beantwoord

4G netwerk met een 3G toestel

• 13 januari 2017
  • 66 reacties
  • 9784 x bekeken

Zie de melding van Tele2 aangaande het 4G netwerk.

Ik heb nog een oud toestel [Iphone 4s] met 3G. Gaat dit 4G only beleid gevolgen hebben voor mijn (sim-only) abonnement of verbinding?
Of kan ik gewoon naar hartelust gebruik blijven maken van mijn toestel en abonnement?
icon

Beste antwoord door Maurice 14 januari 2017, 14:56

Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.

Feitelijk staat het al eerder in de fair use policy. We gaan er nu alleen echt werk van maken. Er is een topic aangemaakt dat hier meer duidelijkheid over geeft. Deze vinden jullie hier:

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/4g-only-abonnementen-tele2-62383
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

66 reacties

Ik heb SIM-only van Tele2 en een los aangeschaft 3G-toestel. Ik laat me niet dwingen tot het aanschaffen van een nieuw toestel. En dat Tele2 na verloop van tijd mijn aansluiting stopt, dat riskeer ik niet.

Kortom, ik wacht niet af wat er gaat gebeuren voor bestaande klanten. Ik heb zojuist met nummerbehoud SIM-only besteld bij een andere aanbieder.

Wat een domme actie van Tele2, ik ben benieuwd hoeveel bestaande klanten het zelfde doen... Op Nu.nl stond: "Het is onduidelijk hoeveel klanten zonder 4G-toestel Tele2 nog heeft." Daar komt Tele2 vanzelf achter als ze weglopen. Klanten laten zich niet dwingen tot de aanschaf van een nieuw toestel of een abonnement met een nieuw toestel: als er dwang in het spel is lopen ze weg.

Nu ben ik helemaal geen klant meer van Tele2. Tja, als je je klanten boos maakt, dan lopen ze weg. Twee jaar geleden heb ik ook al Internet thuis van Tele2 opgezegd, omdat het goedkope abonnement van EUR 10 per maand verdween en ik bij verlenging meer dan het dubbele zou gaan betalen, en nota bene de dame van Tele2 die mij gebeld had heel brutaal een verlenging bestelde nadat ik haar gezegd had er nog over na te denken.
Pas als je verlengt krijg je te maken met deze blokkade. Niet verlengen dus DaanHai. Loop je eenmaal die blokkade op is dat geen reden om je abo kostelois te kunnen opzeggen. Tele2 was ooit born to be cheap maar is uitgegroeid tot....?? nou ja vul zelf maar in. Nooit eigen 3G netwerk gehad daarom willen ze ervan af.
Klanten moeten maar een 4G toestel aanschaffen liefst bij hen........
Beste Kom-igen

Als klant van Tele2 zou ik het toejuichen wanneer ze eerst eens geld zouden stoppen in het verbeteren van hun krakkemigge systemen service en dienstverlening.
En ook al staat in je contract dat je toestel 4G geschikt moet zijn wil dat nog niet zeggen dat 3G dan niet meer kan?
Was het maar waar dat oude en nieuwe klanten van Tele2 weten waar ze aan toe zijn en bestaande klanten geen nadeel hebben. Lees het forum met de duizenden klachten eens aandachtig door en let op de afhandeling van die klachten!!!!!!!
Misschien vind Tele2 dat net als jij ook veel gemiep want er wordt maar schrikbarend langzaam naar oplossing gegrepen.
Ik denk beste Komi-gen dat je eerst het vertrouwen van je klanten moet hebben om als bedrijf goed te functioneren. Natuurlijk willen ze geld verdienen als bedrijf en daar is niks mis mee.
Ik ben tevreden over het 4G netwerk en sta best open voor vernieuwingen.
Maar Tele 2 is niet mijn keuze als het gaat om zaken die ik hierboven benoemde.
Eerst het oude goed op orde brengen en dan pas met je eigen netwerk en je goed geoliede systemen een geheel eigen nieuwe start maken en proberen het vertrouwen van de klanten te herwinnen.
En mensen die nu nog twijfelen , ik zou zeggen nog even niet verlengen voorlopig,want na een blokkade zit je met lege handen tot je een nieuw toestel koopt.

Bovendien is het me nog niet duidelijk of ik nog kan bellen met mijn 4G toestel als ik binnen of buiten geen 4G bereik heb.
Eigenlijk heel vreemd wat er geëist wordt. Als nieuwe/verlengende klant moet je een 4g toestel gebruiken, anders wordt je geblokkeerd. Tele2 hoeft niet persé 4g te leveren waar dat niet kan of door omstandigheden niet mogelijk is en mag dan uitwijken naar bijvoorbeeld 3g.

Kijk ik op deze pagina zie ik staan dekking oppervlakte 67%.

