4G voor bestaande klanten

• 10 maart 2016
  • 33 reacties
  • 1783 x bekeken

Reputatie 1
Juli 2015 heb ik contact gehad met de afdeling opzeggingen van Tele2. Ik wilde mijn huidige abonnement opzeggen omdat ik over 4G wilde beschikken. Ik was toen al 3 jaar klant en deze meneer kwam met het verhaal. "maar meneer u kunt dan gewoon bij ons blijven als u verlengd heeft u binnen enkele dagen als bestaande klant direct 4G van ons nieuwe Netwerk. Daarbij ook gezegd te hebben dat dit de advertentie was van Tele2. Bestaande klanten konden als eerst genieten van het vernieuwde 4G Netwerk.
Ik ben inmiddels 9 maanden verder, 35 telefoongesprekken van minimaal een half uur wachten in het keuze menu, en minimaal een gesprek van een half uur. 2 nieuwe simkaarten, een administratieve wijziging vanwege technische problemen bij het omzetten en eenmalige uitkering van 49 euro en een hele berg leugens.
Inmiddels leven we nu in maart 2016 en nog steeds geen 4G op mijn mobiele telefoon. Zo ook al 9 maanden geen toegang tot mijn Tele2 waar dezelfde beloftes voor zijn gedaan. Ik heb meerdere keren nu gevraagd of ik gewoon in samenspraak met Tele2 mijn contract kan beeindigen zonder tussenkomst van juridische procedures maar hier geeft Tele2 geen gehoor aan. Ik moet maar even wachten totdat ik ben omgezet ??
Hoe lang moet iemand die al ruim 4 jaar klant is vele beloftes heeft gehad etc.
Het ergste is; als je nieuwe klant wordt nu en je zet je telefoon aan, dan heb je direct 4G ? Hoe gek is dit ?
Tele2 verwijst ook dan ten alle tijden bij klachten naar het klachtenformulier waar je binnen 10 dagen dan een antwoordt van zal krijgen??
Ik moet de eerste van de 5 ingevulde formulieren nog krijgen ?? Er is 1 mailtje neem contact op met onze savedesk.groet Ron.
Ik kan momenteel niks anders verzinnen dan een nieuwe slogan.. TELE2 WEG ERMEE !!!
Je wordt niet geholpen, je wordt associaal tewoordt gestaan, de verbinding wordt verbroken door mensen die het te moeilijk wordt, en iedereen verteld wat anders en ga zo maar door..
Ik wil niet liever dan gewoon het contract samen beeindigen, tijd voor actie ! Rechtsbijstand inschakelen, en melding maken bij de branchevereniging.
Misschien dat dit Tele2 aanspoord om mij te geven waar ik recht op heb en wat mij is beloofd !!!!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Wat voor toestel gebruik je? We hebben andere klanten gezien met chineese type toestellen die wel 4G waren, maar omdat ze onbekend waren in Europa zag het Tele2 netwerk ze niet als 4G capable..
Reputatie 1
Wat voor toestel gebruik je? We hebben andere klanten gezien met chineese type toestellen die wel 4G waren, maar omdat ze onbekend waren in Europa zag het Tele2 netwerk ze niet als 4G capable..

Samsung S6 Edge... Moet goed zijn toch? Was het advies van de verkoper.. Terwijl ik een S4 had welke gewoon had volstaan.
Reputatie 1

Samsung S6 Edge... Moet goed zijn toch? Was het advies van de verkoper.. Terwijl ik een S4 had welke gewoon had volstaan.

En toen was het even stil ??? Wat nou het rare ook is van alles... Als ik een maand niet zou betalen... Heb ik binnen twee weken een (dreigende) aanmaning met extra kosten, AFSLUITING etc... we kennen het allemaal wel...
Reputatie 1

En toen was het even stil ??? Wat nou het rare ook is van alles... Als ik een maand niet zou betalen... Heb ik binnen twee weken een (dreigende) aanmaning met extra kosten, AFSLUITING etc... we kennen het allemaal wel...

