5G dekking voor de Samsung Galaxy Note 20 Ultra

  • 31 January 2021
  • 16 reacties
  • 385 x bekeken

Ik kwam er pas geleden achter dat 5G al beschikbaar is, en heb het aangezet in mijn abonnement, en in mijn telefoon. Ook dekking gechecked, was prima, maar mijn telefoon ging niet over op 5G.

 

Dekking op mijn locatie is prima, maar bij dekking per toestel staat mijn telefoon niet. Dit vind ik eigenaardig, want de Note 20 Ultra heeft wel degelijk 5G mogelijkheden en is inmiddels toch ook al een redelijk aantal maanden oud. De S20 staat er wel tussen, en op een paar hardware en software verschillen zijn de S20 en de Note 20 bijna dezelfde telefoon.

 

Dus ligt het nu aan mijn toestel dat ik geen 5G krijg, of is er iets anders aan de hand?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt je sim eens in een ander toestel proberen,, b.v. een nieuwe apple? Dat geeft een idee of je richting de sim/netwerk of naar de Note moet kijken.

Helaas heb ik niet een ander nieuw toestel. Beetje te prijzig, en de mensen rondom mij hebben ook nog geen toestellen die met 5G kunnen verbinden.

 

Heb ook al een nieuwe SIM besteld, maar daar zou het toch niet aan moeten kunnen liggen?

Update: ik heb nu de nieuwe SIM, en het heeft absoluut geen verschil gemaakt.

Heb nu gepraat met ene Lotte via de webchat, die mij vertelde dat ze intern iets aan had gezet voor 5G, en dat ik mijn telefoon uit moest zetten, de SIM even moest verwijderen en terug stoppen, en dan mijn telefoon weer aan moest doen.

 

Heb dit gedaan, en het heeft niet geholpen. Wel staat er nu in mijn abbonnement dat mijn 5G toegang stop word gezet op 28 Februari, een maand na dat ik het heb aangezet, maar ik heb dit zelf niet uitgezet!

 

Kan ik misschien een reactie krijgen van iemand die bij Tele2 werkt?

Reputatie 7
Badge +8

Wessel, hopelijk krijg je morgen een reactie van een moderator. S'avonds en in het weekend zijn hier geen moderatoren actief.

Succes! 

Dank je, en ja ik hoop het. Ik snap natuurlijk dat er niemand in de avond naar kijkt, maar deze thread is dan ook al een paar dagen oud en ze zijn wel degelijk actief geweest.

 

En hey, anders misschien maar eens kijken naar andere providers! 

Reputatie 7
Badge +12

Bij t-mobile krijg je bij unlimited abonnementen inderdaad 5g toegang zonder extra kosten.

Yes, en dat is dan sowieso hetzelfde netwerk dat Tele2 nu gebruikt. Iets om in gedachten te houden als ik eenmaal ga rond shoppen. Maar ik zal eerst braaf wachten tot morgenmiddag, om te kijken of er nog een mod langs komt met wat inzicht.

Hoi, 

 

Ik heb hetzelfde probleem met een S20 Ultra. Heb de sim in een iPhone 12 pro gezet en daar werkt 5G wel... Zover ik lees zijn er meerdere android toestellen met het probleem. Enig idee wat te doen?

Reputatie 1

Zou dit niet bij Samsung kunnen liggen? Dat die nog geen modem update hebben gedaan in Nederland? 
 

Ik heb geen idee hoor, ik roep maar wat.

Als ik jou was, zou ik een nieuwe post maken hierover. Ik denk niet dat iemand van Tele2 zin heeft om hier te antwoorden, aangezien ik deze post een halve week geleden heb gemaakt.

 

Of hey, beter nog, stap over naar een andere provider die wel tijd heeft om vragen zoals deze te beantwoorden. Indien mogelijk, natuurlijk.

Zou dit niet bij Samsung kunnen liggen? Dat die nog geen modem update hebben gedaan in Nederland? 
 

Ik heb geen idee hoor, ik roep maar wat.

 

Ik denk het niet, want er zijn mensen met Samsungs die dit probleem niet hebben bij andere providers, en er zijn ook mensen die de 5G optie helemaal niet eens beschikbaar hebben in hun telefoon omdat die makers nog geen firmware update hebben gepushed. 

 

In ons geval is die firmware er wel. En in het specifieke geval van mijn telefoon, staat 5G zelfs in de naam van het toestel, want het is eigenlijk de Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, 

 

Ik heb hetzelfde probleem met een S20 Ultra. Heb de sim in een iPhone 12 pro gezet en daar werkt 5G wel... Zover ik lees zijn er meerdere android toestellen met het probleem. Enig idee wat te doen?

Dit “bewijst” inderdaad dat het netwerk en de simkaart geschikt zijn voor 5G. Dat het Samsung toestel in de naam 5G heeft staan wil niet zeggen dat deze dan ook op alle 5G netwerken direct 5G werkt. Er dienen ook parameters in de ROM gezet te worden per netwerk. Net als voor bijvoorbeelde APN (internet.tele2.nl) en de 4G bellen Volte/Vowifi parameters. 

Check regelmatig of er software updates zijn voor je toestel. Via die weg komen namelijk die updates voor netwerken ook binnen. Apple heeft dat al voor elkaar, bij Android heb je te maken met veel fabrikanten en elk type toestel van zo'n fabrikant heeft weer zijn eigen update snelheid.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Wessel van Doorn,

Welkom op de Community. Ik ga er alles aan doen om je te helpen jouw 5G te activeren.

Allereerst mijn excuses voor de late reactie, dit topic is aan mijn aandacht ontglipt! Werkt 5G inmiddels wel op jouw Samsung s21? Dit is inderdaad een 5G toestel, ik ben erg benieuwd waarom het niet werkt. De reactie van @eric omschrijft goed wat er mogelijk aan de hand is maar dit ga ik voor je uitzoeken. De kosten van de bundel ga ik uiteraard voor jou vergoeden, je hoeft hier niet voor te betalen als het niet werkt! Heb je een update kunnen doen?


Ik hoor graag van je. De Community staat voor je klaar!

Beste cas, ik hoop het.. want ik kom zojuist NA upgrade erachter dat het NIET werkt.. beetje jammer.

Hallo @Wessel van Doorn,

Welkom op de Community. Ik ga er alles aan doen om je te helpen jouw 5G te activeren.

Allereerst mijn excuses voor de late reactie, dit topic is aan mijn aandacht ontglipt! Werkt 5G inmiddels wel op jouw Samsung s21? Dit is inderdaad een 5G toestel, ik ben erg benieuwd waarom het niet werkt. De reactie van @eric omschrijft goed wat er mogelijk aan de hand is maar dit ga ik voor je uitzoeken. De kosten van de bundel ga ik uiteraard voor jou vergoeden, je hoeft hier niet voor te betalen als het niet werkt! Heb je een update kunnen doen?


Ik hoor graag van je. De Community staat voor je klaar!

Hoi Cas, 

 

5G heeft op geen enkel punt gewerkt, en hierdoor, gekoppelt met de late reactie, heb ik ervoor gekozen om over te stappen naar KPN.

 

Ik heb overigens ook geen Samsung S21, maar een Note 20 Ultra, zoals in de titel van deze thread staat.

 

Hopelijk kunnen jullie het uitvogelen voor de mensen die nog niet zijn overgestapt en nog steeds aan het wachten zijn op hulp.