beantwoord

4G SIM ONLY UNLIMITED zeer langzaam

Net overgestapt naar Tele2 vanwege de unlimited data en belofte van zeer snelle 4G internet. Maar helaas is niets minder waar. Zeer trage verbinding (zie screenshots). Bij vol bereik van 5 strepen haal ik net de 20Mbps. Nog andere die hier last van hebben?? Ik heb alles gecheckt en gedaan. Toestel gecheckt, instellingen, telecom banden nagekeken en natuurlijk diverse keren opnieuw opgestart na de nieuwe instellingen, maar helaas. Niks werkt. De trage snelheid is ook zeer merkbaar bij gewoon even surfen op het web. Pagina's laden heel langzaam etc. Voor mij echt een flinke domper, vooral als je van een niet nader te noemen netwerk komt dat altijd verbinding heeft. Gelukkig gekozen voor de maandelijks opzegbare variant, maar toch zeer jammer. Hopelijk wordt hier nog iets aan gedaan, want ik ben niet enige zag ik al op dit forum.

icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 6 juli 2017, 08:39

Hoi Chihed,

Je krijgt van ons altijd de snelst mogelijke snelheid. Helaas is dit wel afhankelijk van enkele factoren. Onder andere de locatie, je telefoon en de drukte op het netwerk op dat moment. Heb je al eens geprobeerd om een speedtest te doen op een andere locatie om te kijken wat voor resultaten je dan krijgt?

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dit zijn prima snelheden voor een shared medium. Ik zit hier nu in A'dam en heb iets meer. Waarschijnlijk zit ik wat dichter bij een mast dan jij. Maar of je nu 15 of 60 Mb download hebt, daarmee kun je op een telefoon prima browsen, netflix kijken, mail versturen etc.

Ok, let's agree to disagree. Persoonlijk kan ik vrij weinig met deze snelheden. Vooral als er geadverteerd wordt met snelheden van 225Mbps. Ok, in een test omgeving welteverstaan, maar dan nog ligt naar mijn verwachting de snelheid minimaal rond de 75Mbps. Dat is maar 1/3 van de geadverteerde snelheid. Niet onredelijk van mijn kant vind ik. Ben niet voor niets overstapt naar unlimited data. Ik kijk het nog even aan, daarna zie ik wel weer verder.
Er is geadverteerd met snelheden _tot_ 225 mbit. Zoals iedere andere provider adverteert men met een maximale snelheid, overigens.

225 is de maximale theoretische snelheid van 4G+, en haal je alleen als je toestel verbinding maakt met meerdere masten, op 2600mhz (steden only) en 800mhz gecombineerd. Logischerwijs is die snelheid lang niet overal te krijgen dus.

Ik kom zelf bij KPN weg, die haalde in mijn omgeving (buitengebied Drenthe) zo'n 15mbit/s. Tele2 doet hier 10mbit/s. In steden en op stations haal ik makkelijk 50mbit of hoger, regelmatig 150 mbit/s.
Totaal afhankelijk van de locatie dus. Een landelijke 225mbit dekking is niet mogelijk, bij geen enkele provider trouwens 😛
Badge
Hoi Chihed,

Je krijgt van ons altijd de snelst mogelijke snelheid. Helaas is dit wel afhankelijk van enkele factoren. Onder andere de locatie, je telefoon en de drukte op het netwerk op dat moment. Heb je al eens geprobeerd om een speedtest te doen op een andere locatie om te kijken wat voor resultaten je dan krijgt?

Mark
Ja ook andere locaties geprobeerd. In het centrum van Den Bosch kon ik met vol bereik net boven de 20Mbps komen. Dus ook niet heel snel. De bovengenoemde waarden van Eric en Richh94 heb ik nog nooit kunnen halen i.i.g. Vind het onbeperkte data gedeelte van m'n abonnement fantastisch maar door de snelheid i.c.m. met de prijs is het enthousiasme toch wat afgenomen en heeft me aan het twijfelen gebracht. Misschien toch niet het juiste netwerk voor mijn regio (Midden Noord-Brabant). Bedankt voor de hulp, maar nogmaals, ik kijk het nog ff aan. Schijnbaar is er geen directe oplossing beschikbaar. Had gehoopt op een foute instelling 😁
Badge
Hoi Chihed,

Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen. Ik hoop dat je ervaring wat beter gaat worden, laat je ons weten hoe het gaat?

Mark
Spijtig inderdaad, Dankjewel. Hoop dat het inderdaad beter wordt. Bedankt allemaal voor jullie reacties/hulp.
Hallo Chihed,

Ik ben nu 4 jaar lid van Tele2. Heb altijd de grootste bundel gehad en mijn 4G snelheid was prima. Echter toen afgelopen maand mijn bundel werd "geüpgraded" naar unlimited is het alleen maar slechter geworden. Deze week heb ik overdag, savonds en snachts niet meer dan 1 MB, maar gek genoeg 20mp up. Zojuist heb ik nog een internet speedtest gedaan en dit zijn de uitkomsten:

Datum test: 18 jul. 2017 03:25
Downloaden: 0.76 Mbps
Uploaden: 19.14 Mbps
Ping: 20 ms
Soort verbinding: Cellulair
Server: Arnhem
Externe IP: 143.179.110.151
Interne IP: 10.120.122.209
Breedtegraad: 51.4866
Lengtegraad: 5.4408

Ik hoop dat dit snel over is.

Mvg,

Robert
Robert, je kan beter een eigen topic aanmaken. Je wordt dan sneller geholpen.

Gezien het tijdstip van je speedtest, kan je last hebben van de de energiebesparing van Tele2, zie https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/tele2-na-12-uur-s-nachts-77-down-54-upload-snelheidsverlies-66003
Reputatie 7
Badge +4
Nou.. de 2600 Mhz wordt s'nachts uitgezet. Maar om dat signaal zo ie zo te ontvangen moet je dicht bij een mast zijn. Als je 2600 Mhz kunt ontvangen dan is het absoluut geen probleem om een goed 800 Mhz signaal te ontvangen. Deze klant heeft weinig bandbreedte, dus waarschijnlijk ver van de mast en heeft dus ook normaal geen 2600 Mhz. Op 4gmasten.nl kun je trouwens bekijken waar de masten staan en de afstand tot je huis bepalen.
Wel jammer dat bijna elke klacht hier beantwoord wordt met een antwoord waar je niks mee kan. Zoals: "Je woont te ver van de mast", "Je test in een te dichtbevolkt gebied, dus je data wordt gedeeld". Volgens mij ben ik gewoon klant en betaal ik toch m'n maandelijkse kosten voor een service die ik (nog) niet krijg. Wil er graag in geloven en hoop dat het beter wordt, maar de sommige antwoorden klinken als smoesjes. Beetje jammer.
Badge
Hi Chihed,

Ik kan me voorstellen dat is dit aangeeft, helaas kan ik niets voor je betekenen in de door jou ontvangen snelheid.

@Robertb2 We helpen je graag in een nieuw topic 🙂!

Mark
Badge
Hoi Chihed,

Ik heb je topic gesloten. Mocht je nog vragen hebben dan mag je hier een nieuw topic voor openen.

Mark