beantwoord

4G netwerk met een 3G toestel

  • 13 januari 2017
  • 66 reacties
  • 9784 x bekeken

Zie de melding van Tele2 aangaande het 4G netwerk.

Ik heb nog een oud toestel [Iphone 4s] met 3G. Gaat dit 4G only beleid gevolgen hebben voor mijn (sim-only) abonnement of verbinding?
Of kan ik gewoon naar hartelust gebruik blijven maken van mijn toestel en abonnement?
icon

Beste antwoord door Maurice 14 januari 2017, 14:56

Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.



Feitelijk staat het al eerder in de fair use policy. We gaan er nu alleen echt werk van maken. Er is een topic aangemaakt dat hier meer duidelijkheid over geeft. Deze vinden jullie hier:

https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/4g-only-abonnementen-tele2-62383
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

66 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.

Feitelijk staat het al eerder in de fair use policy. We gaan er nu alleen echt werk van maken. Er is een topic aangemaakt dat hier meer duidelijkheid over geeft. Deze vinden jullie hier:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/4g-only-abonnementen-tele2-62383
Eigenlijk heel vreemd wat er geëist wordt. Als nieuwe/verlengende klant moet je een 4g toestel gebruiken, anders wordt je geblokkeerd. Tele2 hoeft niet persé 4g te leveren waar dat niet kan of door omstandigheden niet mogelijk is en mag dan uitwijken naar bijvoorbeeld 3g.

Kijk ik op deze pagina zie ik staan dekking oppervlakte 67%.

Jij moet 4g gebruiken maar tele2 moet dat niet leveren.....

Anders gezegd Tele2 houdt zich dan eigenlijk niet aan haar eigen reglement. Vindt ik een beetje tegenstrijdig, en dan druk ik me nog vriendelijk uit. 🙂
Kleine correctie.

Tele2 houdt zich eigenlijk niet aan het reglement dat ze stelt aan de nieuwe/verlengende klant.
🙂
Reputatie 7
Badge +4
Die site is 4 maanden niet geupdate. Betere bron is 4gmasten.nl. Dan zie bv de aantallen die er elke maand bijkomen. In die 4 maanden een paar honderd....

Ook laat deze site alleen indoor dekking zien. Tele2 heeft wel landelijke outdoor dekking. Dat zie je ook op hun eigen site. https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/. Zij zijn ook een van de weinigen die dat indoor en outdoor zo duidelijk laten zien. Bij de andere providers is alles 1 kleur.....
Tele2 had volgens sommige enthousiastelingen al landelijke dekking toen de 2e mast nog geplaatst moest worden. Alle providers deden het in hun broek van angst en zagen hun bedrijf in rook opgaan. Hun eigen site? Laten we het daar maar niet over hebben. Is daar echt alles up to date?
Die site is 4 maanden niet geupdate. Betere bron is 4gmasten.nl. Dan zie bv de aantallen die er elke maand bijkomen. In die 4 maanden een paar honderd....

Ook laat deze site alleen indoor dekking zien. Tele2 heeft wel landelijke outdoor dekking. Dat zie je ook op hun eigen site. https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/. Zij zijn ook een van de weinigen die dat indoor en outdoor zo duidelijk laten zien. Bij de andere providers is alles 1 kleur.....

Eric,

Lees dit nog eens door.
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/4g-netwerk-3g-toestel-62384/index2.html#post375712

Ik krijg een indruk van met 2 maten meten. Of vergis ik me, denk je? :)

Moeten van bepaalde klanten t.o.v. niet perse voor Tele2 als het niet geleverd kan worden door....
Badge
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung-toestel dat alleen 3G ondersteunt. We hebben echter geen abonnement en gebruiken het prepaid. Hierbij is dus geen sprake van een aflopend abonnement. Vallen we dus voorlopig niet onder deze verplichte omzetting naar 4G?
Lou

Pre-Paid is vooralsnog uitgesloten van de nieuwe regeling, net als abonnementen die niet worden verlengd.

