beantwoord

4G netwerk met een 3G toestel

  • 13 januari 2017
  • 66 reacties
  • 9784 x bekeken

Zie de melding van Tele2 aangaande het 4G netwerk.

Ik heb nog een oud toestel [Iphone 4s] met 3G. Gaat dit 4G only beleid gevolgen hebben voor mijn (sim-only) abonnement of verbinding?
Of kan ik gewoon naar hartelust gebruik blijven maken van mijn toestel en abonnement?
icon

Beste antwoord door Maurice 14 januari 2017, 14:56

Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.



Feitelijk staat het al eerder in de fair use policy. We gaan er nu alleen echt werk van maken. Er is een topic aangemaakt dat hier meer duidelijkheid over geeft. Deze vinden jullie hier:

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/4g-only-abonnementen-tele2-62383
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

66 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Je gaat wel erg off topic Eric lees de startvraag nogmaals svp. Het topic is ook al beantwoord.

Je hebt gelijk. Ik sluit het topic nu. Voor mensen die geholpen willen worden: Een topic openen doe je door hier te klikken.
Reputatie 7
Badge +4
He butemar.. Ik ben ook maar een klant he, en geef informatie die Tele2 al naar buiten heeft gebracht als het jou kan helpen.
https://www.tele2.nl/newsroom/2016/tele2-geeft-alle-mobiele-klanten-toegang-tot-volte/

Wat voor toestel gebruik je en wanneer heb je jouw abonnement afgesloten?
En je kunt gelijk met VOLTE bellen, en dat klinkt echt heel goed!

Eric, ik kan helemaal niet gelijk met VoLTE bellen. Meerdere malen contact gehad met jullie helpdesk, maar geen resultaat. Vinkje VoLTE staat in het instellingen menu op 'aan', maar zodra ik ga bellen floept het toestel terug naar 3G. Ook bij inkomende gesprekken, ook bij oproepen met een andere Tele2 klant.
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung-toestel dat alleen 3G ondersteunt. We hebben echter geen abonnement en gebruiken het prepaid. Hierbij is dus geen sprake van een aflopend abonnement. Vallen we dus voorlopig niet onder deze verplichte omzetting naar 4G?

Ik zou een reactie van Tele2 op prijs stellen.


Die heb ik al eerder beantwoord:

Pre-Paid is vooralsnog uitgesloten van de nieuwe regeling, net als abonnementen die niet worden verlengd.


Bedankt Mike. Als jij bevoegd bent om dit namens Tele2 te bevestigen, is de vraag daarmee beantwoord.
Badge
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung-toestel dat alleen 3G ondersteunt. We hebben echter geen abonnement en gebruiken het prepaid. Hierbij is dus geen sprake van een aflopend abonnement. Vallen we dus voorlopig niet onder deze verplichte omzetting naar 4G?

Ik zou een reactie van Tele2 op prijs stellen.


Die heb ik al eerder beantwoord:

Pre-Paid is vooralsnog uitgesloten van de nieuwe regeling, net als abonnementen die niet worden verlengd.
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung-toestel dat alleen 3G ondersteunt. We hebben echter geen abonnement en gebruiken het prepaid. Hierbij is dus geen sprake van een aflopend abonnement. Vallen we dus voorlopig niet onder deze verplichte omzetting naar 4G?

Ik zou een reactie van Tele2 op prijs stellen.
Dat kan wel, maar dat is dan een reden tot ontbinding van het contract.
Wat het probleem voor de consument dan ook weer oplost toch.
Contract ontbinden, en dan naar een andere provider of zo.

Maar goed, ik ken heel dat contract niet.
Wie weet wat voor voorwaarden daar allemaal in staan, en meestal dekken grote bedrijven zich juridisch wel goed in.
Cypher, kunnen voorwaarden van een klant die bij een contract gelden zomaar eenzijdig worden ontbonden? (Gastgebruik)
Btw bij de komst of wat later van 5G zou ik het me kunnen voorstellen.
Ik snap de discussie niet hoor, het geld voor klanten die na 1 fbr 2017 een nieuw abo bij Tele2 nemen.
Voor alle abo's daarvoor geld dit niet.

