beantwoord

4G voorwaarden - hoe & waarom?

• 27 juni 2019
  • 4 reacties
  • 184 x bekeken

Bij het afsluiten van een mobiel abonnement met (onbeperkt) 4G internet, wordt verwezen naar aparte 4G voorwaarden, waarin staat:

"Daarnaast dien je je toestel zo in te stellen dat je altijd ons 4G-netwerk gebruikt."

• Wat betekent dit? Vooral dat "altijd".... mag ik mijn mobiele data nooit meer uitzetten? Mag ik geen verbinding met WiFi maken?
  • En: wat is de gedachte hier achter? Waarom stelt Tele2 deze voorwaarde?
>> In de algemene voorwaarden is dit terug te vinden in artikel 4.7.2:
" Je dient de instellingen van een Toestel, of een ander toestel dat het 4G netwerk van Tele2 ondersteunt, altijd zo in te stellen dat er gebruik wordt gemaakt van het 4G netwerk van Tele2. Tele2 kan controle- ren of aan deze verplichtingen wordt voldaan.
Als dit niet het geval is dan heeft Tele2 in beginsel het recht om de functionaliteiten van de Dienst te beperken of het Abonnement voor de Dienst te beëindigen en je daarvoor een slotnota te sturen zoals bedoeld in artikel 4.9. Eventueel kan Tele2 er voor kiezen om de snelheid van de dienst te vertra- gen. Tele2 zal je waarschuwen per sms en e-mail voordat zij de dienst beperkt of beëindigt."
icon

Beste antwoord door Cypher 27 juni 2019, 12:13

Daar wordt mee bedoelt dat je niet bv 4G uitzet zodat je over het T-Mobile netwerk surft (3G)
Of een toestel gebruikt dat niet in het lijstje staat van Tele2 die geschikt zijn voor hun 4G netwerk.
Je mag gewoon gebruik maken van Wifi, dat heeft er niets mee te maken.

edit @Arjan van Tele2 was mij voor 😶
Bekijk origineel bericht

4 reacties

Reputatie 6
Badge
Hoi @Missan1983

Welkom op het forum van Tele2.

Tele2 heeft een eigen 4G netwerk en verplicht klanten een 4G ready toestel te hebben en gebruik te maken van ons netwerk.
Je staat hartstikke vrij om verbinding te maken met een wifi netwerk, en je mobiel gegevens uit te zetten

Gebruik je geen 4G toestel , dan maak je gebruik van een ander netwerk, dit brengt aanzienlijk hoge kosten met zich mee voor Tele2.

Vandaar deze verplichting.

Ik hoop dat je een duidelijk antwoord hebt gekregen van me.

Fijne dag,

Arjan
Reputatie 7
Badge +5
Daar wordt mee bedoelt dat je niet bv 4G uitzet zodat je over het T-Mobile netwerk surft (3G)
Of een toestel gebruikt dat niet in het lijstje staat van Tele2 die geschikt zijn voor hun 4G netwerk.
Je mag gewoon gebruik maken van Wifi, dat heeft er niets mee te maken.

edit @Arjan van Tele2 was mij voor 😶
Reputatie 7
Badge +2
De gedachte hier achter is simpel. Toen Tele2 en T-mobile niet samen waren, huurde tele2 de 3G netwerk van t-mobile, want ze hebben geen eigen 3g netwerk.

Betekend nu nog steeds dat je een 4G toestel moet gebruiken, (ondersteuning voor banden 20 en 7) en dat je toestel niet op 3G only mag zetten.

Ik weet niet als dat nog gecontroleerd wordt, maar als het in de voorwaarden staat, kunnen ze inderdaad nog gaan controleren.
Beste @Arjan van Tele2 , @Rena Chan en @Cypher,

Hartelijk dank voor jullie uitleg! Helemaal helder nu 👍🏼

Merci & een fijne dag!

Reageer