Jij moet 4g gebruiken maar tele2 moet dat niet leveren.....

Anders gezegd Tele2 houdt zich dan eigenlijk niet aan haar eigen reglement. Vindt ik een beetje tegenstrijdig, en dan druk ik me nog vriendelijk uit. 🙂
Kleine correctie.

Tele2 houdt zich eigenlijk niet aan het reglement dat ze stelt aan de nieuwe/verlengende klant.
🙂
Ok je werkt bij Tele2 dan begrijp ik enigszins de verdediging. Als je wilt leren tijdens het mensen helpen in je vrije tijd nog wel is dat prima. Dat doe ik al jaren hier.en ik kan je zeggen dat ik hier al héél veel geleerd heb. We hebben misschien wel dezelfde mening Mike, dat weet ik niet we komen alleen binnen uit een andere invalshoek.
Maar heel veel mensen (klanten) wachten er al heel lang op om geholpen te worden hier, dus ik zou zeggen begin met proberen!!!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Mensen die geen 4G toestel hebben of willen aanschaffen kunnen geen Tele2 4G abonnement meer afsluiten. Mensen die geen auto hebben of willen aanschaffen kunnen geen autovakantie boeken. Dan boek je toch bij een touroperator die nog fietsvakanties aanbiedt. Als je alleen nog maar een 3g toestel wilt dan neem je een abonnement bij een telecomoperator met een 3g abonnement. Je wordt toch ook niet boos als touraanbieders stoppen met het verkopen van fietsvakanties en alleen autovakanties verkopen. En ja, daar moet je wel een auto voor hebben. Er is ook een provider die binnenkort 2g in de ban doen. Dat zijn dus touroperators die geen voetreizen meer gaan aanbieden.
https://www.simonlyvergelijken.nl/blog/t-mobile-bereidt-klanten-op-verdwijnen-gsm-netwerk/
Ja hoor Eric en alles in het belang van de klanten natuurlijk. Het is de vooruitgang en die kun je niet tegenhouden. Ik wens Tele2 heel veel succes met hun grootse plannen. Ik ben blij dat er nog tig andere providers zijn die gewoon wel zorgen dat hun klanten de telefoon die ze nu al in hun bezit hebben kunnen blijven gebruiken als ze dat wensen.
Bij Tele2 is het niet voldoende een 4G toestel te bezitten nee het moet ook nog VOLTE geschikt zijn.
Mensen die geen auto hebben (of geen rijbewijs) weten echt wel waar ze terecht kunnen voor een voor hen geschikte vakantie. Namelijk: OVERAL

En verder hoop ik van harte dat de duizenden klanten die nu nog door de blunders van dit fijne bedrijf (waar jij echt niet bij werkt ) al maanden afgesloten zijn , tegen de tijd dat het geheel eigen netwerk gelanceerd wordt ook weer aangesloten en schadeloos gesteld zijn, zodat ook zij eindelijk weer van hun genadeloos goedkope abonnement kunnen gaan genieten.
Wat je zegt de moderne systemen.......
Klant vraagt waar een simkaartje blijft????

Antwoord:

Uw bestelling is helaas vastgelopen, we weten niet hoelang dit kan gaan duren.
Doet me toch denken aan een voetreis ergens.
..
@mikehoppezak
Mijn ouders, nu nog mijn vader, zijn van een generatie - laat ik zeggen een soort mensen - die niks willen weten van een smartphone. Mensen die een eenvoudig toestel willen om mee te bellen, niets meer niets minder.
Als medewerker van een Tele2 winkel zou jij die soort mensen ook in de winkel kunnen krijgen. Ik ga er tenmiste vanuit dat er, waar jij werkt, een deur zal zijn.
Toch? ;)

@eric
Gaan we het over vakantie hebben...🆒
Tele2 eist van nieuwe klant, verlengende klant, jij moet perse een autovakantie boeken. Jij mag op vakantie niet gaan fietsen. Tele2 zegt omdat het niet altijd kan leveren we jou alleen fietsen.
Dat is iets anders dan als consument een autovakantie te boeken en zelf in het betreffende land te kiezen omdat jij dat wilt om een dag te gaan fietsen.

Tele2 stelt eisen waar ze zich zelf niet aan hoeft te houden. Mensen die nog een goed werkend 3G toestel hebben en willen overstappen naar een andere partij laten Tele2 links liggen.

Vanuit het perspectief van Tele2 begrijp ik het wel. Maar als ik kijk hoeveel mensen een 3G toestel hebben of kijk naar hoeveel telefoons er nog zijn die te koop zijn met ten hoogste 3G dan zullen andere providers nog een hoop klanten kunnen krijgen afgezien van hen die een 4G toestel kiezen

Feit is Tele2 stelt een eis, jij moet 4G gebruiken van ons maar wij behouden het recht om dat niet perse te leveren, je krijgt omdat het ons zo uitkomt 3G van T-Mobile.

