beantwoord

4G snelheid/bereikbaarheid

• 4 februari 2016
  • 5 reacties
  • 436 x bekeken

Nu heb ik een enige tijd een nieuwe 4G simkaart ontvangen maar vraag mij af ik nu wel 4G internet gebruik.
Elke snelheid test die ik uitvoer krijg ik niet meer dan 10-12 Mbps down en 2,10 Mbps upload.

Locatie: Wenckebachstraat 1, Velsen Noord - 4G buiten en binnen dekking.
Of ik nu binnen of buiten sta, de snelheid blijft hetzelfde.
Voor zover ik weet zou de 4G snelheid stukken hoger liggen?

Toestel:
Samsung Galaxy Note 3 - Toestel werkt met 4G.

In afwachting op uw antwoord.
icon

Beste antwoord door eric 4 februari 2016, 10:52

Download het programma G-nettrack, dan kun je zien op welke netwerk technologie je verbonden bent.

Je kan ook even checken of onder instellingen/mobiele netwerken je netwerk modus op LTE/WCDMA/GSM staat.
Volgens 4gmasten.nl staat er een 4G mast op de Noordersluisweg dus vlakbij.

Heeft jouw toestel de juiste ondersteuning voor Nederlandse frequenties: 800 Mhz en 2600 Mhz ?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Ik denk dat de maker van de video alleen wil laten zien van de 4g netwerk allemaal in staat is meer niet.
Hierom vind ik dat tele2 blij moet zijn, want dit kan je vergelijken met soort reclame voor tele2 maken.
Reputatie 7
Badge +4
He Tim! Ja, zo simpel kan het zijn. Zeker omdat de mast bij jou op de hoek staat...

De download op de video lijkt op carrier aggregation . Zijn Note 3 heeft dat niet, dus die zal deze snelheden helaas niet halen.
Ik heb deze video op youtube gevonden
https://www.youtube.com/watch?v=Yne4L7jlSxg

Ik weet dat dit niet de juiste toestel is maar dit kan je een idee geven wat 4g van tele2 allemaal kan.
Ik weet niet hoe het zit met samsung toestellen maar dit zijn de snelheid wat bereikt kan worden denk ik
Download het programma G-nettrack, dan kun je zien op welke netwerk technologie je verbonden bent.

Je kan ook even checken of onder instellingen/mobiele netwerken je netwerk modus op LTE/WCDMA/GSM staat.

Heeft jouw toestel de juiste ondersteuning voor Nederlandse frequenties: 800 Mhz en 2600 Mhz ?

Okee, dat stond dus niet in de handleiding die ik toen moest volgen.
Maar nadat ik idd LTE aan heb gezet LTE/WCDMA/GSM toen kwamen de snelheidstesten uit op 65 - 77Mbps.

Top eric, dat het zo simpel kan zijn 🙂 +1:D
Reputatie 7
Badge +4