vraag

4g werkt niet na netwerkupdate

  • 20 augustus 2020
  • 22 reacties
  • 724 x bekeken

Sinds vanmiddag 20aug 2020 (de dag van de overstap naar nieuw 4g netwerk) doet mijn 4g het niet meer. Ik kan wel bellen, maar 4g kan ik niet gebruiken. Ik heb ook via mijn tele2 gecheckt of er iets geblokkeerd staat maar dat is niet het geval.


22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dan heb je waarschijnlijk een niet gecertificeerd toestel en moet je handmatig de APN aanpassen. Zie dit topic.

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @ThomasP, welkom op onze Community! Goed dat je van te voren hebt gecheckt of er een blokkade op stond. Nu dat niet het geval is, adviseer ik je het topic dat @eric doorstuurt goed door te lopen. Er staan waardevolle tips in die meerdere klanten geholpen hebben om weer 4g te krijgen. Mocht het daarmee niet opgelost zijn, dan ben ik er om jou verder te helpen! Ik zet dit dan intern door naar onze netwerkspecialisten en zij gaan hiermee aan de slag. Het enige wat jij dan hoeft te doen is jouw klantnummer invullen in jouw profiel. Wil je ons op de hoogte houden?

Hoi Rox,

voor mij geldt hetzelfde. Ik kan en niet bellen, sms’en of gebruik maken van mobiel internet.

Heb gister met enkele van je collega’s alles doorlopen, opnieuw ingesteld, compleet gereset en zowel met oude als nieuwe sim. Heb ook de tips uit eerdere threads opgevolgd. Tot op heden ook geen resultaat en dus geen bereik. Sim doet het overigens wel in een IPhone bijvoorbeeld.

Overigens was je collega van de klantenservice nog niet op de hoogte van uitrol Android 10..

Ik hoop op snelle actie van Tele2NL/ T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Rox,

voor mij geldt hetzelfde. Ik kan en niet bellen, sms’en of gebruik maken van mobiel internet.

Heb gister met enkele van je collega’s alles doorlopen, opnieuw ingesteld, compleet gereset en zowel met oude als nieuwe sim. Heb ook de tips uit eerdere threads opgevolgd. Tot op heden ook geen resultaat en dus geen bereik. Sim doet het overigens wel in een IPhone bijvoorbeeld.

Overigens was je collega van de klantenservice nog niet op de hoogte van uitrol Android 10..

Ik hoop op snelle actie van Tele2NL/ T-Mobile.

Als het in een Iphone wel werkt dan ligt het niet aan de simkaart maar aan je instellingen. Als je hier op het forum kan vertellen wat voor toestel je gebruikt en een screenshot kan plaatsen van de instellingen in je telefoon (die waar de APN staat) dan zijn er veel gebruikers die je wellicht kunnen helpen.

Hoi Pipo,

 

Dankjewel, zou super zijn als er hier weer nieuwe ideeën en suggesties, of de oplossing aangedragen wordt :)

Heb een Sony Xperia 1, en heb de extra APN van T-Mobile dus al toegevoegd (topic 'van Eric' doorlopen).

Het ligt ook niet aan de sim, maar aan compatibel zijn van netwerk met software update (heb ik me laten vertellen).

Bijgaand de screenshots van Tele2 APN, gister opnieuw ingesteld mbv klantenservice Tele2 en T-Mobile APN, ingesteld nav topic genoemd door Eric.

Thanks en groet,

Lilian

Reputatie 7
Badge +1

Klopt het dat je zowel van de Tele2 als de T-Mobile instellingen screenshots hebt geplaatst?

Er staat me inderdaad bij dat @eric ooit een topic had met een oplossing voor een issue met een bepaald Sony toestel.

Ha Pipo,

 

Heb je m’n hele berichtje gelezen? Dan zie je waarom ik beide heb geüpload en geïnstalleerd.. :)

 

met hartelijke groet,

Lilian

Reputatie 7
Badge +1

En als je de toestelhulp van T-Mobile volgt? Ik zie daar wat verschillen in de instellingen. https://www.t-mobile.nl/toestelhulp?pagina=device/sony/xperia-1/topic/internet/handmatig-instellen/1

Hoi Pipo,

 

thanks, ook dit bood helaas geen soelaas… wel weer een extra APN naam (inmiddels 3 ;) )

En noot: het zijn instellingen voor Sony Xperia 1 voor Android 9, inmiddels is Android 10 uitgerold. Instellingen voor Mobiel internet/ netwerk voor Sony Xperia 1 Android 10, Tele2/ T-mobile zijn er nog niet…?

