vraag

7 maanden buitenland bij 2 jarig contract, wat nu?

In april heb ik een 2 jarig niet maandelijks opzegbaar contract bij tele 2 afgesloten. Nu ga ik onverwachts 7 maanden naar het buitenland voor mijn studie. Ik ben op de hoogte van de nieuwe EU regelgeving waarmee ik binnen mijn bundel in de EU kan blijven bellen en internetten, maar is een limiet op van 4 maanden, klopt dit?
Nu is de vraag, wat moet ik doen? Mijn abonnement bij Tele 2 opzeggen (en mijn mobiel afbetalen of iets dergelijks?) of is het mogelijk om die 7 maanden nog bij Tele 2 mijn abonnement te gebruiken (eventueel tegen extra kosten)?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 Reacties

Kijk eens in het volgende topic:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geldigheid-abonnement-bij-langdurig-verblijf-in-het-buiteland-66711/index1.html#post406508
Dat topic had ik al gelezen. Mijn vraag is wat er gebeurt indien ik meer dan 4 maanden in het buitenland gebruik wil blijven maken van mijn abonnement
Volgens Consuwijzer:

"Ik ben voor langere tijd in een ander EU-land. Moet ik bijbetalen?
Uw aanbieder kijkt steeds vier maanden terug. Bent u in die vier maanden meer in het buitenland dan thuis? En gebruikt u uw telefoon in het buitenland meer dan thuis? Dan krijgt u een waarschuwing van uw aanbieder.

Blijft u daarna gebruik maken van uw telefoon in het buitenland? Dan mag de aanbieder een toeslag aan u vragen. Dat is voor bellen EUR 0,032 per minuut, voor sms'en EUR 0,01 per sms en voor data EUR 7,70 per gigabyte (GB). Deze bedragen zijn exclusief btw."
arnzzz schreef:

Volgens Consuwijzer:

"Ik ben voor langere tijd in een ander EU-land. Moet ik bijbetalen?
Uw aanbieder kijkt steeds vier maanden terug. Bent u in die vier maanden meer in het buitenland dan thuis? En gebruikt u uw telefoon in het buitenland meer dan thuis? Dan krijgt u een waarschuwing van uw aanbieder.

Blijft u daarna gebruik maken van uw telefoon in het buitenland? Dan mag de aanbieder een toeslag aan u vragen. Dat is voor bellen EUR 0,032 per minuut, voor sms'en EUR 0,01 per sms en voor data EUR 7,70 per gigabyte (GB). Deze bedragen zijn exclusief btw."

Kijk, daar heb ik al meer aan, dan zou het dus neerkomen op 3 maanden een extra toeslag betalen, dat is te overzien. Of werkt de toeslag met terugwerkende kracht (dus ook de 4 maanden daarvoor in het buitenland)?