Maar goed... krijg net een telefoontje... De zaak wordt overgenomen door mijn rechtsbijstand... verhaal uitgelegd.. is getoetst.. Zaak wordt per direct in behandeling genomen.. Ik ben schijnbaar niet de enige, en was uitgebreid bekend inzake Tele2... En zelfs schadevergoeding wordt hier zeker niet uitgesloten gezien Tele2 al vele malen voor dit euvel voor de rechter heeft gestaan.../ heeft geschikt....

D.A.S niet verkeerd... gezien het nu een principe kwestie is geworden....

Afloop volgt...
ben benieuwd naar de bevindingen
heb ook hetzelfde probleem nog steeds geen 4 G en bij behorende dataverdubbelaar
in diverse telefoontjes al iedere keer gehoord binnen 2 maanden wordt iedereen overgezet nu 6 maanden later nog steeds niets
terwijl mijn dochter wel 4 G heeft met haar abonnenment die ook op mijn naam staat ..
vind het ronduit slecht dat de nieuwe klanten wel gelijk de goede snelheid krijgen en een hoop mensen nog steeds niet .
😠
Reputatie 1
ben benieuwd naar de bevindingen
heb ook hetzelfde probleem nog steeds geen 4 G en bij behorende dataverdubbelaar
in diverse telefoontjes al iedere keer gehoord binnen 2 maanden wordt iedereen overgezet nu 6 maanden later nog steeds niets
terwijl mijn dochter wel 4 G heeft met haar abonnenment die ook op mijn naam staat ..
vind het ronduit slecht dat de nieuwe klanten wel gelijk de goede snelheid krijgen en een hoop mensen nog steeds niet .
:@

Bekend verhaal... Ze beloven van alles.. geduld meneer... we hebben geen invloed op het systeem etc... allemaal kul !!!
Ze weten van elkaar niet wat ze zeggen en wat ze eigenlijk moeten zeggen.. De afdeling die je aan de lijn krijgt heeft geen bevoegdheden... en als ze het niet weten ga je in de wacht... wordt de verbinding verbroken of ze gaan bij de hand doen..

Vanmiddag had ik zelfs een jongen aan de lijn die gewoon met mij heeft meegelachen over het belijdt wat Tele2 en zijn collega´s voeren.. Er zijn dingen gezegd door medewerkers van Tele2 dat hij gewoon samen met mij de slappe lach heeft gehad... Dus ja=== Dat zegt mij genoeg over de kwaliteit die Tele2 in huis heeft...

Maar goed, zaak wordt opgepakt.. en houdt jullie op de hoogte van het verloop..
Reputatie 7
Badge +4
S6 lijkt me een prima toestel. Heeft das ook al de schade uitgerekend? Moet wel behoorlijk zijn omdat ze anders geen zaak starten. Je orderformulier zal ook wel 4g moeten vermelden want je kan natuurlijk wel je minuten/sms en je hele databundel op 3g opmaken.
Ook geen eigen risico bij Das? Moet wel een dure verzekering zijn.
Reputatie 1
S6 lijkt me een prima toestel. Heeft das ook al de schade uitgerekend? Moet wel behoorlijk zijn omdat ze anders geen zaak starten. Je orderformulier zal ook wel 4g moeten vermelden want je kan natuurlijk wel je minuten/sms en je hele databundel op 3g opmaken.

