beantwoord

4G signaal storing...

  • 28 May 2021
  • 2 reacties
  • 362 x bekeken

Beste Tele2/Lezers,

 

Sinds een maand of 2 heb ik problemen met mijn bereik zowel internet 4G als bellen. Eerst dacht ik dat het aan mijn simkaart lag. Dus ik een nieuwe sim besteld erin gestopt, maar nee geen resultaat. Toen dacht ik dan zal het aan mijn telefoon zelf liggen.

Dus toen heb ik heb mijn iphone 11 op (21-5-2021) ter reparatie opgestuurd naar dr mobile hiervoor en zij claimen dit 'gefixet’ te hebben. Dat is echter niet zo. Vandaag (28-5-2021) kreeg ik mijn telefoon weer in de brievenbus terug maar hij werkt nog steeds niet. 4G verliest zijn signaal snel en volgens mij lijkt hij ook de simkaart niet te detecteren na een tijdje. 

Toen heb ik de klantenservice van Tele2 opgebeld en werd ik doorgeschakeld naar de technische dienst. Tijdens dit gesprek heb ik contact gehad met dhr. E. Zandvoort. Enorm helpzame medewerker die mij vervolgens meerdere malen heeft moeten terugbellen omdat het bereik wegviel… Hij stuurde mij een lijst door met andere oplossingen die ik zou kunnen proberen. Helaas mocht dit ook niet baten.

De lijst met mogelijke oplossingen die ik van Tele2 kreeg:

Hierbij een aantal stappen om de meeste verbindingsproblemen op de iPhone op te lossen:

Controleer of er voldoende geheugen vrij is op het toestel.
Zorg dat de laatste versie van het besturingssysteem iOS actief is.
De versie is te vinden onder INSTELLINGEN > ALGEMEEN > INFO > VERSIE
Dataroaming moet altijd aan staan (INSTELLINGEN > MOBIEL NETWERK > OPTIES MOBIELE DATA > DATAROAMING).

Reset de verbinding eventueel met de volgende stappen:
INSTELLINGEN > ALGEMEEN > STEL OPNIEUW IN > HERSTEL NETWERKINSTELLINGEN
(dan gaat het toestel herstarten en moet het wachtwoord van wifi wel opnieuw worden ingevuld).
Belangrijk: zet daarna de dataroaming weer aan! (INSTELLINGEN > MOBIEL NETWERK > OPTIES MOBIELE DATA > DATAROAMING).

Werkt het bellen, sms'en of internet daarna nog steeds niet goed volg dan deze route:
INSTELLINGEN > MOBIEL NETWERK > MOBIELEDATANETWERK > STEL OPNIEUW IN > STEL OPNIEUW IN
Bij APN moet daarna staan: internet.tele2.nl - corrigeer dit eventueel en sla de wijziging op door een pagina terug te gaan.

Wil je gebruik maken van versterking van de belverbinding via Wifi? INSTELLINGEN > TELEFOON > BELLEN VIA WIFI
Bellen via wifi betekent dat je gebruik maakt van wifi om verbinding te maken, in plaats van via het 3G of 4G netwerk.
Handig bijvoorbeeld wanneer er binnenshuis geen mobiel netwerk van Tele2 beschikbaar is. Bijvoorbeeld in goed geïsoleerde huizen.
Wifi bellen zorgt dan voor betere bereikbaarheid en een stabielere verbinding.

Nogmaals super medewerker! Alleen zijn hiermee mijn problemen niet verholpen, helaas.

Ik was van plan om rond 18:00 vandaag (28-5-2021) nogmaals contact op te nemen met de klantenserivce van Tele2 maar toen viel mijn signaal WEER WEG elke keer als ik probeerde te bellen. Nou ben ik de moeilijkste niet maar ik betaal voor een unlimited abonnement die ik al 2 maanden niet kan gebruiken waardoor ik nu dus 50 euro heb weggegooid (Transportkosten van dr Mobile niet meegerekend).

Ik zit nu dus nog steeds met een telefoon die amper te bereiken is via 4G en ook amper telefonisch. De telefoon zelf is in topstaat en is nooit eerder gevallen en er zit geen krasje op en is eigenlijk dus splinternieuw. Als ik mijn simkaart in mijn oude iphone 6s stop, werkt het perfect. Wie kan mij helpen???

Alle informatie is welkom. Alvast bedankt!



 

icon

Beste antwoord door kevinconrad0492 28 May 2021, 20:03

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je geeft met je laatste test al aan dat het niet aan het netwerk of de simkaart ligt, de Iphone 6 werkt prima. Heb je ook dat wegvallen met data, of alleen met bellen. In het geval van het laatste, selecteer dan eens bij mobiel netwerk dat je 4G alleen voor data wilt gebruiken. Dan schakeld het toestel even naar 3G om te bellen/gebeld te worden.

Als het echt niets en nergens wat wordt, dan is er toch iets mis met het toestel.

Hi Eric,

 

Bedankt voor je reactie. Zojuist even met de klantenservice contact opgenomen voor de 2e keer. En zij gaven ook aan dat het toch aan het toestel zou moeten liggen. Morgen gaat hij wederom terug naar dr Mobile voor reparatie.