beantwoord

4g problemen bij Tele2?


Reputatie 4
Badge
  • Forum Specialist
  • 292 reacties
Vraagje, ik heb vandaag constant last dat ik continue 4G heb en geen 4G+.

Heel af en toe heb ik opeens weer 4G+ maar dat is opeens weer weg.. is er een probleem bij Tele2? Gisteren had ik dit probleem totaal niet.

Als ok vliegtuig modus inschakel en uitschakel heb ik opeens weer even 4G+ en daarna ks het opeens weg.

icon Beste antwoord door Rena Chan 14 september 2018, 15:33

Kan van alles zijn, netwerk storing, storing van buiten af, modem glitch of dat de netwerk heeft besloten om de load zo te verdelen dat je maar op een band zit.

Het zou wel mooi zijn als Samsung (en andere OEMs) eens de standaard Android iconografie zou gebruiken en die 4G+ zou schrappen... Daar heb je toch niks aan, zolang de snelheid voldoende is voor je gebruik, ben je met 1 of met 5 "carriers" verbonden, zou je niet uit maken.

Bekijk origineel bericht

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik heb in Amsterdam gewoon 4G+ .
Je hebt voor 4G+ wel de dekking nodig van de 800hz en 2600 mhz. Misschien dat er 1 bepaalde mast daar een probleem heeft?
Reputatie 4
Badge
eric schreef:

Ik heb in Amsterdam gewoon 4G+ .
Je hebt voor 4G+ wel de dekking nodig van de 800hz en 2600 mhz. Misschien dat er 1 bepaalde mast daar een probleem heeft?

uhm heel Breda heb ik daar last van.. en ja dat snap ik zelf ook wel @eric dat je de 800 en 2600mhz moet hebben. Maar alle locaties waar ik het over heb, hebben altijd 4G+. Nu opeens heb ik weer wel normaal 4G+.. snap er niks meer van.
Reputatie 7
Badge +2
Kan van alles zijn, netwerk storing, storing van buiten af, modem glitch of dat de netwerk heeft besloten om de load zo te verdelen dat je maar op een band zit.

Het zou wel mooi zijn als Samsung (en andere OEMs) eens de standaard Android iconografie zou gebruiken en die 4G+ zou schrappen... Daar heb je toch niks aan, zolang de snelheid voldoende is voor je gebruik, ben je met 1 of met 5 "carriers" verbonden, zou je niet uit maken.
Reputatie 7
Badge +4
Hier nu in Utrecht, Samsung Galaxy S8, ook geen probleem.
Reputatie 4
Badge
eric schreef:

Hier nu in Utrecht, Samsung Galaxy S8, ook geen probleem.

sinds ik dit topic geopend heb half uur later geen problemen meer, trouwens hier ook een s8.
Je bent niet de enige die dit probleem ook heeft. Ik heb dit probleem sinds zondag 1 september. Ik heb een unlimited bellen/data sim only abonnement. Mijn contract is ingegaan op 2 juli 2018. Ik heb sinds die tijd altijd en overal 4G+ gehad en heb nu wel 4G maar de download snelheid is niet hoger als 2 a 3 MB. Ik heb contact gehad met de Tele2 klantenservice. Ik heb van alles geprobeerd van kruis test met de simkaart tot het verwijderen en opnieuw instellen van de internet instellingen. De technische dienst van Tele2 weet ook niet wat het probleem zou kunnen zijn. Ik ben zelf in het bezit van een Samsung Galaxy S8. Ik hoop dat Tele2 het kan vinden wat het eventuele probleem zou zijn en het ook op zou kunnen lossen.

Ik heb dit overal waar ik ben. Ik had dit probleem voorheen niet.
Reputatie 7
Badge +4
simnlru schreef:

eric schreef:

Hier nu in Utrecht, Samsung Galaxy S8, ook geen probleem.

sinds ik dit topic geopend heb half uur later geen problemen meer, trouwens hier ook een s8.


Fijn! Maar ik maak me hier ook niet zo'n zorgen om, als ik maar een internet verbinding heb.
Reputatie 4
Badge
eric schreef:

simnlru schreef:

eric schreef:

Hier nu in Utrecht, Samsung Galaxy S8, ook geen probleem.

sinds ik dit topic geopend heb half uur later geen problemen meer, trouwens hier ook een s8.


Fijn! Maar ik maak me hier ook niet zo'n zorgen om, als ik maar een internet verbinding heb.

Ik ook niet, maar het valt wel op. Dacht dat er wat mis was met mijn toestel (best nieuw toestel).

Reageer