beantwoord

4G netwerk T-mobile

• 11 juni 2018
  • 7 reacties
  • 1058 x bekeken

Hoi,

Ben net overgestapt van t-mobile omdat tele2 een paar eurotjes goedkoper is, echter valt de 4g snelheid mij flink tegen. Bereik pendelt thuis steeds tussen 3 streepjes en 2 streepjes, in theorie natuurlijk voldoende, maar als je het 4g netwerk van t-mobile gewend bent een aderlating natuurlijk. Aangezien tele 2 recent overgenomen is door t-mobile, is er enig vooruitzicht dat tele 2 gebruikers van hun 4g netwerk kunnen profiteren?
icon

Beste antwoord door pipodeclown 11 juni 2018, 23:42

Er is geen sprake van een overname, maar van een samenwerking in de vorm van een fusie van de Nederlandse activiteiten. Deze is echter nog niet goedgekeurd door de autoriteiten, dus er is nog niets zeker. Indien er goedkeuring komt dan zal duidelijk worden in hoeverre de techniek wordt geïntegreerd en wat de gevolgen voor gebruikers zijn.
Ervaar je het verschil tussen de providers ook op andere plaatsen dan thuis? En heb je gekeken hoe de masten van deze providers staan t.o.v. je huisadres op www.4gmasten.nl?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge
Er is geen sprake van een overname, maar van een samenwerking in de vorm van een fusie van de Nederlandse activiteiten. Deze is echter nog niet goedgekeurd door de autoriteiten, dus er is nog niets zeker. Indien er goedkeuring komt dan zal duidelijk worden in hoeverre de techniek wordt geïntegreerd en wat de gevolgen voor gebruikers zijn.
Ervaar je het verschil tussen de providers ook op andere plaatsen dan thuis? En heb je gekeken hoe de masten van deze providers staan t.o.v. je huisadres op www.4gmasten.nl?

Reputatie 7
Badge +4
Dat lijkt een oud lijstje. De 4G frequentieveiling is in twee stappen gegaan. 2012 de 2600 Mhz, daar heeft Tele2 2 x 20 Mhz spectrum verkregen. In 2014 de 800 Mhz en daar heeft Tele2 2 x 10 Mhz verkregen. Jouw lijstje specificeerd nog helemaal geen 800 Mhz. Dit is een vollediger lijstje:
http://4gmasten.nl/achtergrond/frequentie-veiling

Reputatie 6
Badge
Goede morgen Boeffie

Omdat een eventuele fusie nog niet is goedgekeurd, kan ik je niets zeggen over het samengaan van netwerken,
Daarover is nog niets bekend

Groet,

Arjan
Beste Pipo,

Bedankt voor je bericht. Ik ben nu buiten en er staat een mast nu as we speak 50 meter van mij vandaan (volgens de kaart), echter is voor mij op dit moment normaal videobellen niet mogelijk (2 streepjes). Het kan wellicht aan mijn toestel liggen (iphone 7), maar voordat mijn tele2 abbo inging had ik nog vol bereik (en was de 4G wat sneller).

Ik kijk het nog een maandje aan, anders ben ik genoodzaakt om gebruik te maken van mijn maandelijkse opzegtermijn.
Reputatie 7
Badge +4
Als je 50 meter van de mast woont en je hebt maar 2 streepjes, dan lijkt dat niet te kloppen, of je woont meer ONDER de mast, het zg. paraplu effect. Zie je buiten de mast ook staan? of staat hij b.v. op jouw flat? Maar dat is het mooie van maandelijks opzegbare abonnementen, je zit nergens aan vast. Zouden alle providers moeten hebben.
Hi Eric,

Het zou best kunnen dat de mast op een flat staat, heb hem zelf niet gezien maar er staan wel een paar flats in die buurt. Het paraplu effect lijkt mij wel aannemelijk, aangezien ik net tijdens het rijden wel een tijdje 4 streepjes had.

Bedankt voor de info, ik kijk het nog even aan.