beantwoord

4G-netwerk

• 29 december 2015
  • 30 reacties
  • 1853 x bekeken

Ik kreeg een banner binnen dat mijn databundel verdubbeld is en dat ik aangesloten ben op het nieuwe 4G-netwerk.
Ik zag idd dat mijn data verdubbeld is, super leuk, maar na instellen van mijn gsm (IPhone 5s)op LTE zie ik geen 4G of lte verschijnen op mijn scherm.
Net gecontroleerd op productenoverzicht en mijn toestel als simkaart zou 4G ready zijn.
Hoe is dit aan te passen?
Met vriendelijke groeten,
Leonie Roeleven-Rost
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 30 januari 2016, 17:25

De topicstarter is al langer dan een maand niet teruggekomen. Deze klantvraag ga ik hierbij sluiten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

30 reacties

Heb je 4G dekking op de locatie waar je bent?

https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/
Reputatie 3
Na de zogenaamde versnelde uitrol bij Tele2 is er op de sites (ook 4gmasten) niets meer gewijzigd sinds 4 november.

*** moderator edit ***
Suggesties verwijderd. Graag officiële bronvermelding.
Reputatie 1
Badge
4G binnen heeft nog altijd een dekking van 40 % volgens jullie eigen dekkingsite!! Bij verwijdering van mijn opmerkingen, graag even bronvermelding waar dan wel de juiste dekking staat? Nogmaals, het gaat over BINNEN, ik vind het zelf namelijk niet fijn om steeds naar buiten te moeten gaan voor een goede 4G dekking. Wat zijn nu de juiste getallen?
Welke site bedoel je. Ik zie op https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ geen cijfers staan.
De meest recente cijfers die Tele2 bekend maakte was op 11 november heb ik op een foto in dit artikel gevonden: http://www.connexieb2b.nl/actueel/11422/tele-2-nederland-start-officieel-met-4g-netwerk.html

92% buiten bevolking buiten
65% bereik bevolking indoor
80% geografische dekking

BINNEN dekking is van veel factoren afhankelijk , zo kan ik mijn eigen huis al 15 jaar niet fatsoenlijk bellen of internetten. Ik moet altijd bij het raam gaan staan ondanks dat kaarten aangeven dat er voldoende bereik binnen zou moeten zijn. Dekkingskaarten zijn berekeningen en verwachtingen gebaseerd op gemiddelden en mijn huis is blijkbaar niet gemiddeld.
Reputatie 3
Dat bedoel ik, binnenshuis wordt weergegeven als BEVOLKING. Niet als geografisch. Op die manier bereik je leuke getallen. Kijk maar eens voor de data van 5 november op www.4gdekking.nl. Daar staan de harde cijfers. Vergelijk KPN daar maar eens met Tele2, 96 % tegenover 38,7 %. Wat jij hierboven noemt, is leuk als je naar de bevolkingsdichtheid kijkt in de randstad. Fijn voor ze.

Na die datum is er niets bijgewerkt, maar in onze omgeving ook niets verbeterd! Leuk in de randstad, maar daar heb ik geen boodschap aan. Steeds naar buiten om 4G te kunnen krijgen, en zelfs daar nog vaak 3G.

Nog iets leuks, bij geografisch buiten (die 80 😵 worden de watergebieden meegerekend, die de verhouding zeer positief beïnvloeden (IJsselmeer, Waddenzee). De enige maat is voor mij de dekking geografisch waarbij binnenontvangst mogelijk is, en die wordt hier weergegeven als minder dan 40 % hetgeen ik dus beweer.

Bevolking buiten is ook een nutteloos begrip voor mensen die niet in de randstad wonen. 92 %? Tja, 92% van de mensen bevindt zich in het dekkinggsgebied..... Wederom leuk, maar het gaat erom dat er ook masten in de minder drukke gebieden komen waardoor je voor 4G niet meer naar buiten hoeft. Ik praat gewoon over de dorpen, niet eens over het platteland, hetgeen ook niet eerlijk zou zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Het is toch belangrijk om dekking te maken waar de mensen wonen, dat is heel relevant.

Tele2 bouwt 10 sites per dag. Dat konden we lezen op http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g/326-overzicht-4g-antennes-tele2-5-november-2015. Maar met dat tempo is een verschil van 2 maanden (5 november - 8 januari minus 2 weken kerstvakantie) nog steeds 6 weken x 5 dagen x 10 sites is 300 sites meer.
Dit ligt ook in lijn met de opening van hun netwerk in November 2015 en de landelijke dekking die ze dit kwartaal gaan halen

Sites die 2 maanden niet bijgewerkt worden in deze dynamische omgeving zijn ongeloofwaardig. De huidige status is terug te vinden op:
https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ en die ziet er vandaag zo uit:

Reputatie 1
Badge
Het is toch belangrijk om dekking te maken waar de mensen wonen, dat is heel relevant.

Tele2 bouwt 10 sites per dag. Dat konden we lezen op http://www.4gmasten.nl/dekking/4g/tele2-4g/326-overzicht-4g-antennes-tele2-5-november-2015. Maar met dat tempo is een verschil van 2 maanden (5 november - 8 januari minus 2 weken kerstvakantie) nog steeds 6 weken x 5 dagen x 10 sites is 300 sites meer.
Dit ligt ook in lijn met de opening van hun netwerk in November 2015 en de landelijke dekking die ze dit kwartaal gaan halen

Sites die 2 maanden niet bijgewerkt worden in deze dynamische omgeving zijn ongeloofwaardig. De huidige status is terug te vinden op:
https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ en die ziet er vandaag zo uit:

Wat bedoel je met die deze zin:
"Sites die 2 maanden niet bijgewerkt worden in deze dynamische omgeving zijn ongeloofwaardig" ?