Moeten............niet moeten.

2G is van 1991, dat 2G gaat verdwijnen is ongetwijfeld zo, geloof ik ook. Elke generatie mensen beleeft een verandering....maar niet perse op de manier waar Tele2 voorstaat.

Hoezo boos? Kritisch, ja dat wel.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Generaties_mobiele_telefonie
Je mening en je kritiek doen er helemaal niet toe Friesian. Mensen MOESTEN al verlengen om gebruik te mogen maken van 4G . Ze moesten dat zo snel mogelijk doen want dan waren ze als eerste aan de beurt straks als 4G een feit zou zijn. Nou we weten hoe dat overzetten naar het succes systeem in zijn werk ging en hoe lang dat heeft geduurd , er wachten nu nog mensen die al 2x hebben verlengd.
Maar de contracten waren er en dat was de bedoeling.
Geen enkele medewerker of sympatisant kan mij na alle opgedane ervaringen in dit forum nog wijsmaken dat Tele2 werkt in het belang van de klant. Het begrip klant proberen te behouden kennen ze niet. Klanten zijn contractanten van 2 jaar en verder niets.
De tijd zal het leren.
Je kunt blijven beweren de beste de eerste de goedkoopste en de snelste te zijn, .de klant ervaart anders en geeft die ervaringen wel door.
Er zal altijd wel een markt blijven voor goedkoop , maar uiteindelijk wint volgens mij toch de kwaliteit en de service het altijd. Bovendien kan dat goedkoop en kwaliteit en service bij steeds meer providers al heel goed samengaan.
Geen zorgen dus Friesian over de klanten, de afgelopen maanden zijn er weer veel wakker geworden en die klanten hebben weer vrienden en kennissen en collega's
dat issue wordt wel verspreid.
Hoera we zijn het eens Eric. Tele 2 focust op de grootverbruiker. Mag en is prima.
Ik pleit enkel voor een betere service en betere klachtenafwikkeling. Je kunt het nu en ik denk in de toekomst niet maken om je afdelingen zo te verwaarlozen dat niemand er nog wijs uit wordt en klanten groot of kleinverbruiker met hun klachten in de kou laat staan
Heeft niks met marketing of reklame te maken maar met hart voor je bedrijf.
Als je 3 maanden afgesloten geweest bent en financieel ook nog benadeeld of jouw bestelling is beland in the middle of nowhere en niemand helpt je om uit te zoeken waar je bestelling bleef, heb je vast en zeker een geheel andere mening en zeg je niet meer Tele2 is prima en de andere klanten moeten niet zeuren maar gewoon verlengen en grootverbruiker worden . Leve de strategie van Tele 2 . fijne Zondag verder.
Dus als ik het goed begrijp kan ik in het vervolg na verlenging van mijn sim-only abo gebruik maken van het T-Mobile 3G netwerk.

Ik was trouwens nog helemaal niet van plan om een 4G toestel te kopen, Ik ben best blij met mijn Iphone 4S en ben ook niet van plan om te switchen naar Samsung (brrr!) - ik vind nl de toestellen én de abo's vrij duur. Maar dat is misschien iets voor om bij de verlenging te bekijken.

Tele2, als ik dit niet goed begrepen heb is t aan jullie om t nu eens HAARFIJN en DUIDELIJk uit te leggen. En die verwijzing naar dat artikeltje op dit forum werkte ook niet bij aan een goed gevoel hierover. Ook in dat artikel staat NERGENS duidelijk wat er met BESTAANDE klanten die nog op een 3G toestel/netwerk zitten gebeurt, en wat jullie daar vervolgens mee doen.

Ik zie t wel vaker bij bedrijven dat klantvriendelijkheid en klantenservice voornamelijk is gericht naar de nieuwe klanten, en dat bestaande klanten zo goed als totaal worden genegeerd. Juist de bestaande klanten zijn jullie bestaansrecht, de nieuwe klanten kunnen net zo snel weer weg zijn.

Tot op heden ben ik nog redelijk tevreden met Tele2 als provider. Het zal me benieuwen hoe dat in de toekomst zal zijn.
Nee Ricky, NA verlenging kun je alleen nog met een 4G simkaart in je 4G toestel bij Tele2 terecht. Als je niet verlengt nu kan dat nog wel gewoon als vanouds en kun je met je 3G toestel nog gebruik maken van TMobile en de diensten van Tele2 .
Je ziet inderdaad dat bundels onder 1 GB niet eens meer worden aangeboden bij hun. Voor de doelgroep "klein verbruikers" is dat zo ie zo al niet interessant meer.