D.a.s maakt me niks uit... Het is nu een principe kwestie geworden in het belang van nog vele gedupeerde klanten... En wat het meeste opviel dat ik maar een paar woorden nodig had om deze zaak uit te teleggen en dat ze hem zelf aanvulde.. Eigen risico ??? geen....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Marcel,
Ik wil dit graag even voor je uitzoeken. Zou je mij in een privebericht deze gegevens willen sturen?
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum
06-nummer

Groetjes Kiko
Reputatie 2
Belachelijk... ik heb hetzelfde hier. Veel beloftes..... het ergste van alles is dat ik pas heb verlengt omdat ze me 4g hebben belooft en nu moet ik maar wachten dat een robot me omzet ?? Ik zit nu nog ruim 1.5 jaar vast aan dit abbo. Houd ons aub op de hoogte van de atand van zaken. Mocht je nog meer mensen nodig hebben voor je zaak stuur mij dan een mailtje.

*** Reactie aangepast door moderator: Voor meer informatie, zie artikel 7e van de huisregels. ***
Reputatie 2
@kiko

Jij wilt het gaan uitzoeken.. wat wil je gaan uitzoeken ?? Jullie kunnen het omzet proces toch niet beinvloeden ? Of toch wel ? Wees eerlijk naar jullie klanten !
Reputatie 5
Badge +3
Het blijft soebatten met het 4G van Tele2, al maanden (1.5 jaar) worden de klanten in de maling genomen en pikken dat schijnbaar,..
Als Tele2 z'n zaakjes m.b.t. het 4G en de loze beloften en zoethoudertjes onder controle heeft (omdat het schijnbaar niet hoeft maar wel erg lang gaat duren :S ) dan zijn de andere providers inmiddels la lang een paar stappen verder, die overigens wel een naadloze dekking snel konden garanderen, helaas kunnen we het niet leuker maken, maar het kan nog wel even duren voordat Tele2 probleemloos 4G gaat leveren, dat zou een realistische slogan zijn,...
Reputatie 7
Badge +4
Tja, nieuwe klanten , of klanten die echt naar een 4G abonnement (sinds 15 november 2015) verlengen hebben allemaal 4G en een lekkere grote goedkope bundel. Klanten die moeten worden overgezet worden geconfronteerd met zaken zoals oude telefoons, oude abonnement soorten, niet complete gegevens (die vroeger niet nodig waren zoals je email) etc.. Dat zijn ze allemaal aan het fixen, maar de laatste melding van Siebel was dat er toen al bijna 500.000 klanten naar 4G waren omgezet, en de laatste de bovenstaande problemen hadden.
Reputatie 5
Badge +3
Toch blijf ik het vreemd vinden dat er dan toch nog zoveel klachten hier regelmatig langs komen, en dan zijn er ook uiteraard klanten die dit forum niet weten te vinden en hun beklag via de klantenservice uiten, weleens geturfd hoeveel dat er zijn? dan ga je toch echt schrikken, of lacht Tele2 dat ook weg zoals Rutten?? 😃
Reputatie 7
Badge +4
Op dit forum komen eigenlijk alleen maar klanten langs die een probleem hebben. Dat is nu eenmaal zo met fora.. Het je wel eens de fora van de andere operators gezien? Daar zie je hetzelfde hoor. Maar inderdaad, zelfs al zouden het nog een paar x tienduizend klanten zijn waar ze handmatig omzettingen voor moeten doen, dat zijn er nog steeds een hoop.
Reputatie 5
Badge +3
Inderdaad klachtenforum (dat is wel duidelijk) maar dat het hier druk is kan nooit een goed teken zijn,..
Je gaat mij toch echt niet wijsmaken dat b.v. KPN ook deze "aanloop problemen" heeft gehad m.b.t. 4G die overigens wel een x maal meer klanten heeft, en ja ik weet exact hoe het 4G van andere KPN dochters functioneren en geloof me in verhouding zijn daar toch echt minder klachten, let op! in verhouding heb ik het over,..
Bovenstaande in overigens niet om Tele2 in een kwaad daglicht te stellen, maar de feiten spreken voor zichzelf helaas,..
ik begrijp uit je verdedigende opstelling dat je niet een vrijwillig forumlid bent, en de zaak met hand en tand verdedigd,.
Niet dat dat mij wat uitmaakt hoor, ieder zijn cluppie zullen we maar zeggen :S
Reputatie 2
Tele2 heeft zich op alle manieren ingedekt. Zo hoeven zij maar een internet verbinding te leveren. Of dit nu 3g is of 4g. Gezien de nieuwe klanten in het nieuwe systeem moeten wij maar afwachten terwijl bij het verlengen 4g beloofd is.
Zelf is er vanuit mij een service ticket gemaakt naar het hoofdkantoor met dit als antwoord --> Had nooit toegezegd mogen worden.
Niet eens een oplossing of dergelijke. Ik heb me er sinds kort erbij neergelegd. Nog 1.5 jaar en dan zal ik nooit meer gebruik maken van tele2.
Reputatie 5
Badge +3
Als ze dat beloven die 4G, dan klopt er toch iets niet in de theorie die ik hier boven van een expert lees,..
Want bij verlengen hoort dus wel degelijk 4G, of zie ik nu iets over het hoofd,..
Reputatie 1
Hierop gaat Tele2 het ook verliezen in de case die mijn rechtsbijstand nu gaat openen met Tele2... Gezien zij aangeven dat alle gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinde etc... zullen de banden die zij hebben worden opgevraagd... en de banden die ik zelf heb opgenomen gezien ik meerdere keren ben voorgelogen, ben ik ook maar gaan opnemen en dat liegt er niet om...
Dit alles valt gewoonweg onder " valsheid in geschrifte" / oplichting...!!!!
En wie dat doet, en het kan bewezen worden is volgens het rechtssysteem zoals wij dat in Nederland kennen.... een BOEF !!!
En hier zal geen rechter aan twijfelen, en met de staat van dienst van Tele2 helemaal niet :-)

