beantwoord

Aangerekend dataverbruik, niet uit bundel genomen?

• 6 september 2015
  • 7 reacties
  • 219 x bekeken

Geachte,

Onlangs is mij het volgende opgevallen: al mijn internetverbruik wordt niet uit mijn bundel genomen, maar apart aangerekend.

Bij het afsluiten van het abonnement, en het onlangs wijzigen van dit abonnement, werd gezegd dat een abonnement zonder internet niet mogelijk was. Nu zie ik dat deze kosten toch worden aangerekend! Ik ben dus blijkbaar volledig verkeerd geïnformeerd of is dit een fout van Tele2 dat dit per ongeluk toch aangerekend wordt?

Er wordt geadverteerd bij betreffend abonnement: Internetbundel op? Nog steeds internet van 64 Kbps , dus hoe kan het mogelijk zijn dat er überhaupt kosten aangerekend worden indien ik op wifi, in Nederland, internet gebruik?!

Ik vraag u vriendelijk op z'n minst een vergoeding voor de afgelopen 2 facturen (dus de komende en de betaalde van augustus) en een fatsoenlijke uitleg. Dit is meer dan schandalig dat ik klaarblijkelijk, telefonisch ook nog!, verkeerd geïnformeerd word en dus een ander abonnement afsluit dan mij effectief beloofd wordt?

Dank bij voorbaat.
icon

Beste antwoord door jlthkoch 6 september 2015, 22:47

Nogmaals: Je abonnement is inclusief internet, want alle abonnementen van Tele2 zijn inclusief internet. Je kunt dus altijd internetten, maar om hoge (c.q. hogere) kosten te voorkomen kun je een bundel aanschaffen.
Op basis van deze sms lijkt mijn abonnement geregistreerd als hebbende geen internet, terwijl dit dus zoals gezegd telefonisch niet zo is medegedeeld en zoals de eerste reactie al aangeeft, dit zou niet mogelijk zijn.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Een mobiel abonnement zonder internet is inderdaad niet meer mogelijk bij Tele2 en data buiten de bundel wordt niet meer berekend. Buiten de bundel wordt alleen de internetsnelheid verlaagd.

Waar blijkt uit dat er gerekend is voor data buiten de bundel? Staat dit in de factuurspecificatie?

Had je je databundel verbruikt en zo ja: Nog een of meerdere waarschuwing-sms ontvangen van Tele2? Zo ja, welke?
Een mobiel abonnement zonder internet is inderdaad niet meer mogelijk bij Tele2 en data buiten de bundel wordt niet meer berekend. Buiten de bundel wordt alleen de internetsnelheid verlaagd.

Waar blijkt uit dat er gerekend is voor data buiten de bundel? Staat dit in de factuurspecificatie?

Had je je databundel verbruikt en zo ja: Nog een of meerdere waarschuwing-sms ontvangen van Tele2? Zo ja, welke?

Danku voor de reactie.

NOOIT een sms ontvangen. Ik zou ook niet weten hoe ik "buiten mijn bundel" zou hebben kunnen vallen met mijn verbruik, gezien ik voor betreffende factuur slechts 3 dagen o.i.d. gebruik heb gemaakt van internet op mijn gsm. Hoewel ik dus niet eens kan nazien welke bundelhoeveelheid ik zou hebben, lijkt het me erg sterk dat ik ongeacht welke hoeveelheid er buiten zou zijn geraakt.

Waaruit blijkt dat het aangerekend is: de enige kosten van mijn factuur komen van GPRS Roaming (57 cent bijv. de laatste factuur) en GPRS Data (16,65 euro laatste factuur). Dit betrof mijn enige internetverbruik. Bij nazicht van de details staat hier een minimaal overzicht (dus weinig internet/dataverbruik) waar allemaal geen kosten voor zijn aangerekend.

Danku voor de reactie.

NOOIT een sms ontvangen. Ik zou ook niet weten hoe ik "buiten mijn bundel" zou hebben kunnen vallen met mijn verbruik, gezien ik voor betreffende factuur slechts 3 dagen o.i.d. gebruik heb gemaakt van internet op mijn gsm. Hoewel ik dus niet eens kan nazien welke bundelhoeveelheid ik zou hebben, lijkt het me erg sterk dat ik ongeacht welke hoeveelheid er buiten zou zijn geraakt.

Waaruit blijkt dat het aangerekend is: de enige kosten van mijn factuur komen van GPRS Roaming (57 cent bijv. de laatste factuur) en GPRS Data (16,65 euro laatste factuur). Dit betrof mijn enige internetverbruik. Bij nazicht van de details staat hier een minimaal overzicht (dus weinig internet/dataverbruik) waar allemaal geen kosten voor zijn aangerekend.