Nu kun je dan het trucje gebruiken door niet te verlengen, maar gewoon door te laten lopen.
Maar dat zal ook niet tot in de eeuwigheid kunnen, want op een gegeven moment heeft Tele2 het gastgebruik bij T-Mobile afgestoten/einde contract(en)
Zal wel een uitsterfbeleid worden of zoiets, en ze moeten er ooit eens mee beginnen hé.
Het is ook niet ideaal, zo'n huwelijk tussen twee telecomproviders die eigenlijk elkaars concurrent zijn.
Maurice is duidelijk, lijkt me
Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.

Feitelijk staat het al eerder in de fair use policy. We gaan er nu alleen echt werk van maken. Er is een topic aangemaakt dat hier meer duidelijkheid over geeft. Deze vinden jullie hier:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/4g-only-abonnementen-tele2-62383
Reputatie 7
Badge +4
He rickey.. het simple antwoord op jouw laatste vraag is JA.
Aan het einde van jouw abonnement hoef je niet te verlengen. Doe je dat niet, dan blijf je het houden zoals het nu is.

dit hoop ik dan maar! De een zegt nl dit, de ander zegt dat. Onthou allemaal, ik heb GEEN 4G toestal en ook GEEN 4G simkaart. Ik gebruik nu al jaren gewoon een oud bakkie lol 😃

De mededelingen die werden gedaan door Tele2 en later door anderen in dit topic zijn heel verwarrend allemaal.
Mijn huidige abo loopt nl pas volgend jaar geloof ik af, dus ik wilde zeker weten dat ik gewoon mijn toestel kon gebruiken zoals ik het NU gebruik.
Je gaat wel erg off topic Eric lees de startvraag nogmaals svp. Het topic is ook al beantwoord.
Reputatie 4
Badge
Aan het einde van jouw abonnement hoef je niet te verlengen. Doe je dat niet, dan blijf je het houden zoals het nu is.
Ricky,als je niets doet kun je gewoon je huidige abbo gebruiken en verandert er niets voor jou. Volgens mij heb je dan een maand opzegtermijn.
Nee Ricky, NA verlenging kun je alleen nog met een 4G simkaart in je 4G toestel bij Tele2 terecht. Als je niet verlengt nu kan dat nog wel gewoon als vanouds en kun je met je 3G toestel nog gebruik maken van TMobile en de diensten van Tele2 .

Dus wat je zegt is feitelijk dat ik als mijn huidige abo afloopt (onthoud, 3G toestel, geen 4G toestel) ik net zo goed mijn abo kan opzeggen wánt dan heb ik er niks aan.

Nou Tele2, bedankt hè? >.
Reputatie 7
Badge +4
Daarom kost een 24GB (29 euro) ook geen 24 x 1 GB (9 euro).. Men snapt dat je niet elke maand het op zal maken, daarom hoe meer je commit, hoe goedkoper het wordt. Zelfde bij onbeperkt internet zoals nu beschikbaar is voor 35 euro. Daar kun je niet eens meer een prijs per GB uitrekenen. Een provider heeft wel de commit van 35 euro en dat is voor hem belangrijker dan een paar GB meer of minder.
Gelukkig zijn er nog zat aanbieders voor de mensen die naar de kruidenier gaan.
24 Gb verkopen 8Gb leveren 16 overhouden daar is over nagedacht! Hoop dat mijn kruidenier morgen het voorbeeld niet volgt als ik met mijn 2 persoons huishouden een kilo suiker kom halen en te horen krijg dat hij alleen nog 50 kg balen levert omdat de kleine verpakkingen uit de fabriek te duur worden en hij liever het geld van de verpakkingen zelf wil houden! Segmentering!
Reputatie 7
Badge +4
Ja... zoals ik al zei: segmentering ....
Je ziet inderdaad dat bundels onder 1 GB niet eens meer worden aangeboden bij hun. Voor de doelgroep "klein verbruikers" is dat zo ie zo al niet interessant meer.

