beantwoord

4G Netwerk langzaam

  • 4 April 2020
  • 9 reacties
  • 2880 x bekeken

Mijn 4G is onwijs traag de afgelopen tijd. Me netwerk staat op 1 streepje. Hoe komt dit?

icon

Beste antwoord door eric 4 April 2020, 13:27

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 en t-mobile netwerk gaan samen. Je kunt al gebruik maken van 3g en 4g van t-mobile. De oude zenders gaan steeds meer uit.

Reputatie 7

En er worden ook antennes omgebouwd van Tele2 naar T-Mobile, dus zodra de werkzaamheden gereed zijn moet je weer een super verbinding hebben.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Issam.aak 

Welkom op onze community.
Hebben de tips van @eric en @pipodeclown geholpen?

Je kan met onze handige toestelhulp jouw netwerk handmatig kiezen.
Check:

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=device/apple/iphone-x-ios-13/topic/internet/handmatig-instellen/1

Ik ervaar dezelfde problemen en dit antwoord las ik een half jaar geleden al, maar het wordt er niet beter van. De download en upload zijn hier vrijwel gelijk, nl 1 tot 2 Mbps max, soms nog lager. Of blijft de capaciteit van de masten flink achter nu er veel meer data gebruikt wordt in coronatijd?

Reputatie 7

Ik ervaar dezelfde problemen en dit antwoord las ik een half jaar geleden al, maar het wordt er niet beter van. De download en upload zijn hier vrijwel gelijk, nl 1 tot 2 Mbps max, soms nog lager. Of blijft de capaciteit van de masten flink achter nu er veel meer data gebruikt wordt in coronatijd?

Ervaar je in verschillende plaatsen/steden hetzelfde? De werkzaamheden duren naar verwachting tot eind van het jaar, maar natuurlijk niet overal de hele tijd.

Nee, in de stad gaat het super snel, maar thuis (2407 BD, is in de polder) is het flink slechter. Dat was een jaar geleden echt niet zo beroerd. 

Reputatie 7

Er staan genoeg antennes in de buurt, een moderator kan je ervaringen doorgeven aan de techneuten. Zal niet de eerste keer zijn dat we op het forum lezen dat zij het oplossen. Door o.a. gebruik van frequenties en richten van de antennes kunnen zij de dekking beïnvloeden. Gebruikers ervaringen zorgen er voor dat de techneuten weten waar ze nog moeten optimaliseren.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Pieter K,
Bedankt voor jouw feedback over ons netwerk, dit gaan we natuurlijk checken. Ik kan mij voorstellen dat jij graag een snellere verbinding wilt. Laten we snel kijken naar een oplossing!

Bedankt @pipodeclown voor het checken van de antennekaart, zo te zien genoeg antennes in de buurt. De eerste stappen in het verbeteren van jouw verbinding kan je eenvoudig zelf doen. Wat ik je aanraad is om je telefoon helemaal uit te zetten en weer opnieuw op te starten en te kijken of je de laatste updates geïnstalleerd hebt. In de meeste gevallen helpen deze stappen! Als dit voor jou niet werkt, hebben we nog meer stappen in dit topic gezet op onze Community. Helpen deze stappen? Geef dan een seintje!

Bedankt voor het invullen van jouw Community account. Ondertussen heb ik namelijk ook meteen jouw gegevens erbij gepakt om een ticket aan te maken voor de technische dienst. Ik laat je zo snel mogelijk weten wat de uitkomst is van dit ticket.

We gaan hiermee aan de slag, beloofd! Kan je ons laten weten wat de uitkomst is van de tips die ik heb gegeven? Ik hoor graag van je en ik sta voor je klaar! :thumbsup:

De telefoon gisteren van nieuwe update voorzien, waarbij deze ook opnieuw is opgestart. 

De dekkingsgraad zou volgens de kaarten goed moeten zijn. 

De handmatige instellingen, volgens mij niet nodig, instellingen staan goed. 

Speedtest gedaan: up 1,5, down 0,5 Mbps

Nog een keer herhaald: up 5 en down 0,7 Mbps.

Mijn vrouw heeft dezelfde problemen, zit dus niet in het toestel. 

Op mijn werk gaat het wel goed, drukke stad, maar wel up 25 Mbps. Het blijft voor mij raadselachtig.