Kiko... ik ben wel heeeeeel benieuwd wat jij voor mij kan betekenen? Jessica Beems, Maarten, Felix, Mevrouw de Lange , en meneer haile en ene Ron (onder menu keuze 241) hebben zij allemaal dit zelfde voorstel gedaan !!! In die 9 maanden ???
Reputatie 1

Beste Eric,,, ik snap je opmerking niet helemaal ??? Als expert moet je weten waar het hier over gaat !!! We hebben gewoon niet gekregen wat er is beloofd en daar draait de hele discussie om en niet om wat mijn verzekering aan schade heeft berekend etc... gezien ik al had aangegeven dat het nu een principe kwestie is geworden... En nee, mijn maandelijkse premie is niet heel hoog bij D.A.S (zonder eigen risico) en ze staan gewoon voor mij klaar !!!! KAN TELE2 EEN VOORBEELD AAN NEMEN !!!! PUNTJE AAN ZUIGEN !!!!
Reputatie 2
Badge
Hoi Marcel, mooi dat je de gesprekken hebt opgenomen, hoogstwaarschijnlijk zijn die niet rechtsgeldig, maar dat weet je vriend DAS waarschijnlijk wel.

Ook al is je beloofd dat je 4 g zult krijgen, en dat dus helemaal niet goed gaat ergelijk genoeg,
Denkt ik niet dat je recht hebt op 4G, tis namelijk een gratis upgrade en niet vastgelegd in een contract.

ben benieuwd hoe das hiermee omgaat/

Keep us posted zou ik zeggen,
Reputatie 2
@tooll

Je hebt gelijk. Daarom heb ik me erbij neergelegd. Het enigste wat iz dat ik nu meer betaal voor minder. Ik ben namelijk van de oude abo vorm naar de nieuwe gegaan en hierbij leverde ik data in. Ook de maandlasten zijn met 6 euro verhoogd.
Het ergste is dat ze alles kunnen beloven maar zwart op wit heb je data van tele2 en dat is alles wat ze bieden. Of dit nu 3g is of 4g, in jouw contract staat dat er een dataverbinding aanwezig is. Ik ben ook al 6 maanden aan het w88 en ik heb ook al de nodige telefoontjes gedaan. 1 wijze les kan ik hieruit halen.... bij goede service hangf er een hoger prijskaartje aan vast en ik zal nooit of te nimmer meer voor tele2 gaan. Vodafoon en tmobile zijn aanbieders die voor hun klanten staan. Tele2 lijkt meer een slechte afhaal chinees. Veel praatjes en beloftes en geen 1 nakomen !
Houd ons op de hoogte mbt de rechtsbijstand. In sommige gevallen moet je met meer personen zijn.
Reputatie 2
@help2014