Eigenlijk heel vreemd wat er geëist wordt. Als nieuwe/verlengende klant moet je een 4g toestel gebruiken, anders wordt je geblokkeerd. Tele2 hoeft niet persé 4g te leveren waar dat niet kan of door omstandigheden niet mogelijk is en mag dan uitwijken naar bijvoorbeeld 3g.

Kijk ik op deze pagina zie ik staan dekking oppervlakte 67%.

Jij moet 4g gebruiken maar tele2 moet dat niet leveren.....

Anders gezegd Tele2 houdt zich dan eigenlijk niet aan haar eigen reglement. Vindt ik een beetje tegenstrijdig, en dan druk ik me nog vriendelijk uit. :)

Ik snap nog steeds niet helemaal waar al die haat voor deze keuze vandaan komt. Tele2 kiest ervoor om dit bij nieuwe contracten en verleningen toe te passen. Als je nog niet klaar bent voor 4G, is er dus niks aan de hand!

Momenteel verdwijnt er heel veel geld naar T-Mobile, geld wat wij liever zelf houden zodat de abonnementskosten nog verder omlaag kunnen. Want vergeet niet, dat is wel wat Tele2 probeert te bereiken: Lagere prijzen en doorbreken van monopolies.
Wie is WIJ mikehoppezak ? je hebt het over geld wat WIJ liever zelf houden. Mag ik dus aannemen dat je voor Tele2 werkt? En hoezo haat voor deze keuze? Er komen wat kritische vraagjes over dat is alles...
Dit is een klantenforum niet in het belang of voordeel van Tele2 gericht, maar op klantenbelangen.
Tele2 probeert gewoon 20 procent van de markt te veroveren en is een bedrijf.
Gaan de abonnementskosten per 1 Februari omlaag dan?
Tele2 probeert lagere prijzen te bereiken door zoch te richten op de grootverbruiker trek het internet leeg. Kies een 24 GB abo dat kost je maar een pasr euro meer. Je verbruikt er dan 8 van of minder. De overige 16 is voor T2. Goedkoop ja.
Badge
Wie is WIJ mikehoppezak ? je hebt het over geld wat WIJ liever zelf houden. Mag ik dus aannemen dat je voor Tele2 werkt? En hoezo haat voor deze keuze? Er komen wat kritische vraagjes over dat is alles...
Dit is een klantenforum niet in het belang of voordeel van Tele2 gericht, maar op klantenbelangen.
Tele2 probeert gewoon 20 procent van de markt te veroveren en is een bedrijf.
Gaan de abonnementskosten per 1 Februari omlaag dan?
Tele2 probeert lagere prijzen te bereiken door zoch te richten op de grootverbruiker trek het internet leeg. Kies een 24 GB abo dat kost je maar een pasr euro meer. Je verbruikt er dan 8 van of minder. De overige 16 is voor T2. Goedkoop ja.


Ja, ik werk voor Tele2 en probeer in m'n eigen tijd mensen te helpen waar ik dat kan (en zelf ook te leren). We hebben een andere mening, prima toch?
Ok je werkt bij Tele2 dan begrijp ik enigszins de verdediging. Als je wilt leren tijdens het mensen helpen in je vrije tijd nog wel is dat prima. Dat doe ik al jaren hier.en ik kan je zeggen dat ik hier al héél veel geleerd heb. We hebben misschien wel dezelfde mening Mike, dat weet ik niet we komen alleen binnen uit een andere invalshoek.
Maar heel veel mensen (klanten) wachten er al heel lang op om geholpen te worden hier, dus ik zou zeggen begin met proberen!!!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Mensen die geen 4G toestel hebben of willen aanschaffen kunnen geen Tele2 4G abonnement meer afsluiten. Mensen die geen auto hebben of willen aanschaffen kunnen geen autovakantie boeken. Dan boek je toch bij een touroperator die nog fietsvakanties aanbiedt. Als je alleen nog maar een 3g toestel wilt dan neem je een abonnement bij een telecomoperator met een 3g abonnement. Je wordt toch ook niet boos als touraanbieders stoppen met het verkopen van fietsvakanties en alleen autovakanties verkopen. En ja, daar moet je wel een auto voor hebben. Er is ook een provider die binnenkort 2g in de ban doen. Dat zijn dus touroperators die geen voetreizen meer gaan aanbieden.
https://www.simonlyvergelijken.nl/blog/t-mobile-bereidt-klanten-op-verdwijnen-gsm-netwerk/
Ja hoor Eric en alles in het belang van de klanten natuurlijk. Het is de vooruitgang en die kun je niet tegenhouden. Ik wens Tele2 heel veel succes met hun grootse plannen. Ik ben blij dat er nog tig andere providers zijn die gewoon wel zorgen dat hun klanten de telefoon die ze nu al in hun bezit hebben kunnen blijven gebruiken als ze dat wensen.
Bij Tele2 is het niet voldoende een 4G toestel te bezitten nee het moet ook nog VOLTE geschikt zijn.
Mensen die geen auto hebben (of geen rijbewijs) weten echt wel waar ze terecht kunnen voor een voor hen geschikte vakantie. Namelijk: OVERAL

