vraag

4G valt weg bij iPhone 6S

Mijn 4G valt vaak weg (en dan ben ik gewoon in de stad, of op school) of hij springt over naar 3G. Als ik mijn telefoon dan aan en uit zet, springt hij wel weer aan maar dit gebeurd ook een aantal keer.
Mijn service ligt er ook vaak uit, terwijl ik gewoon op een centraal punt sta. Zodra ik mijn telefoon (Iphone 6s) aan en uit zet, is er niks aan de hand.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen ? Ik vind het namelijk vervelend dat mijn 4G het zo vaak niet doet.
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 Reacties

Ik heb sinds paar dagen exact hetzelfde probleem. Heel vervelend. Zou het op prijs stellen als Tele2 reageert op dit topic.

- Regelmatig in zijn geheel geen service, waardoor ik niet kan bellen, sms'en en gebeld worden.
- 4G springt vaak over naar 3G
- Als ik 4G verbinding heb (althans als mijn telefoon dat aangeeft), dan gebeurt het vaak dat ik toch geen data kan verzenden/ontvangen. Ik kan me dan niet aanmelden bij apps
- Als gezegd zit er een grote regelmaat in deze 'bereikbaarheids-drops.' Ik schat in dat het telkens tussen de 2 minuten en 10 aanhoudt. Soms helpt het om telefoon kort in de vliegtuigstand te zetten.
- Ik ben in de stad (Amsterdam)
- Ik heb een iPhone 6s.
- Ik kan me bovendien ook niet aanmelden bij de Tele2 App ("Oh Nee! We hebben even geen contact. Geen zorgen! We zijn hard bezig om mijn Tele 2 te verbeteren. Probeer het later nog eens.") Weet niet of het een en ander met elkaar samenhangt.
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook geen internet verbinding als ik onderweg in de auto zit of op mijn werk in Den Haag.
Precies dezelfde telefoon, iPhone 6s.
Echt heel vervelend, ik mis ook werkgerelateerde berichten!
Reputatie 7
Badge +4
Heeft charley.e ook een Iphone 6s?
Ja, charley.e heeft ook een iPhone 6s, zie zijn bericht. ("Zodra ik mijn telefoon (Iphone 6s) aan en uit zet, is er niks aan de hand.")

Ik heb inmiddels gesproken met de Tele2 helpdesk.

We hebben de instellingen gecheckt. Die zijn juist ingevoerd.

Daarnaast heb ik na het adviesgesprek mijn simkaart verwijderd en schoongemaakt.

Ook heb ik op mijn iPhone 6s de netwerkinstelling hersteld (Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen).

Dit alles helaas zonder resultaat, want zojuist zat ik opnieuw enige tijd zonder internetverbinding en zonder bereik....

Ik kan inmiddels wel gewoon inloggen op de Tele2 App.
Me to!!
Het lijkt wel of het aan de iphone ligt met tele 2 samen..

Ik heb 2 jaar een samsung s5 gehad met 4G. Nooit springde hij op 3G. Bleef altijd op 4g. Maar geen service gaf mijn telefoon NOOIT ik heb nooit geen service op me samsung zien staan.

Nu heb ik ongeveer twee weken terug mijn abbonement verlengt voor : let op..

Van 32 euro per maand.
150bel/sms. Met 1 GB

Naar een Iphone 6 S Plus
Met onbeperkt bellen en 8 gb internet!!!!!
53 per maand,

Meer dan 20 euro verschil, maar zegt nu telkens
Geen service, of 3G.
Ik heb hier meerdere printscreens van..

Alle instellingen zijn goed en gecontroleerd..
Ik word er bang van want ik betaal en hoop meer terwijl het nu al kut is,
Vaak belangrijke dingen aan het doen en dan springt het zo op geen service.

Ga ook twijfelen of de telefoon wel 100% nieuw is, aan het uiterlijk niet te zien.' Maar aan het systeem.. 😞.
Reputatie 4
Badge
Ook 6s hier met regelmatig geen verbinding in grote steden.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi charley.e,

Aangezien nu al 5 klanten aangeven hetzelfde te ervaren, ga ik dit intern uitzetten. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.

Groetjes Tom
Een status update.

Ik heb vorige week opnieuw gebeld met de Tele2 helpdesk en aangegeven dat de oplossingen die in het eerste gesprek zijn aangedragen niet hielpen (zie mijn vorige bericht).

De medewerkster heeft toen een nieuwe SIM kaart toegestuurd. Ik was daar redelijk sceptisch over, maar proberen kan natuurlijk geen kwaad.

Sinds gisterenochtend gebruik ik die nieuwe SIM kaart (eerst geactiveerd uiteraard).

Het probleem is helaas niet verholpen.

Dus nog steeds geldt dat ik:

- geregeld geen data/internet heb. Wat mij opvalt is dat mijn iPhone 6s soms aangeeft dat ik wel 3G of 4G verbinding heb, maar dat van feitelijke dataoverdracht geen sprake is (b.v. kan geen berichten ontvangen en versturen met WhatssApp).

