beantwoord

4G netwerk werkt nauwelijks ondanks belofte bij overeenkomst

• 10 november 2016
  • 7 reacties
  • 145 x bekeken

Reputatie 1
Ik heb in juli een overeenkomst gesloten met Tele 2 met de maximale internetbundel die er is onder de belofte gebruik te kunnen maken van 4G op jullie geheel eigen netwerk. Maar op 4G blijft hij zoeken en is er slecht telefonisch bereik en schakelt deze dus de hele tijd naar 3G waar wel weer een goed telefonisch bereik ontstaat.
Bij de klantenservice werkt momenteel het merendeel van de systemen niet maar de agent in kwestie wist al argwaan bij mij te wekken door eigenlijk mijn probleem niet zozeer te willen erkennen omdat er toch 3G verbinding is. Ik daarentegen wil graag het product ontvangen waar ik voor betaal. Met deze snelheid zal ik nooit mijn internet tegoed op een prettige manier verbruiken en vloeiende conversaties kunnen voeren per telefoon.
icon

Beste antwoord door eric 10 november 2016, 14:01

Een "3G" snelheid heeft niets te maken met vloeiende conversaties per telefoon. Als je al van VOLTE gebruik kan maken (spraak over 4G met een Samsung telefoon) dan hoef je niet meer terug naar 3G.

Als je in een gebied woont waar 4G nog geen indoor dekking geeft maak je gebruik van het 3G netwerk en zijn spraak en data los gekoppeld van elkaar. Een "langzame" 3G verberbinding heeft dan geen invloed op je spraak.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Een "3G" snelheid heeft niets te maken met vloeiende conversaties per telefoon. Als je al van VOLTE gebruik kan maken (spraak over 4G met een Samsung telefoon) dan hoef je niet meer terug naar 3G.

Als je in een gebied woont waar 4G nog geen indoor dekking geeft maak je gebruik van het 3G netwerk en zijn spraak en data los gekoppeld van elkaar. Een "langzame" 3G verberbinding heeft dan geen invloed op je spraak.
Reputatie 1
Ik heb n iphone. Ok het staat dus los van elkaar? Ik dacht dat je wanneer je gebruik maakt van het 3g netwerk ook je andere telefoonverkeer over dat netwerk gaat. Anyway bij 3g heb ik bijvoorbeeld 4 vd 5 bolletjes en goed bereik met internet, maar natuurlijk trager. Bij 4g heb ik 2 vd 5 bolletjes bereik en blijft ie op internet zoeken en omslaan naar 3g of evt. Wifi. Wifi is toch nog vaak het sterkst aanwezig maar dan heb ik 3 van de 5 bolletjes. Maar waar het uiteindelijk op neer komt is dat ik vind te mogen verwachten van een over het algemeen goed werkend 4 g netwerk gebruik te kunnen maken met goed telefonisch bereik. Als ik een setting kan wijzigen doe ik het maar ik vermoed dat het aan het gebied ligt en dat zouden ze dan beter bij verkoop van de dienst op voorhand kunnen testen. Enfin ik wil een oplossing
Reputatie 7
Badge +4
Er is nationale dekking maar als je bv in een nieuwbouw huis woont dan is de isolatiewaarde veel hoger, ook voor radiosignalen. Als je dan toch binnen prima dienstverlening hebt met 3g en ook nog eigen wifi is dat gewoon wat je kunt gebruiken op dit moment. Tele2 breid nog elke dag masten uit om ook naast 3g hun eigen 4g signaal bij meer mensen binnen te krijgen. Op hun site zie je een dekkingskaart met de te verwachten dekking.
https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/
Reputatie 1
Dankjewel voor de link. Ik woon in een oude woning en volgens de dekkingskaart moet ik 4 g zowel binnen als buiten volop bereik kunnen hebben....
Reputatie 1
Overigens betaal ik niet voor een sloom 3g netwerk of wifi signaal van andere provider. Er moet gewoon achterhaald kunnen worden waarom ik niet optimaal gebruik kan maken van het 4 g netwerk.
Reputatie 7
Badge +5
Download eens de App OpenSignal uit een Playstore, met deze App kun je precies via GPS zien met welke antenne je bent verbonden en wat voor soort verbinding jij ermee hebt.
Zo kun je dan zien of de mast waar jij mee verbind erg ver weg of dichtbij staat.
Reputatie 7
Badge +4
Als de dekkingskaart 4G aangeeft, probeer dan eens een ander toestel. Dat is namelijk ook een belangrijk onderdeel om een verbinding te krijgen. Misschien is daar iets mis mee.