beantwoord

Aansluitkosten amehoela

• Durft te posten
  • 1 reactie
Beste klantenservice,

Ik bel buiten mijn bundel naar Engeland toe. Dat is een factuur van 100 euro. Oke. Leuk. Maar dan word ik opeens afgesloten (zonder mij te waarschuwen) zodat ik geen hogere kosten maak. 70 euro aansluitkosten!!!!!!!!!!?????!!!!!!

Nou, dan betaal ik liever nog die factuur, betaal ik mijn mobiel direct af en kom ik nooit meer terug en raad ik het iedereen af! Ik word hier echt verdrietig van.

icon Beste antwoord door Rena Chan 23 mei 2018, 23:50

Als het goed is (uit ervaring) krijg je een sms dat je buiten de bundel kosten hoog op lopen.
Als het verder oploopt, dan wordt je pas afgesloten.

Ik ben wel mee eens dat de eerste waarschuwing misschien wat meer informatie mag bevatten, maar dat is een policy die bij andere telecos ook toegepast worden en dat zie je terug in je algemene voorwaarden.

Die 70€ verlies je niet, is gewoon een vooruitbetaling op je factuur.

Stel je voor je hebt een abonnement van 25€p/m en heb je 100€ kosten op periode Mei gehad, en ben je dan geblokkeerd, betaal je die 70€, en maak je geen verdere kosten, dan zodra je factuur van maand mei uit komt (in mid Juni) wordt dan zo verrekend

25€ abonnement kosten
100€ buiten de bundel kosten
-70€ vooruitbetaling
Dus 55€ te betalen.

Als je via Ideal betaalt wordt je meestal binnen paar uurtjes weer aangesloten.

Met z'n maatregel voorkomt de provider dat je met een rekening van duizenden euro zit als je simkaart of telefoon gestolen wordt bijvoorbeeld, maar ook een fraude bescherming voor de provider zelf, het is blijkbaar nodig, want meerdere providers hebben last van mensen die naar service of buitenlandse nummers bellen en factuur nooit betalen.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Oké, bij hoog verbruik wordt je abonnement uit voorzorg geblokkeerd, dat is om fraude te voorkomen, die 70€ vooruitbetaling wordt met je eerste volgende factuur verrekend.

Als je te laat je factuur betaalt en wordt je afgesloten door niet betalen, dan wordt 28€ in rekening gebracht voor aansluiting van je abonnement.
Rena Chan schreef:

Oké, bij hoog verbruik wordt je abonnement uit voorzorg geblokkeerd, dat is om fraude te voorkomen, die 70€ vooruitbetaling wordt met je eerste volgende factuur verrekend.

Als je te laat je factuur betaalt en wordt je afgesloten door niet betalen, dan wordt 28€ in rekening gebracht voor aansluiting van je abonnement.

Oke, nou die buiten de bundel kosten zijn nog geen maand oud en ik heb nog maar van een deel van dat betaald omdat ik de meest recente kosten vandaag heb gemaakt. En ik ga er ook van uit dat die buiten de bundel kosten automatisch worden toegevoegd aan mijn factuur.

Dus nu verlies ik 70 euro aan aansluitingskosten maar die krijg ik dan volgende maand weer terug?

Ik ben zomaar afgesloten, zonder enige waarschuwing. Alleen een leuk smsje dat ik buiten de bundel kosten maak.

Wel jammer dit, onnodige administratie en kosten, en dan duurt het waarschijnlijk ook nog 5 dagen voordat ik weer aangesloten ben, betaal ik voor unlimited data voor niets!
Reputatie 7
Badge +2
Als het goed is (uit ervaring) krijg je een sms dat je buiten de bundel kosten hoog op lopen.
Als het verder oploopt, dan wordt je pas afgesloten.

Ik ben wel mee eens dat de eerste waarschuwing misschien wat meer informatie mag bevatten, maar dat is een policy die bij andere telecos ook toegepast worden en dat zie je terug in je algemene voorwaarden.

Die 70€ verlies je niet, is gewoon een vooruitbetaling op je factuur.

Stel je voor je hebt een abonnement van 25€p/m en heb je 100€ kosten op periode Mei gehad, en ben je dan geblokkeerd, betaal je die 70€, en maak je geen verdere kosten, dan zodra je factuur van maand mei uit komt (in mid Juni) wordt dan zo verrekend

25€ abonnement kosten
100€ buiten de bundel kosten
-70€ vooruitbetaling
Dus 55€ te betalen.

Als je via Ideal betaalt wordt je meestal binnen paar uurtjes weer aangesloten.

Met z'n maatregel voorkomt de provider dat je met een rekening van duizenden euro zit als je simkaart of telefoon gestolen wordt bijvoorbeeld, maar ook een fraude bescherming voor de provider zelf, het is blijkbaar nodig, want meerdere providers hebben last van mensen die naar service of buitenlandse nummers bellen en factuur nooit betalen.
Reputatie 5
Badge
Hoi AlinaH

Welkom op het forum van Tele2,

Ik zie dat de betaling is gelukt en je weer aangesloten bent.

Fijne dag,

Arjan