4G toestel maar 3G internet terwijl wel in 4G gebied

• 9 mei 2018
  • 9 reacties
  • 1580 x bekeken

Zojuist is mijn abonnement overgezet, alleen krijg ik enkel 3G ontvangst met mijn 4G-ready telefoon (iPhone 6S) in gebied waar 4G ontvangen zou moeten worden (Eindhoven/Weert). Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen.

Toestelhulp levert niets op.

Groet,

Bram

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Misschien dezelfde bug als hier:
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/iphone-8-x-heeft-nauwelijks-4g-bereik-69090/index3.html#post430857

In IOS 11.3 wordt dit door Apple opgelost.
Ik heb al reeds iOS 11.3 maar nog niet opgelost helaas.. ik heb in Weert in ieder geval nog steeds 3G.
Reputatie 7
Badge +4
Sorry, moet zijn 11.4 (zie https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/iphone-8-x-heeft-nauwelijks-4g-bereik-69090/index3.html#post430857) waarin een moderator van Tele2 dat aangeeft.

Weert heeft toch heel wat 4G masten van Tele2. (www.4gmasten.nl)
Kun je eens een ander toestel proberen?

Hollandsnieuwe 4G werkte ook gewoon dus lijkt me sterk dat Tele2 4G met zelfde frequentie niet werkt.
Reputatie 7
Badge +4
Hollands nieuwe (vodafone) heeft ongeveer dezelfde frequenties, alleen andere opstelpunten.

Als er een probleem in dat IOS zit, dan zal b.v. een Samsung toestel wel werken.
Je hebt je IPhone toestel wel op 4G data en bellen staan in de instellingen? En de carriersettings Tele2 zijn zichtbaar i.p.v. Vodafone? (ook onder instellingen bij software versies)
Hij staat wat dat betreft op 4G data, maar zou het een bug kunnen zijn in iOS. Heb in Eindhoven namelijk wel gewoon op 4G en hier in Weert weer op 3G. Kan ik hier nog wat aan veranderen. Volgens de (dekking)kaart zou ik in Weert zowel binnen als buiten 4G moeten hebben..
Reputatie 7
Badge
Hij staat wat dat betreft op 4G data, maar zou het een bug kunnen zijn in iOS. Heb in Eindhoven namelijk wel gewoon op 4G en hier in Weert weer op 3G. Kan ik hier nog wat aan veranderen. Volgens de (dekking)kaart zou ik in Weert zowel binnen als buiten 4G moeten hebben..

In Noord en Zuid Limburg is de Tele2 4G dekking gewoon nog niet optimaal. Dekkingkaarten geven vaak aan van wel maar de praktijk is anders.
Als je in Eindhoven bereik hebt is het geen bug .
Er wordt nog gewerkt aan het 4G netwerk en er komen iedere week weer masten bij.....
Gewoon wachten dus.
Toppie! Inmiddels in Weert wel 4G. In Eindhoven echter nog niet (altijd), dus dat is nog even afwachten!

Bedankt 🙂.
Ik denk dat Tele2 veel meer hierover weet maar goed leest mijn verhaal maar eens.