Eric, ja de verwarring ontstaat bij de factuur van April. Toen heb ik nog een paar dagen mijn oude s6 abbo gehad en de rest van de maand de nieuwe Huawei abbo. Het web overzicht klopt niet, maar de factuur en totale bedrag wel, dus prima😌 .
Nu maar gewoon hopen dat de late annulering van Belsimpel wordt hersteld door Tele2... En hopelijk snel, want de batterij van mijn S6 nu is echt drama😥
Reputatie 7
Badge +4
Vervelend man, zo te lezen zoeken ze bij Tele2 wel naar een oplossing. Dat is met zo'n externe partij altijd nog lastig.. Als die order is doorgelopen krijgt Belsimpel ook de verkoopcomissie en natuurlijk het bedrag om de Huwai van te betalen. Dat moet dan ook allemaal worden teruggedraaid.
@moderatoren,
De naam van de TS voldoet niet aan de forumregels.
Reputatie 6
Badge
Hoi Levi01,

ik heb je gebruikersnaam aangepast omdat WhTurner terecht heeft opgemerkt dat je geen Tele2 mag gebruiken in je username.

Wil je het anders hebben, stuur me even een bericht.

Groet,

Arjan
Oh juist perfect! Ik zag het ook al, dus bedankt👍🏼
Hey @Arjan van Tele2, wil het een beetje lukken? Het verplaatsen van die einddatum betekend toch gewoon een wijziging in de pc? Of reist er op dit moment iemand terug uit de toekomst met mijn contract om echt letterlijk de einddatum naar het heden te verplaatsen?
Het blijft echt ongelofelijk asociaal dat jullie hier werkelijk weken over moeten doen. In die periode ben ik verhuisd, op vakantie geweest, heb ik verschillende klussen afgemaakt voor mijn werk. Maar bij jullie op kantoor is er niemand in staat om dit ondertussen op te lossen???
Geen excuses nu graag maar een oplossing en gepaste vorm van verontschuldiging...
Reputatie 6
Badge
Hoi Levi,
Uit coulance hebben we de order teruggetroken,
Prima dat je het balletje bij ons neerlegdt er gaat tijd overheen omdat te fiksen.,
Ik heb vandaag gevraagd om deze aanvraag om je einddatum terug te zetten te bespoedigen, .

Fijne dag.

Arjan
Reputatie 6
Badge
Hoi Levi,

Ik heb goed nieuws voor je,
Vanaf morgen kun je verlengen.

Groet,
Arjan
@Arjan van Tele2, bedankt! Ik ga het doorgeven aan Belsimpel. Kun jij me nog wel vertellen hoe ik het geld terug krijg voor de periode waarin ik dit abonnement heb betaald terwijl het toestel al was geretourneerd?
Reputatie 6
Badge
Daar ga ik zo even naar kijken, ik regel dat verder, hoef je ook niet te bellen:)
Dat klinkt goed Arjan, bedankt!
Reputatie 6
Badge
Hoi Levi,

Ik heb je een privébericht gestuurd over de financiën

Groet Arjan
Alvast bedankt voor het aanhoren van mijn relaas en je actie.
Als afsluiting voor dit topic, mijn telefoon is eindelijk onderweg! Hoewel Arjan had verwacht dat ik opnieuw een bestelling moest gaan doen, heeft Belsimpel na een reminder van mij, de boel netjes afgemaakt met mijn oorspronkelijke order.
Het ging vanmiddag binnen een paar minuten. Eerst het mailtje van Tele2 als welkom bij hen met een nieuw contract. Vlak daarna een sms dat mijn aansluiting vanaf nu verder ging op dat contract. En weer even daarna een track&trace van Belsimpel dat een pakketje onderweg was.
Gelukkig heb ik straks gewoon een heerlijk toestel voor een mooie prijs op een goed netwerk. Al denk ik volgende keer wel 2x na voordat ik een toestel retour stuur!
Reputatie 7
Badge +2
Puur uit nieuwsgierigheid,

Wie heeft de eerste fout gemaakt?

Had jij het toestel te laat terug gestuurd? Belsimpel het te laat aan Tele2 gemeld of had Tele2 het te laat verwerkt? ?

In ieder geval mooi dat je toestel onderweg is.
@Rena Chan Daar heb je inderdaad de hamvraag te pakken. Ik denk dat ik het pakketje wel echt in de laatste dagen heb teruggestuurd dus dat heeft blijkbaar toch een risico.
Reputatie 6
Badge
@Rena,

De order is door Belsimpel buiten respijt geannuleerd,
Uit coulance hebben wij de order geannuleerd, deze constructie geeft wat It-issues zoals de einddatum verplaatsen naar een eerdere datum, dit is uiteindelijk gelukt.

Maar daardoor duurde het wel een poosje voordat klant opnieuw kon bestellen

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge +2
Aha is dan duidelijk waar de fout zich bevond... Mooi dat het alsnog gelukt is... Maar ik neem aan dat Belsimpel een tik op de vingers krijgt van de juiste afdeling ?

Anyways it was just out of curiosity 😉