vraag

4G werkt niet (kan ook niet bellen of smsen)

• 5 september 2017
  • 10 reacties
  • 1051 x bekeken

Hallo,

Ik heb sinds Maart een abonnement bij Tele2 en tot Juni heeft dit gewerkt zonder problemen. Sinds Juni werkt mijn 4G internet verbinding niet meer en kan ik ook niet bellen of smsen als ik verbonden ben met 4G. Ik heb geen flauw idee hoe dit komt en ook de Tele2 Klantenservice heeft me niet kunnen helpen tot zover, want het enige dat ze zeggen is dat mijn mobiel kapot is, maar ik snap niet waarom het alleen met Tele2 4G is.

Hieronder de punten van het probleem:
- Geen 4G verbinding.
- Niet kunnen bellen of smsen wanneer verbonden met 4G.
- Dit is ALLEEN met het Tele2 netwerk, als ik in het buitenland ben werkt het perfect (op een buitenlands netwerk).
- Andere Providers werken wel met mijn telefoon(iPhone 6S)
- Ik heb al een software update gedaan, niet geholpen.
- 3G netwerk werkt wel, maar dit gebeurd niet al te vaak.

Ik betaal nu 40 euro in de maand dus voor alleen een toestel omdat mijn abonnement niet werkt en dat is wel heel veel.

Ik hoop graag dat ik hiermee geholpen kan worden, want het is nu dus al 3 maand zo.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Badge
Voordat ik je verder ga kan helpen wil ik graag weten of jouw simkaart het wel goed doet in een ander 4G toestel?

Groetjes, Maris
Voordat ik je verder ga kan helpen wil ik graag weten of jouw simkaart het wel goed doet in een ander 4G toestel?

Groetjes, Maris

Mijn Simkaart werkt prima in elke andere telefoon, ook is dit nu de tweede simkaart die ik heb.(op vermoeden dat de eerste het niet meer deed), maar het heeft dus niets geholpen.
Ik hoop dat ik nog geholpen kan worden, aangezien het nu 5 dagen is geweest sinds het laatste bericht.
Ik heb nu ook sinds twee dagen geen 4g verbinding meer! Heeft altijd gewerkt, andere simkaart werkt prima. Dit is mijn tweede simkaart al.
Badge
Zou je willen kijken of alle instellingen correct staan?
Wil je daarnaast de instellingen van de simkaart controleren, de volgende stappen moet je hiervoor doorlopen:

> Ga naar Instellingen
> Telefoon
> Sim Apps
> Tele2 SIM menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken.

Hierna je telefoon opnieuw opstarten!

Groetjes, Maris
We hebben dit al geprobeerd en heb het net weer geprobeerd, maar tevergeefs.

Dit helpt ook niet.
Reputatie 7
Badge +2
Probeer je netwerk instellingen te resetten:
Instellingen > algemeen > resetten > netwerk instellingen

Als dat niet helpt, dan toch een volledige software reset doen? Denk je wel aan een backup van je foto's en zo.
We hebben alles geprobeerd behalve een volledige software reset, maar dat wil ik liever zo lang mogelijk uitstellen ivm belangerijke gesprekken in iMessage die ik 10000% niet kwijt wil en kan raken.

Ook staat nergens duidelijk of deze gesprekken ook meegenomen worden in de back up.
Ik zit nu al een paar dagen op 3G(wat wel werkt), maar ik betaal natuurlijk geen 40 euro per maand voor het snelste 4G netwerk per maand als alleen 3G werkt. Ik hoop dat er nog iets geregeld kan worden en dat ik snel reactie krijg.
Reputatie 7
Badge +2
Je hebt al een nieuwe simkaart aangevraagd en je zegt je simkaart goed werkt in andere toestellen.

De opties dat je nu nog hebt is een volledige software reset (als de netwerk reset niet geholpen heeft) en/of je telefoon naar reparatie sturen.

In beide gevallen ben je alles wat niet op een iTunes of iCloud backup is kwijt.

Hier heb je een overzicht van wat wordt meegenomen in een iCloud backup... maar ik steek mijn hand niet in het vuur, want ik heb al mee gemaakt dat iCloud backups toch niet zo volledig waren.

Edit-
Misschien als je je telefoon naar iOS 11 update (die sinds gisteren uit is) en dan loop je alle instellingen na.

Dus data en Voice over 4G

Provider selectie op Automatisch

SIM selectie op Automatisch

Als dat allemaal niet helpt, dan is idd een software reset je beste kans...