beantwoord

4g netwerk

• 19 april 2018
  • 11 reacties
  • 348 x bekeken

Eerste instantie was ik goed tevreden maar sinds 2 maanden heb ik hele slechte netwerk dekking. Bijna overal waar ik kom heb ik 3g en erg trage internet, instellingen al nagelopen. Ik ben overgestapt vanaf t-mobile en ik heb er echt spijt van, daar had ik nooit problemen. Het is zo erg dat zelfs de app aangeeft dat er verbinding problemen zijn.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 19 april 2018, 23:41

Op welke locatie en welke telefoon gebruik je?

3G is inderdaad langzaam, maar zou genoeg moeten zijn voor whatsapp... Ook voor video bellen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op welke locatie en welke telefoon gebruik je?

3G is inderdaad langzaam, maar zou genoeg moeten zijn voor whatsapp... Ook voor video bellen.
Reputatie 5
Badge
Hi Calvin H,

Welkom! Ik wil ook graag van je weten welk toestel je gebruikt en op welke locatie je de problemen ervaart. Als er antwoord op is gegeven dan kunnen we vervolg stappen doorlopen.
Betreft een iPhone 8+ en het is omgeving Rotterdam, voornamelijk centrum en zuid. Maar ik sluit geen onbeperkt abbonement af om alleen maar te appen.
Reputatie 7
Badge +4
Ah! Je Iphone 8 heeft inderdaad een probleem. Het is door Apple onderkent en in de volgende IOS update zal een oplossing zitten.
Zie de diverse forum threads op dit forum. Onder andere hier: https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/iphone-8-x-heeft-nauwelijks-4g-bereik-69090/index3.html
Heb je mijn bericht wel gelezen? Sinds ik ben overgestapt heb ik problemen, niet sinds dag 1. Bij tmobile had ik nergens last van maar dat zal zeker ook aan de software van Apple liggen? En ik ben niet de enige als zo een beetje rond kijk op jullie forum.
En dit is btw niet alleen met dit toestel want ik heb ook een Samsung toestel waar ik exact het zelfde probleem heb.
Reputatie 7
Badge +2
Heb je mijn bericht wel gelezen? Sinds ik ben overgestapt heb ik problemen, niet sinds dag 1. Bij tmobile had ik nergens last van maar dat zal zeker ook aan de software van Apple liggen? En ik ben niet de enige als zo een beetje rond kijk op jullie forum.

Probleem is provider afhankelijk, bij T-Mobile hadden bepaalde iPhone gebruikers ook last van, die is inmiddels opgelost door Apple, en het probleem bij Tele2 netwerk is gevonden en opgelost maar volgens mij nog niet door Apple uitgerold.

In R'Dam behalve in de Metro, heb ik in centrum en Blaak geen probleem ervaren met 4G, wat zegt de dekking kaart in jou specifieke adres? Welke model Samsung toestel heb je?
Als ik zo op de 4g dekkings kaart van Tele2 op de site kijk, zou ik gewoon 4g moeten hebben. Ik heb nog een s7 maar in het centrum e.o. heb ik ook 3G.
Reputatie 5
Badge
Wat betreft de iPhone 8, dit is een bekend probleem. Het toestel houdt de instellingen voor 4G niet lang genoeg vast waardoor de switch wordt gemaakt naar 3G. In dit topic vindt je meer informatie over dit probleem.

Wat betreft de Samsung, bij dit toestel zal het aan de instellingen moet liggen. Heb je de simtoolkit al opnieuw ingesteld? Dit kun je doen door onderstaande stappen te doorlopen.

Android:

> Kies APP Tele2 Menu / SIM Toolkit de App ziet er uit als een SIMkaartje met klein grijs tandwiel ervoor.
> Kies SIM Menu
> Selecteer SIM
> “Automatische SIM selectie” aanklikken
Bedankt konjos, ik heb hier erg veel aangehad. Ik heb best wat verstand van dus ik kom niet voor niets hier. Maar bedankt ik denk dat we er niet uit gaan komen, dus ik ga maar me contract opzeggen ivm verkeerde informatie. Als ik dat had geweten had ik nooit iets bij jullie afgesloten.

Toedels
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Groet Jeroen