beantwoord

4G Sim Only iPhone 6

Ik heb al enkele jaren een Sim Only van Tele2 en sinds vorig jaar heb ik een iPhone 6 (die dus klaar is voor 4G), maar tot op heden heb ik nog helemaal niets gehoord over mijn overgang naar 4G (en mijn vrouw trouwens ook niet en die heeft net als ik al jaren een Sim Only van Tele2 met een iPhone 6), terwijl dat midden 2015 voor vaste klanten toch al geregeld zou moeten zijn.
Hoe zit dat precies?
icon

Beste antwoord door Siebel 9 July 2015, 07:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Zijn die abonnementen van vóór januari 2014 ?
Dan moeten deze éérst verlengd worden, dan kom je op de lijst om overgezet te worden naar 4G
Een robot bepaalt daarna dagelijks de winnende nummers die overgezet gaan worden.
Dan moeten deze éérst verlengd worden, dan kom je op de lijst om overgezet te worden naar 4G
Een robot bepaalt daarna dagelijks de winnende nummers die overgezet gaan worden.

Dus je bedoelt: ook al ben je jaren lang klant van Tele2, als je een abonnement hebt van voor januari 2014 en deze een paar maanden geleden hebt verlengt kom je later op de lijst voor toegang tot 4G. Wat ook bij mij het geval is en dat vind ik een schande, mij lijkt het toch vanzelfsprekend dat je vaste trouwe klanten toch eerst toegang geeft.....
Reputatie 7
Badge +5
Don't blame the messenger 🆒
Reputatie 5
Badge +3

Dus je bedoelt: ook al ben je jaren lang klant van Tele2, als je een abonnement hebt van voor januari 2014 en deze een paar maanden geleden hebt verlengt kom je later op de lijst voor toegang tot 4G. Wat ook bij mij het geval is en dat vind ik een schande, mij lijkt het toch vanzelfsprekend dat je vaste trouwe klanten toch eerst toegang geeft.....

Zo vanzelf sprekend is dat niet, als prijsvechter,..:(
Wanneer je hebt verlengd, heb je een abonnement welke ook in het nieuwe landschap is gebouwd. Dus daarmee wordt je gewoon overgezet.
Mijn vrouw heeft onlangs verlengd en ik in December 2014, dus wat dat betreft blijft het raar dat wij nog steeds niets gehoord hebben.
Reputatie 7
Badge +5
@Jirf13268
Heb je zelf het antwoord van Siebel gemarkeerd ?
Zo nee, dan heeft Tele2 besloten dat het daarbij blijft, meer uitleg als dat je (ooit) word overgezet krijg je niet.
Reputatie 2
Badge
Hier geeft Tele2 aan dat klant 200.000 is omgezet c.q. voorzien van 4G.
https://forum.tele2.nl/4g-285/4-g-44829

Ze hebben meer klanten dan 200.000, en ze gaan door met die te migreren naar hun nieuwe systeem... Maar wanneer je aan de beurt bent is dus niet te voorspellen.
Reputatie 7
Badge +5
Op de geschatte 750.000 klanten (eind 2014) is dus krap aan 27% omgezet.
Leve de voortvarendheid met de uitrol van 4G
Alleen heeft Tele2 aangegeven dat er ongeveer 240k klanten 4G toestellen gebruiken, waarvan 40k in april overgezet zijn en de rest in mei en juni. (100k in mei en 100k in juni). Helaas is in juni het overzetten niet zo voortvarend gegaan als in mei, maar er is dus ruim 80% van de 4G klanten overgezet, niet 27%. De rest volgt uiteraard ook, maar uiteraard krijgen klanten met een 4G toestel voorrang. (Zodra een klant een klant een 4G toestel gaat gebruiken, krijgen ze voorrang)
Hoe weet Tele2 of ik een 4G toestel heb?
Wanneer je toestel zich aanmeld of het netwerk, wordt de IMEI van het toestel meegestuurd. De IMEI is uniek voor het toestel, maar bevat ook een Type Allication Code (TAC). Deze codes staan geregistreerd bij de GSM Association (GSMA), in de GSMA registratie staat de fabrikant een toestel type geregistreerd een welke (GSM, UMTS, of LTE) radio banden het toestel heeft. Adhv van die informatie kan Tele2 precies zien met welke toestellen je op het netwerk komt een wat die toestellen kunnen.