En verder hoop ik van harte dat de duizenden klanten die nu nog door de blunders van dit fijne bedrijf (waar jij echt niet bij werkt ) al maanden afgesloten zijn , tegen de tijd dat het geheel eigen netwerk gelanceerd wordt ook weer aangesloten en schadeloos gesteld zijn, zodat ook zij eindelijk weer van hun genadeloos goedkope abonnement kunnen gaan genieten.
Wat je zegt de moderne systemen.......
Klant vraagt waar een simkaartje blijft????

Antwoord:

Uw bestelling is helaas vastgelopen, we weten niet hoelang dit kan gaan duren.
Doet me toch denken aan een voetreis ergens.
..
@mikehoppezak
Mijn ouders, nu nog mijn vader, zijn van een generatie - laat ik zeggen een soort mensen - die niks willen weten van een smartphone. Mensen die een eenvoudig toestel willen om mee te bellen, niets meer niets minder.
Als medewerker van een Tele2 winkel zou jij die soort mensen ook in de winkel kunnen krijgen. Ik ga er tenmiste vanuit dat er, waar jij werkt, een deur zal zijn.
Toch? ;)

@eric
Gaan we het over vakantie hebben...🆒
Tele2 eist van nieuwe klant, verlengende klant, jij moet perse een autovakantie boeken. Jij mag op vakantie niet gaan fietsen. Tele2 zegt omdat het niet altijd kan leveren we jou alleen fietsen.
Dat is iets anders dan als consument een autovakantie te boeken en zelf in het betreffende land te kiezen omdat jij dat wilt om een dag te gaan fietsen.

Tele2 stelt eisen waar ze zich zelf niet aan hoeft te houden. Mensen die nog een goed werkend 3G toestel hebben en willen overstappen naar een andere partij laten Tele2 links liggen.

Vanuit het perspectief van Tele2 begrijp ik het wel. Maar als ik kijk hoeveel mensen een 3G toestel hebben of kijk naar hoeveel telefoons er nog zijn die te koop zijn met ten hoogste 3G dan zullen andere providers nog een hoop klanten kunnen krijgen afgezien van hen die een 4G toestel kiezen

Feit is Tele2 stelt een eis, jij moet 4G gebruiken van ons maar wij behouden het recht om dat niet perse te leveren, je krijgt omdat het ons zo uitkomt 3G van T-Mobile.

Moeten............niet moeten.

2G is van 1991, dat 2G gaat verdwijnen is ongetwijfeld zo, geloof ik ook. Elke generatie mensen beleeft een verandering....maar niet perse op de manier waar Tele2 voorstaat.