Excuseer, verbetering van bovenstaand bericht. De eerste mail (dus betreffende eerste hoge factuur) heb ik geen sms ontvangen of niet dat ik mij kan herinneren.

Nu ik terug > 20 euro "over mijn bundel" zit, of laten we zeggen kosten heb, heb ik inderdaad gister volgende sms gekregen (en let wel, dit is dus van 1 dag internetgebruik!):

Beste klant, je hebt nu voor 15 euro data verbruikt. Bestel via sms een eenmalige bundel. Sms 100 voor 100 MB (3 euro), ... , naar 1280. Je kunt kosten voorkomen door een internetbundel aan je abonnement toe te voegen . We houden contact, Tele2

Op basis van deze sms lijkt mijn abonnement geregistreerd als hebbende geen internet, terwijl dit dus zoals gezegd telefonisch niet zo is medegedeeld en zoals de eerste reactie al aangeeft, dit zou niet mogelijk zijn...

Help?

Dank alvast!
Reputatie 7
Badge +5
Er wordt geadverteerd bij betreffend abonnement: Internetbundel op? Nog steeds internet van 64 Kbps , dus hoe kan het mogelijk zijn dat er überhaupt kosten aangerekend worden indien ik op wifi, in Nederland, internet gebruik?!

Vraag is, tot wanneer liep/loopt het oude contract ?
Je kunt wel 4 maanden voor de einddatum verlengen (onder andere voorwaarden), deze gaan pas in ná het aflopen van het oude abonnement.

Dat je nu een abonnement hebt zonder internet boeit Tele2 niet zoveel, volgens Tele2 heb je zelf data aangezet anders zou je dat ook niet kunnen gebruiken.
Die €15 waarschuwing is alleen om je erop te wijzen hoe "dom" je bent geweest om toch je data aan te zetten, die €15 krijg je gratis vergoed van Tele2.
Nog "dommer" was om gewoon door te gaan met data gebruik, die moet je betalen.
Je was immers gewaarschuwd, en anders ligt het aan je toestel.
Meer smaken hebben we niet.

Vraag is, tot wanneer liep/loopt het oude contract ?
Je kunt wel 4 maanden voor de einddatum verlengen (onder andere voorwaarden), deze gaan pas in ná het aflopen van het oude abonnement.

Dat je nu een abonnement hebt zonder internet boeit Tele2 niet zoveel, volgens Tele2 heb je zelf data aangezet anders zou je dat ook niet kunnen gebruiken.
Die €15 waarschuwing is alleen om je erop te wijzen hoe "dom" je bent geweest om toch je data aan te zetten, die €15 krijg je gratis vergoed van Tele2.
Nog "dommer" was om gewoon door te gaan met data gebruik, die moet je betalen.
Je was immers gewaarschuwd, en anders ligt het aan je toestel.
Meer smaken hebben we niet.

Beste Bombarie,

U zegt dat "we" niet meer smaken hebben. Kan ik dan aannemen dat u voor Tele2 werkt? Zo ja, dan stel ik voor dat u een cursus klantvriendelijkheid volgt. Mocht u niet voor Tele2 werken, dan zou ik dit overigens ook aanraden.

Wat betreft de inhoud.

Kunt u misschien dieper ingaan op de vergoeding van 15 euro? Heeft u hier zelf ervaring mee gehad, of heeft u een bevoegdheid om dit met zekerheid te vermelden (hiermee bedoel ik dus dat u eventueel bij Tele2 werkt en hierom mij deze garantie kan geven).
Reputatie 7
Badge +5
Nee, ik werk niet bij Tele2.
Nee, ik ga ook geen cursus doen, je neemt me maar zoals ik ben.
Nee, ik heb geen bevoegdheid maar kan je met zekerheid zeggen dat je die €15 vergoed krijgt.
Dieper erop ingaan heeft geen zin, heb weinig trek in belerende vingertjes

Succes
Reputatie 7
Nogmaals: Je abonnement is inclusief internet, want alle abonnementen van Tele2 zijn inclusief internet. Je kunt dus altijd internetten, maar om hoge (c.q. hogere) kosten te voorkomen kun je een bundel aanschaffen.
Op basis van deze sms lijkt mijn abonnement geregistreerd als hebbende geen internet, terwijl dit dus zoals gezegd telefonisch niet zo is medegedeeld en zoals de eerste reactie al aangeeft, dit zou niet mogelijk zijn.