Ik heb verlengt omdat ze me 4g hebben belooft. Zodra het nieuwe contract in zou gaan zou ik gelijk gebruik kunnen maken van 4g. Je raad het al dit is dus niet het geval. Ik betaal voor een nieuwe abo orm en ik krijg nog steeds het 3g shit terwijl ik in eerste instantie weg wilde omdat ik 4g wilden hebben.
Reputatie 5
Badge +3
Erg vreemd, dus een klant beloven 4G te leveren onder de voorwaarde,.. verlengen.
En vervolgens verwijzen naar je contract dat dan weer geen 4G beloofd, lekker is dat :(
D0e bekende "worst" voorhouden tactiek,,.vrij kansloos om zo klanten te vriend te houden lijkt me zo,.
Komt erg armoedig over, kan er niks positiever van maken,..
Reputatie 2
Erg vreemd, dus een klant beloven 4G te leveren onder de voorwaarde,.. verlengen.
En vervolgens verwijzen naar je contract dat dan weer geen 4G beloofd, lekker is dat :(
D0e bekende "worst" voorhouden tactiek,,.vrij kansloos om zo klanten te vriend te houden lijkt me zo,.
Komt erg armoedig over, kan er niks positiever van maken,..

misschien komt het een beetje verkeerd over.

Ik heb bij mijn verlenging duidelijk gevraagd of ik na mijn verlenging over 4g zou beschikken. TUURLIJK meneer... zodra het oude contract tijd voorbij is zal u over gaan naar het nieuwe 4g systeem. ( verwachtingen )

Realiteit --> Nog steeds 3g, mijn tele2 account geeft alleen mijn sim only abbo weer ( ook nog niet opgelost ) dat ik na mijn verlenging heb gepakt voor mijn vriendin die heeft wel weer 4g ( nieuwe abbo wel 4g, bestaande klant njet ) Ook is mij niet verteld over een zekere robot die de mensen om en om overzet.
Wel betaal ik nu meer abbo kosten omdat mijn oude vorm niet meer was bij tele2, wel het betrouwde 3g is gebleven....
Ook als ik vraag naar een kopie van mijn contract mogen ze me die niet geven. Zoveel zaken die gewoon niet kunnen.

Sorry dat ik misschien bot overkom of wat dan ook maar ik heb een hekel aan dit soort praktijken waarbij de klant het maar met een lul verhaaltje moet doen. Zoals ik al in een andere topic ook al zei ik ga alle komenderekeningen storneren en brieven afw88 en dan stel ik ze de vraag hoe zij het vinden om achter hun geld aan te lopen. Dit zal ik iedere maand doen, Storneren, 2 brieven afwachten, betalen, etc. Volgens een wettelijke bepaling moet tele2 je minimaal 2x in gebreken stellen zonder dat hierbij extra kosten komen ( betalings-herinnering ). Spijtig ... Maar als ik moet afwachten zal tele2 hetzelfde moeten doen.

Daarbij ook dat "kiko" zich heeft terug getrokken uit deze discussie omdat ze niks kan betekenen, is dit wel het geval dan worden wij allemaal voorgelogen. Ik werk niet bij tele2 of wat dan ook maar als nieuwe mensen wel 4g krijgen doe dan voor de mensen die niet worden overgezet een contract beëindiging en maak ze opnieuw klant met nummer behoud en aangepaste contract tijd. Probleem opgelost lijkt mij zo.