 

Hartelijke groet,
Lilian

Reputatie 7
Badge +1

Tele2 heeft in dit topic een mogelijke oplossing aangedragen https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/geen-netwerk-alle-tips-of-forum-al-geprobeerd-80614

Ha Pipo,

dank voor al je effort, helaas…. de nieuwe Sim had ik al en telefoon accepteert geen APN met MNC 16.

Ik wacht nog steeds op een berichtje van de technische dienst, klantenservice heeft het inmiddels als “opgelost” verklaard…

En anders dus maar naar onafhankelijke telefoonwinkel, maar dan heeft Tele2 de oplossing dus niet geleverd.

Thanks en groet

Ps. Wellicht helpt het als Tele2 met toestelhulp voor Android 10 komt, dan is in elk geval dat up-to-date :)

Reputatie 7
Badge +1

@eric , er was iets met een Sony issue met Android 10 en in één van de topics werd een (niet gemakkelijke) oplossing gepost. Zou dat ook na migratie nodig kunnen zijn om het APN probleem op te lossen? ( @LilianD Ik gebruik zelf geen Android telefoon, dus ik raadpleeg hier even een ander forumlid.)

@eric , er was iets met een Sony issue met Android 10 en in één van de topics werd een (niet gemakkelijke) oplossing gepost. Zou dat ook na migratie nodig kunnen zijn om het APN probleem op te lossen? ( @LilianD Ik gebruik zelf geen Android telefoon, dus ik raadpleeg hier even een ander forumlid.)

Thanks, Pipo :) #persoonlijkeheld

Reputatie 7
Badge +4

Ok, dus het toestel accepteerd wel de APN naam maar niet in combinatie met de MCC/MNC.

Het zou kunnen dat in de ROM van het toestel de APN’s van alle providers al zijn voorgeprogrammeerd. De Sony is een gecertificeerd merk. Dan is er blijkbaar een blokkade dat internet.tele2.nl niet aan MNC 16 mag worden gekoppeld. 16 = T-Mobile en 02 = Tele2.

In mijn ervaring is het toevoegen van MCC/MNC niet nodig om een dataverbinding op te zetten. Laat die getallen dus eens weg. Gewoon alleen internet.tele2.nl invoeren.en kiezen als actieve APN.

 

Reputatie 7
Badge +1

Of anders “smartsites.t-mobile” invoeren in plaats van “internet.tele2.nl”? Dan zou je voor de MNC wellicht wel 16 kunnen invoeren.

Hoi Pipo en Eric (en ik hóóp inmiddels toch ook echt iemand van Tele2 zelf! > ik moet mijn rekening eens drie weken niet betalen, kijken wat er dan gebeurt… dan is er vast ineens heel veel actie..)

Sorry guys, dat was even de frustratie, want inmiddels is Sony natuurlijk wel met een nieuwe Android update gekomen, maar heb ik nog steeds geen ‘bereik’ of mobiel Internet. En staat het bij Tele2 in het systeem als zijnde ‘opgelost’.

Ook de tip, zonder getallen, werkte helaas niet.

Nog ideeën over??

Hartelijke groet,
Lilian

Ps. En mocht Tele2 meelezen, dan is het fijn als de toestelhulpen worden aangepast naar Android 10 (uitgerold sinds januari.. dus mag inmiddels wel)

Reputatie 6
Badge +1

LilianD, jij zit al drie weken zonder telefoon? 

Vier weken zonder bereik op eigen telefoon. Heb inmiddels wel een leen/ noodtelefoon..

Reputatie 6
Badge +1

Verschrikkelijk. 

Ik ben nog niet overgezet op het nieuwe systeem, maar denk dat ik dan de telefoon maar uit moet zetten s'nachts zodat dat niet kan gebeuren.

We moesten eigenlijk een enquête houden bij hoeveel mensen het wel en niet gelukt is. 

Vanaf het moment dat ze begonnen in Nederland met mobiele telefonie al abonnee, daarvoor al met een speciaal nummer om goedkoop naar huis te kunnen bellen vanuit het buitenland in een telefooncel. 

Altijd tevreden geweest ondanks soms moeilijke bereikbaarheid in het buitenland.

Maar als je dat inruilt voor een algehele uitval! 

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij verliep de migratie probleemloos.

Heb je “smartsites.t-mobile” ook geprobeerd?

Reageer