4G nog niet eens 3G

• 5 maart 2019
  • 13 reacties
  • 468 x bekeken

Hallo,

Onlangs ben ik van abonnement overgestapt van Vodafone naar Tele2. (sim only)

Aangemoedigd door de reclames "Niet omdat het..." en op advies van mijn zoon, heb ik deze keuze gemaakt.

De telemarketeer van Vodafone waarschuwde me nog, "Weet waar u aan begint". Ik dacht dat zijn allemaal verkooppraatjes, aanprijzen eigen product ten koste van een ander.

Maar hij had gelijk. Thuis in Lelystad, naar en op mijn werk in Dronten, vlakbij Kampen, had ik met Vodafone gewoon 4G verbinding en met Tele2 nog niet eens 3G. H+ is het enige wat ik zie.

Te triest voor woorden. Ik voel me echt voorgelogen en belazerd.

Wat kan ik doen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +2
1 = H+ is een evolutie van 3G (UMTS) wordt vaak 3.9G genoemd,

2= elke provider heeft slechter of beter bereik afhankelijk van de locatie, op mijn werk alleen diegene met KPN heeft stabiel bereik, alle andere 3 geven soms 3G en vaak alleen 2G of helemaal geen bereik, daarnaast bepaalt je toestel ook hoe goed of slecht je ontvangst is.

3= Natuurlijk gaat de klantenservice van bedrijf A je probeer over te halen om een overstap te voorkomen, dat is niet waarschuwen, dat is marketing praktijken waar mensen voor vallen.

4= Mocht je een 4G ready toestel gebruiken en alsnog slecht bereik ervaren, kun je bij Tele2 aanmelden voor een dekking onderzoek. Je had ook gebruik kunnen maken van je bedenktijd periode.
Reputatie 7
Badge +4
Welk toestel gebruik je?
Huawei P smart (FIG-LX1).
Bij Vodafone wel prima 4G dekking.
Omdat ik mijn Tele2 simkaart al 14 dagen voor de einddatum van mijn Vodafone abonnement, met behoud eigen nummer, binnen had, waren deze al om.
Reputatie 2
Ik heb overal in Nederland al een paar jaar een prima 4G dekking met Tele2, op slechts een paar plekken na. Het zij zo. Van destijds een iPhone 3s tot nu toe andere toestellen.
(Pas nadat 4G er überhaupt was natuurlijk)
Lelystad Dronten e.o. niet dus.
Reputatie 2
Lelystad Dronten e.o. niet dus.
En? Wat kreeg je terug van deze dekkingsmelding aan Tele2?
Is daar een speciaal meldpunt voor? Want van de klantenservice kreeg ik slechts een automatisch opgesteld mailtje met nietszeggende tekst. Ik dacht eindelijk eens geen no replay mail, maar gericht aan mij als nieuwe gebruiker van het Tele2 netwerk dus ik kan reageren, maar niet dus.
Reputatie 7
Badge +4

Buitendekking is eigenlijk in heel Flevoland.
Reputatie 7
Badge +5
Is daar een speciaal meldpunt voor? Want van de klantenservice kreeg ik slechts een automatisch opgesteld mailtje met nietszeggende tekst. Ik dacht eindelijk eens geen no replay mail, maar gericht aan mij als nieuwe gebruiker van het Tele2 netwerk dus ik kan reageren, maar niet dus.

Vul je Forumprofiel in met klant nr en dan pakt Tele2 het hier op, zij zullen je dan verder proberen te helpen.
Reputatie 7
Badge
Klopt, de klantenservice is niet bereikbaar via e-mail.
Reputatie 2
Hey, balen dat je thuis geen gebruik kunt maken van 3G en 4G. Gelukkig heb je wel verbinding via H+

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:

- Naam

- Adres

- Postcode + Woonplaats

- De laatste vier cijfers van je rekeningnummer

- Geboortedatum

Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Bernadet .

Bedankt voor je medewerking.

Ik zie je gegevens tegemoet.

Groet,

Bernadet
Reputatie 2
Hi Wined, heb je inmiddels contact opgenomen met de technische afdeling van de klantenservice?
Reputatie 2
Vanwege de inactiviteit zal ik dit topic sluiten. Heb je nog vragen dan kun je een nieuw topic openen. 

Fijne dag!