- geregeld in zijn geheel geen service heb (dus dan kan ik ook niet bellen en gebeld worden).

Ik ben benieuwd of het interne onderzoek al wat heeft opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +4
Tom heeft het probleem intern gesignaleerd schreef hij. Als er iets te melden valt dan zal hij dat zeker doen.
Precies hetzelfde probleem als jullie. Ook ik heb net zo als Rikc al een nieuwe simkaart gekregen, maar dit heeft het probleem niet opgelost. Heel soms als ik alle instellingen handmatig instel, heb ik even bereik. Helaas verlies ik dat weer na een paar uur of een dag. Hoop dat dit snel opgelost kan worden, want ik heb meerdere keren gebeld en meerdere keren het proberen op te lossen, maar zit nu al drie weken zonder netwerk. Ben er inmiddels wel klaar mee.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Krijn,

Ervaar je dit probleem met de iPhone 6s of met een ander toestel?
Ik hoor het graag van je

eric schreef:

Tom heeft het probleem intern gesignaleerd schreef hij. Als er iets te melden valt dan zal hij dat zeker doen.

Ik heb nog geen update omtrent dit mogelijke issue. Er wordt nog onderzoek naar gedaan.

Groetjes Tom
Ik ervaar het probleem met de Iphone 6.
Heb nu ook de netwerkinstellingen hersteld om te kijken of die het dan doet, maar hij blijft naar een netwerk zoeken.
Ik heb precies het zelfde probleem met de note 4.
Ik moet ook steeds opnieuw opstarten voor dat hij het weer doet... grrr
Reputatie 4
Badge +3
jblnadia schreef:

Ik heb precies het zelfde probleem met de note 4.
Ik moet ook steeds opnieuw opstarten voor dat hij het weer doet... grrr

Zou je zo vriendelijk willen zijn een eigen topic te openen voor je vraag? Jouw situatie hoeft namelijk niet hetzelfde te zijn als die van de topicstarter, dus mocht je het nog niet gedaan hebben, open dan een nieuw topic. Op die manier blijft het voor ons ook overzichtelijk en gaan gesprekken niet door elkaar lopen. Een topic openen doe je door hier te klikken.
Reputatie 4
Badge +2
Ook ik ervaar vaak dat ineens helemaal geen service meer is. Zowel 3G als 4G is dan plots weg. Toestel eind juli via een verlenging gekregen, dus nog vrij nieuw. Altijd de laatste iOS versie, ligt het ook niet aan. Sim kaart ook nieuw, gekregen in winkel, kan het ook niet aan liggen. In mijn woonplaats is er volop 3G bereik, 4G is helaas om te huilen, is er bijna niet maar goed dan zou 3G altijd beschikbaar moeten zijn, maar ook dat valt vaak weg, gevolg geen service = onbereikbaarheid.

Het probleem is gelukkig al bekend maar ik dacht laat ik toch nog even aangeven met welke problemen ik zit zodat er misschien wat meer spoed achter gezet kan worden. Ben ervan overtuigd dat het vast en zeker om meer klanten gaat.
Kan Tele2 hier inmiddels wat zinnigs over zeggen?
Het eerste bericht is bijna een maand geleden geplaatst, ik ervaar de problemen nog steeds en ben er inmiddels behoorlijk klaar mee.
Reputatie 4
Badge +3
Ik ben hier nogmaals achteraan gegaan, omdat er intern steeds geen reactie kwam. Ik hoor het ook graag van jullie als het inmiddels verholpen lijkt te zijn.
h iTom,
Nee helaas nog niet verholpen.
Ik heb de app 4GMark gebruikt om de snelheid te meten op het moment dat de verbinding wegvalt. Hierbij een testresultaat van 15 oktober. Je ziet dat de up- en download snelheid 0mb/s is (dus ondanks mijn iphone aangeeft wel 4G service te ontvangen). Ter vergelijk ook bijgevoegd een meting van 2 dagen eerder waarbij ik geen verbindingsproblemen ervoer (en testuitslag dit ook bevestigt).

Reputatie 4
Badge +3
Hoi allemaal,

Het laatste dat ik hier over heb gehoord is dat het probleem niet bekend is bij onze "Apple-mensen", zij kunnen het ook niet reproduceren. Ik heb het topic nog even open gelaten in de hoop dat er misschien meer duidelijk zou worden, maar het lijkt een vaag probleem te blijven. Ik heb nog steeds wel het idee dat het geen toeval is dat meerdere klanten met hetzelfde toestel hetzelfde probleem ervaren, maar ik kom hier intern helaas niet verder mee.

Ik wil jullie vragen om afzonderlijk een nieuw topic te openen als je nog steeds regelmatig geen service hebt op je iPhone 6S. Dan kan het hopelijk opnieuw onder de aandacht gebracht worden als blijkt dat het nog steeds speelt bij meerdere klanten.

Ik ga dit topic nu sluiten. Een nieuw topic kan je openen door hier te klikken.

Groetjes Tom