Hoezo boos? Kritisch, ja dat wel.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Generaties_mobiele_telefonie
Je mening en je kritiek doen er helemaal niet toe Friesian. Mensen MOESTEN al verlengen om gebruik te mogen maken van 4G . Ze moesten dat zo snel mogelijk doen want dan waren ze als eerste aan de beurt straks als 4G een feit zou zijn. Nou we weten hoe dat overzetten naar het succes systeem in zijn werk ging en hoe lang dat heeft geduurd , er wachten nu nog mensen die al 2x hebben verlengd.
Maar de contracten waren er en dat was de bedoeling.
Geen enkele medewerker of sympatisant kan mij na alle opgedane ervaringen in dit forum nog wijsmaken dat Tele2 werkt in het belang van de klant. Het begrip klant proberen te behouden kennen ze niet. Klanten zijn contractanten van 2 jaar en verder niets.
De tijd zal het leren.
Je kunt blijven beweren de beste de eerste de goedkoopste en de snelste te zijn, .de klant ervaart anders en geeft die ervaringen wel door.
Er zal altijd wel een markt blijven voor goedkoop , maar uiteindelijk wint volgens mij toch de kwaliteit en de service het altijd. Bovendien kan dat goedkoop en kwaliteit en service bij steeds meer providers al heel goed samengaan.
Geen zorgen dus Friesian over de klanten, de afgelopen maanden zijn er weer veel wakker geworden en die klanten hebben weer vrienden en kennissen en collega's
dat issue wordt wel verspreid.
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/4g-netwerk-3g-toestel-62384/index2.html#post375661

Alleen voor bestaande klanten die NIET verlengen verandert er niets.
Alle nieuwe en verlengende zoals ik reede aangaf verandert idd dus wel de situatie.

Je verhaal is mij bekend, we kennen elkaar zalk maar zegguh. :)

Met de gestelde voorwaarden heeft Tele2 geen goede zet gedaan, mijn en jouw gedachte zullen daarin waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 heeft een duidelijke strategie. Ze roepen al vrij lang dat ze een 4G only provider gaan zijn. Daar is toch niets mis mee? Heeft gewoon met marktsegmentatie te maken. Voor de mensen die niet zo in de marketing termen zitten: http://www.intemarketing.nl/marketing/basics/segmenteren

Dus, je focust op een bepaalde doelgroep i.p.v. dat je alle consumenten en de hele zakelijke markt als doelgroep ziet. Is een hele gezonde manier van bedrijfsvoering en als je een product levert wat te duur is voor de markt (lees data wordt steeds goedkoper dan komt op een gegeven moment hun 3G inkoopprijs hoger uit als de verkoopprijs.) Dan voer je segmentatie door om een bepaald deel van de markt van een winstgevend product te voorzien.

Dit sluit denk ik ook aan bij de reclame campagnes die ze sinds een jaar of twee voeren. Dat is nou niet echt "mainstream" te noemen.. Ze zullen heus hebben ingecalculeerd dat ze een deel van NL wat op zoek is naar een simpel 100MB en 100 min abonnement niet tot hun doelgroep behoort, maar juist die groep die veel data gebruikt wel. En dat zullen veelal mensen zijn die wel een 4G telefoon hebben of er één aanschaffen.

Hopelijk kunnen ze met deze nieuwe stap ook naar onbeperkt data abonnementen gaan. Ik krijg mijn 24Gb nog steeds niet op hoor, maar het gaat wel steeds beter omdat ik ontdek dat je apps op hogere kwaliteit kan laten streamen (Deezer en Spotify) en ook vaker via thetering mijn eigen snelle wifi hotspot maak.
Hoera we zijn het eens Eric. Tele 2 focust op de grootverbruiker. Mag en is prima.
Ik pleit enkel voor een betere service en betere klachtenafwikkeling. Je kunt het nu en ik denk in de toekomst niet maken om je afdelingen zo te verwaarlozen dat niemand er nog wijs uit wordt en klanten groot of kleinverbruiker met hun klachten in de kou laat staan
Heeft niks met marketing of reklame te maken maar met hart voor je bedrijf.
Als je 3 maanden afgesloten geweest bent en financieel ook nog benadeeld of jouw bestelling is beland in the middle of nowhere en niemand helpt je om uit te zoeken waar je bestelling bleef, heb je vast en zeker een geheel andere mening en zeg je niet meer Tele2 is prima en de andere klanten moeten niet zeuren maar gewoon verlengen en grootverbruiker worden . Leve de strategie van Tele 2 . fijne Zondag verder.
Reputatie 7
Badge +4
Je ziet inderdaad dat bundels onder 1 GB niet eens meer worden aangeboden bij hun. Voor de doelgroep "klein verbruikers" is dat zo ie zo al niet interessant meer.
Eric,het gaat er echt niet om wat jij doet met 24 Giegelbits, trouwens interessante informatie dat wel.
;);)

Het is geheel gebruiker afhankelijk wat die nodig heeft, 4G betekent niet perse meer data gebruik, kan zelfs gestroomlijnd worden bij telefoons. Jij kunt als zou je tele2 vertegenwoordigen het zo uitleggen.

