beantwoord

4G netwerk met een 3G toestel

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

66 Reacties

karin303 schreef:

Nee Ricky, NA verlenging kun je alleen nog met een 4G simkaart in je 4G toestel bij Tele2 terecht. Als je niet verlengt nu kan dat nog wel gewoon als vanouds en kun je met je 3G toestel nog gebruik maken van TMobile en de diensten van Tele2 .

Dus wat je zegt is feitelijk dat ik als mijn huidige abo afloopt (onthoud, 3G toestel, geen 4G toestel) ik net zo goed mijn abo kan opzeggen wánt dan heb ik er niks aan.

Nou Tele2, bedankt hè? >.
Ricky,als je niets doet kun je gewoon je huidige abbo gebruiken en verandert er niets voor jou. Volgens mij heb je dan een maand opzegtermijn.
Reputatie 4
Badge
Aan het einde van jouw abonnement hoef je niet te verlengen. Doe je dat niet, dan blijf je het houden zoals het nu is.
Je gaat wel erg off topic Eric lees de startvraag nogmaals svp. Het topic is ook al beantwoord.
DaanHai schreef:

Aan het einde van jouw abonnement hoef je niet te verlengen. Doe je dat niet, dan blijf je het houden zoals het nu is.

dit hoop ik dan maar! De een zegt nl dit, de ander zegt dat. Onthou allemaal, ik heb GEEN 4G toestal en ook GEEN 4G simkaart. Ik gebruik nu al jaren gewoon een oud bakkie lol 😃

De mededelingen die werden gedaan door Tele2 en later door anderen in dit topic zijn heel verwarrend allemaal.
Mijn huidige abo loopt nl pas volgend jaar geloof ik af, dus ik wilde zeker weten dat ik gewoon mijn toestel kon gebruiken zoals ik het NU gebruik.
Reputatie 7
Badge +4
He rickey.. het simple antwoord op jouw laatste vraag is JA.
Maurice is duidelijk, lijkt me
Maurice van Tele2 schreef:

eric schreef:

Pas als je een nieuwe abonnement afsluit na 1 februari, of verlengt naar een nieuw abonnement moet je aan die voorwaarde voldoen. Dus voor de huidige klanten veranderd er niets.

Feitelijk staat het al eerder in de fair use policy. We gaan er nu alleen echt werk van maken. Er is een topic aangemaakt dat hier meer duidelijkheid over geeft. Deze vinden jullie hier:
https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/4g-only-abonnementen-tele2-62383

Reputatie 7
Badge +5
Ik snap de discussie niet hoor, het geld voor klanten die na 1 fbr 2017 een nieuw abo bij Tele2 nemen.
Voor alle abo's daarvoor geld dit niet.

Nu kun je dan het trucje gebruiken door niet te verlengen, maar gewoon door te laten lopen.
Maar dat zal ook niet tot in de eeuwigheid kunnen, want op een gegeven moment heeft Tele2 het gastgebruik bij T-Mobile afgestoten/einde contract(en)
Zal wel een uitsterfbeleid worden of zoiets, en ze moeten er ooit eens mee beginnen hé.
Het is ook niet ideaal, zo'n huwelijk tussen twee telecomproviders die eigenlijk elkaars concurrent zijn.
Cypher, kunnen voorwaarden van een klant die bij een contract gelden zomaar eenzijdig worden ontbonden? (Gastgebruik)
Btw bij de komst of wat later van 5G zou ik het me kunnen voorstellen.
Reputatie 7
Badge +5
Dat kan wel, maar dat is dan een reden tot ontbinding van het contract.
Wat het probleem voor de consument dan ook weer oplost toch.
Contract ontbinden, en dan naar een andere provider of zo.

Maar goed, ik ken heel dat contract niet.
Wie weet wat voor voorwaarden daar allemaal in staan, en meestal dekken grote bedrijven zich juridisch wel goed in.
Lou van Wijhe schreef:

Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung-toestel dat alleen 3G ondersteunt. We hebben echter geen abonnement en gebruiken het prepaid. Hierbij is dus geen sprake van een aflopend abonnement. Vallen we dus voorlopig niet onder deze verplichte omzetting naar 4G?

Ik zou een reactie van Tele2 op prijs stellen.
Badge
Lou van Wijhe schreef:

Lou van Wijhe schreef:

Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung-toestel dat alleen 3G ondersteunt. We hebben echter geen abonnement en gebruiken het prepaid. Hierbij is dus geen sprake van een aflopend abonnement. Vallen we dus voorlopig niet onder deze verplichte omzetting naar 4G?

Die heb ik al eerder beantwoord:

mikehoppezak schreef:

Pre-Paid is vooralsnog uitgesloten van de nieuwe regeling, net als abonnementen die niet worden verlengd.

mikehoppezak schreef:

Lou van Wijhe schreef:

Lou van Wijhe schreef:

Die heb ik al eerder beantwoord:

mikehoppezak schreef:

Pre-Paid is vooralsnog uitgesloten van de nieuwe regeling, net als abonnementen die niet worden verlengd.

Bedankt Mike. Als jij bevoegd bent om dit namens Tele2 te bevestigen, is de vraag daarmee beantwoord.
eric schreef:

En je kunt gelijk met VOLTE bellen, en dat klinkt echt heel goed!

Eric, ik kan helemaal niet gelijk met VoLTE bellen. Meerdere malen contact gehad met jullie helpdesk, maar geen resultaat. Vinkje VoLTE staat in het instellingen menu op 'aan', maar zodra ik ga bellen floept het toestel terug naar 3G. Ook bij inkomende gesprekken, ook bij oproepen met een andere Tele2 klant.
Reputatie 7
Badge +4
He butemar.. Ik ben ook maar een klant he, en geef informatie die Tele2 al naar buiten heeft gebracht als het jou kan helpen.
https://www.tele2.nl/newsroom/2016/tele2-geeft-alle-mobiele-klanten-toegang-tot-volte/

Wat voor toestel gebruik je en wanneer heb je jouw abonnement afgesloten?
Reputatie 5
Badge +4
karin303 schreef:

Je gaat wel erg off topic Eric lees de startvraag nogmaals svp. Het topic is ook al beantwoord.

Je hebt gelijk. Ik sluit het topic nu. Voor mensen die geholpen willen worden: Een topic openen doe je door hier te klikken.