Jammer dan Eric, dan wordt het voor mij tijd om over te stappen.
Ik heb niets meer te zoeken bij de Groothandelaar. Ik zoek abo op maat.

Groetjes
24 Gb verkopen 8Gb leveren 16 overhouden daar is over nagedacht! Hoop dat mijn kruidenier morgen het voorbeeld niet volgt als ik met mijn 2 persoons huishouden een kilo suiker kom halen en te horen krijg dat hij alleen nog 50 kg balen levert omdat de kleine verpakkingen uit de fabriek te duur worden en hij liever het geld van de verpakkingen zelf wil houden! Segmentering!
Nee Ricky, NA verlenging kun je alleen nog met een 4G simkaart in je 4G toestel bij Tele2 terecht. Als je niet verlengt nu kan dat nog wel gewoon als vanouds en kun je met je 3G toestel nog gebruik maken van TMobile en de diensten van Tele2 .

Dus wat je zegt is feitelijk dat ik als mijn huidige abo afloopt (onthoud, 3G toestel, geen 4G toestel) ik net zo goed mijn abo kan opzeggen wánt dan heb ik er niks aan.

Nou Tele2, bedankt hè? >.
Ricky,als je niets doet kun je gewoon je huidige abbo gebruiken en verandert er niets voor jou. Volgens mij heb je dan een maand opzegtermijn.
Reputatie 4
Badge
Aan het einde van jouw abonnement hoef je niet te verlengen. Doe je dat niet, dan blijf je het houden zoals het nu is.
Reputatie 7
Badge +4
Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.
Reputatie 4
Badge
Ik heb net contact gehad met de klantenservice. Ik heb nu drie abonnementen bij tele2 en was van plan daar vandaag een vierde aan toe te voegen voor mijn broertje met een iPhone 5. De medewerker raadde dit af, omdat je blijkbaar nu ook al aan die voorwaarde moet voldoen.

Wat dit betekent voor bestaande abonnementen, weet ik echter niet. Maar omdat jij nooit met deze voorwaarden akkoord bent gegaan, ga ik er vanuit dat je gewoon gebruik kunt blijven maken van je abonnement.
Het liefst een 4G toestel dat VoIP ondersteund Karin, dat is voor Tele2 het goedkoopst/meer winstmarge.
Tele2 wil alles over hun 4G netwerk, spraak en data.
Iets wat natuurlijk begrijpelijk is, zou ik ook willen als ik een 4G netwerk bezat :P

Maar wat ik ervan begrijp is dat abo's na 1feb afgesloten worden deze abo vorm hebben.
Die daarvoor gewoon 3G kunnen blijven bellen, geen nieuw toestel aan hoeven te schaffen.
Iemand die een nieuwe abo neemt of verlengt, neemt er meestal ook een smartphone bij.
Die is dan voor hun 4G netwerk geschikt (4G/VoIP) dan blijven de sim only klanten over.
Reputatie 4
Badge
Pas als je verlengt krijg je te maken met deze blokkade. Niet verlengen dus DaanHai. Loop je eenmaal die blokkade op is dat geen reden om je abo kostelois te kunnen opzeggen. Tele2 was ooit born to be cheap maar is uitgegroeid tot....?? nou ja vul zelf maar in. Nooit eigen 3G netwerk gehad daarom willen ze ervan af.
Klanten moeten maar een 4G toestel aanschaffen liefst bij hen........

Ik wilde een nieuw abonnement afsluiten, niet verlengen. Dat ga ik nu dus inderdaad ook niet doen.

Maar goed, dat is verder niet belangrijk voor het probleem van Ricky.

Overigens vind ik wel dat Tele2 klanten met een 3G toestel de mogelijkheid moet geven het abonnement kostenloos te beëindigen wanneer deze blokkering wordt geactiveerd.
Oh ik begreep juist dat dit afsluiten alleen voor klanten was die na 1Februari een verlenging nemen zonder volgens Tele2 geschikt toestel.Mensen die sim only willen kunnen dan niet meer terecht met hun huidige toestel. Maar Tele2 hoopt en gokt er inderdaad op dat er toestellen met liefst grote abo's worden verkocht.
Net als bij de invoering van 4G eerst verlengen dan werd je als eerste overgezet. Eigen systemen immers?
Het gaat om de verlenging en de verkoop. De systemen komen later wel lijkt het. Maar daar moet nog wel het een en ander aan verbeteren.
Zoals nu alles in de war lijkt wekt het woord eigen Systeem van Tele2 nou niet bepaald veel vertrouwen. Je mag al blij zijn dat je nog aangesloten bent!
Tele2 zegt nadrukkelijk .niet verplicht te zijn bij blokkering kosteloos abo te beeindigen na verlenging op 1 Februari Daan.
Dus ik zou er niet op rekenen