Jammer dan Eric, dan wordt het voor mij tijd om over te stappen.
Ik heb niets meer te zoeken bij de Groothandelaar. Ik zoek abo op maat.

Groetjes
Nee Ricky, NA verlenging kun je alleen nog met een 4G simkaart in je 4G toestel bij Tele2 terecht. Als je niet verlengt nu kan dat nog wel gewoon als vanouds en kun je met je 3G toestel nog gebruik maken van TMobile en de diensten van Tele2 .
Dus als ik het goed begrijp kan ik in het vervolg na verlenging van mijn sim-only abo gebruik maken van het T-Mobile 3G netwerk.

Ik was trouwens nog helemaal niet van plan om een 4G toestel te kopen, Ik ben best blij met mijn Iphone 4S en ben ook niet van plan om te switchen naar Samsung (brrr!) - ik vind nl de toestellen én de abo's vrij duur. Maar dat is misschien iets voor om bij de verlenging te bekijken.

Tele2, als ik dit niet goed begrepen heb is t aan jullie om t nu eens HAARFIJN en DUIDELIJk uit te leggen. En die verwijzing naar dat artikeltje op dit forum werkte ook niet bij aan een goed gevoel hierover. Ook in dat artikel staat NERGENS duidelijk wat er met BESTAANDE klanten die nog op een 3G toestel/netwerk zitten gebeurt, en wat jullie daar vervolgens mee doen.

Ik zie t wel vaker bij bedrijven dat klantvriendelijkheid en klantenservice voornamelijk is gericht naar de nieuwe klanten, en dat bestaande klanten zo goed als totaal worden genegeerd. Juist de bestaande klanten zijn jullie bestaansrecht, de nieuwe klanten kunnen net zo snel weer weg zijn.

Tot op heden ben ik nog redelijk tevreden met Tele2 als provider. Het zal me benieuwen hoe dat in de toekomst zal zijn.
Eric,het gaat er echt niet om wat jij doet met 24 Giegelbits, trouwens interessante informatie dat wel.
;);)

Het is geheel gebruiker afhankelijk wat die nodig heeft, 4G betekent niet perse meer data gebruik, kan zelfs gestroomlijnd worden bij telefoons. Jij kunt als zou je tele2 vertegenwoordigen het zo uitleggen.

Maar daar gaat het niet om...
Feit blijft echter dat consumenten het laatste woord hebben. Anders gezegd het is hun eigen portemonnee, hun keuze welke provider. Wel of niet met ook 3G omdat de klant het WIL

Houdoe, ondanks alles een fijne zondag.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan..:8


. Ik krijg mijn 24Gb nog steeds niet op hoor,
Reputatie 7
Badge +4
Je ziet inderdaad dat bundels onder 1 GB niet eens meer worden aangeboden bij hun. Voor de doelgroep "klein verbruikers" is dat zo ie zo al niet interessant meer.
Hoera we zijn het eens Eric. Tele 2 focust op de grootverbruiker. Mag en is prima.
Ik pleit enkel voor een betere service en betere klachtenafwikkeling. Je kunt het nu en ik denk in de toekomst niet maken om je afdelingen zo te verwaarlozen dat niemand er nog wijs uit wordt en klanten groot of kleinverbruiker met hun klachten in de kou laat staan
Heeft niks met marketing of reklame te maken maar met hart voor je bedrijf.
Als je 3 maanden afgesloten geweest bent en financieel ook nog benadeeld of jouw bestelling is beland in the middle of nowhere en niemand helpt je om uit te zoeken waar je bestelling bleef, heb je vast en zeker een geheel andere mening en zeg je niet meer Tele2 is prima en de andere klanten moeten niet zeuren maar gewoon verlengen en grootverbruiker worden . Leve de strategie van Tele 2 . fijne Zondag verder.