Aansluitkosten bij een nieuw abonnement

• 27 februari 2017
  • 4 reacties
  • 469 x bekeken

Hallo,
Ik wil graag mijn abonnement opzeggen bij Tele2 (en een tijdelijk abonnement ergens anders nemen) zodat ik rustig kan nadenken over een nieuwe telefoon die ik wellicht weer bij Tele2 ga nemen. Nu wil ik weten of ik bij een nieuw toestel bij Tele2 aansluitkosten moet betalen als ik tijdelijk geen klant meer ben geweest. Weet iemand dit?

Mvg,

Meike Meirmans

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey Meike,

Welkom op het forum! 😃

In principe kun je ervan uit gaan dat je aansluitkosten zult moeten betalen. Zolang je geen actief abonnement hebt bij Tele2 en hierna dus weer een nieuw abonnement besteld zul je beschouwd wordern als een " nieuwe " klant. Of ze eventueel deze kosten vergoeden voor terugkerende klanten is bij mij niet bekend.

Waarom wil je eigenlijk tijdelijk ergens anders heen als ik vragen mag? Ik ben toch een beetje nieuwsgierig nu 🙂
Hahaha bedankt voor het antwoord. Ik heb twee jaar geleden een toen goedkope abonnement met 100 mb bij een iPhone 5c aangeschaft. 100 mb is erg weinig (is inmiddels wel verdubbeld door verjaardag Tele2) en betaal na het verlopen van mijn abonnement nog steeds erg veel voor 200 mb data. Bij een andere provider kan ik voor de 11 euro die ik nu betaal meer mb's krijgen dus wil ik dit tijdelijk even doen met een simonly. Maar gezien dit antwoord gaan we even onderhandelen met Tele2 en eventueel zetten we vaart achter het zoeken van een nieuwe telefoon 😉
Reputatie 5
Badge +2
Je kan altijd even kijken op de website wat mogelijk is qua een verlenging of iets dergelijks 🙂 Tele2 heeft op dit moment een actie lopen waarbij een Sim Only abonnement tijdelijk 1 maand gratis is. Plus geen aansluitkosten! 😃 Ik heb even een stukje gekopieerd voor je vanuit de FAQ bij die pagina:

Vraag: Betaal ik echt helemaal niets de eerste maand?

Antwoord: Jazeker! De eerste maand betaal je géén abonnementskosten en géén aansluitkosten. De korting wordt verrekend op je factuur. Daarna betaal je de maandelijkse abonnementskosten, tenzij je het contract direct opzegt (alleen mogelijk bij een 1 maand contract).

https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement/sim-only/?data=24000&voice=100&binding=24&gclid=CIHTloaSsdICFYMaGwod8B0IQQ&dclid=CI7HmIaSsdICFdOZdwod7a4EEQ

Je kan eventueel kiezen om er een nieuw toestel bij te nemen. Dat laat ik verder aan jouw over. Het is in ieder geval altijd goed om te vergelijken bij andere providers om te zien wat het beste voor je werkt! ^^
Heel erg bedankt voor de moeite! Ik kijk nog wel even wat het handigst is (ben zelf ook maar een kind van 16 met gierige ouders hahaha). We zullen er zeker wat mee doen!