Maar daar gaat het niet om...
Feit blijft echter dat consumenten het laatste woord hebben. Anders gezegd het is hun eigen portemonnee, hun keuze welke provider. Wel of niet met ook 3G omdat de klant het WIL

Houdoe, ondanks alles een fijne zondag.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan..:8


. Ik krijg mijn 24Gb nog steeds niet op hoor,
Dus als ik het goed begrijp kan ik in het vervolg na verlenging van mijn sim-only abo gebruik maken van het T-Mobile 3G netwerk.

Ik was trouwens nog helemaal niet van plan om een 4G toestel te kopen, Ik ben best blij met mijn Iphone 4S en ben ook niet van plan om te switchen naar Samsung (brrr!) - ik vind nl de toestellen én de abo's vrij duur. Maar dat is misschien iets voor om bij de verlenging te bekijken.

Tele2, als ik dit niet goed begrepen heb is t aan jullie om t nu eens HAARFIJN en DUIDELIJk uit te leggen. En die verwijzing naar dat artikeltje op dit forum werkte ook niet bij aan een goed gevoel hierover. Ook in dat artikel staat NERGENS duidelijk wat er met BESTAANDE klanten die nog op een 3G toestel/netwerk zitten gebeurt, en wat jullie daar vervolgens mee doen.

Ik zie t wel vaker bij bedrijven dat klantvriendelijkheid en klantenservice voornamelijk is gericht naar de nieuwe klanten, en dat bestaande klanten zo goed als totaal worden genegeerd. Juist de bestaande klanten zijn jullie bestaansrecht, de nieuwe klanten kunnen net zo snel weer weg zijn.

Tot op heden ben ik nog redelijk tevreden met Tele2 als provider. Het zal me benieuwen hoe dat in de toekomst zal zijn.
Nee Ricky, NA verlenging kun je alleen nog met een 4G simkaart in je 4G toestel bij Tele2 terecht. Als je niet verlengt nu kan dat nog wel gewoon als vanouds en kun je met je 3G toestel nog gebruik maken van TMobile en de diensten van Tele2 .
Je ziet inderdaad dat bundels onder 1 GB niet eens meer worden aangeboden bij hun. Voor de doelgroep "klein verbruikers" is dat zo ie zo al niet interessant meer.

Jammer dan Eric, dan wordt het voor mij tijd om over te stappen.
Ik heb niets meer te zoeken bij de Groothandelaar. Ik zoek abo op maat.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +4
Ja... zoals ik al zei: segmentering ....
24 Gb verkopen 8Gb leveren 16 overhouden daar is over nagedacht! Hoop dat mijn kruidenier morgen het voorbeeld niet volgt als ik met mijn 2 persoons huishouden een kilo suiker kom halen en te horen krijg dat hij alleen nog 50 kg balen levert omdat de kleine verpakkingen uit de fabriek te duur worden en hij liever het geld van de verpakkingen zelf wil houden! Segmentering!
Reputatie 7
Badge +4
Daarom kost een 24GB (29 euro) ook geen 24 x 1 GB (9 euro).. Men snapt dat je niet elke maand het op zal maken, daarom hoe meer je commit, hoe goedkoper het wordt. Zelfde bij onbeperkt internet zoals nu beschikbaar is voor 35 euro. Daar kun je niet eens meer een prijs per GB uitrekenen. Een provider heeft wel de commit van 35 euro en dat is voor hem belangrijker dan een paar GB meer of minder.
Gelukkig zijn er nog zat aanbieders voor de mensen die naar de kruidenier gaan.