Voor zover ik weet is die kaart elke dag de weergave van de dan actieve sites. Je zal inderdaad niet elke dag een verandering zien soms worden sites aangezet die in gebied staan waar reeds dekking was en dus voor verdichting zorgen.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt gelijk, niet goed beschreven. De vorige bijdrage prees de site 4gdekking.nl de hemel in als holy grail om dekkings% aan te geven.
Mijn comment was dus over die sites bedoeld. Als je al 2 maanden achterloopt mis je honderden installaties... (bij alle providers)
Reputatie 1
Badge
Dat bedoel ik, binnenshuis wordt weergegeven als BEVOLKING. Niet als geografisch. Op die manier bereik je leuke getallen. Kijk maar eens voor de data van 5 november op www.4gdekking.nl. Daar staan de harde cijfers. Vergelijk KPN daar maar eens met Tele2, 96 % tegenover 38,7 %. Wat jij hierboven noemt, is leuk als je naar de bevolkingsdichtheid kijkt in de randstad. Fijn voor ze.

Na die datum is er niets bijgewerkt, maar in onze omgeving ook niets verbeterd! Leuk in de randstad, maar daar heb ik geen boodschap aan. Steeds naar buiten om 4G te kunnen krijgen, en zelfs daar nog vaak 3G.

Nog iets leuks, bij geografisch buiten (die 80 😵 worden de watergebieden meegerekend, die de verhouding zeer positief beïnvloeden (IJsselmeer, Waddenzee). De enige maat is voor mij de dekking geografisch waarbij binnenontvangst mogelijk is, en die wordt hier weergegeven als minder dan 40 % hetgeen ik dus beweer.

Bevolking buiten is ook een nutteloos begrip voor mensen die niet in de randstad wonen. 92 %? Tja, 92% van de mensen bevindt zich in het dekkinggsgebied..... Wederom leuk, maar het gaat erom dat er ook masten in de minder drukke gebieden komen waardoor je voor 4G niet meer naar buiten hoeft. Ik praat gewoon over de dorpen, niet eens over het platteland, hetgeen ook niet eerlijk zou zijn.

De kaart van T-Mobile op 4gdekking is zo commercieel ingekleurd als wat. De hele randstad zou daar binnen dekking hebben. Als je de dekkingskaart op de website van T-Mobile zelf bekijkt en goed kijkt kan je al zien dat daar niets van klopt.

De dekking op de T-Mobile website: alleen het donker roze is binnendekking

En op de 4gdekking.nl staat het volgende, met slechts 2 hele kleine gaatjes.

Reputatie 1
Badge
Je hebt gelijk, niet goed beschreven. De vorige bijdrage prees de site 4gdekking.nl de hemel in als holy grail om dekkings% aan te geven.
Mijn comment was dus over die sites bedoeld. Als je al 2 maanden achterloopt mis je honderden installaties... (bij alle providers)

Nu snap ik je. Ja dat is waar. 4gdekking.nl is niet echt bijgewerkt.
Reputatie 3
Ik heb het niet over T-mobile gehad... Verder is er geen verschil tussen de kaarten als je goed kijkt, en @Eric, je hebt het over "waar de mensen wonen". Laat me niet lachen, in dorpen in het oosten wonen ook veel mensen, maar als je steeds maar weer je percentage op de randstad afstemt, dan ben je verkeerd bezig. Als ik thuis ben heb ik geen 4G nodig, maar als ik op bezoek ben bij iemand vind ik het belachelijk dat ik steeds naar buiten moet, om 4G te kunnen ontvangen!

De plaatjes van 4Gdekking (die ik helemaal niet de hemel in prijs, maar die minder banden heeft met providers 🆒) zijn gelijk aan die van 4Gmasten, ook niet bijgewerkt dus.... Maar zolang je allerlei kleuren door elkaar projecteert, tja dan lijkt het wel wat.
Er is al meerdere keren aangetoond dat 4G masten van i.i.g. T-Mobile de buitendekking vergelijkt met Tele2 binnendekking.
Reputatie 7
Badge +5
Is dat geen gevolg van wat Tele2 (én Eiric) zelf heeft "misbruikt" ?
Vanaf de uitrol maart 2015 heeft Tele2 de wereld wijs willen maken dat waar T-Mobile 2/3G buitendekking had, het mooie nieuwe 4G netwerk van Tele2 daar dan binnendekking zou hebben.
Dan nu niet vertellen dat het een "scheve" verhouding zal zijn.

Anyway, vraag me af of Leonie Roeleven-Rost met deze "discussie" geholpen is, je word immers pas omgezet als je factuuradres in een dekkingsgebied is.
Leonie heeft bericht, is omgezet, dus dekkingsgebied, en juiste product(en)
iPhone en Tele2 instellingen blijken ook rampzalig te werken cq te laten communiceren, of het nu een App betreft of een sim.
Reputatie 7
Badge +4
Iphone en Tele2 instellingen blijken rampzalig te werken? Lijkt me niet. Apple heeft 40-50% van de handset base in NL. Dan zouden er een half miljoen Tele2 klanten problemen te hebben.

Overdrijven is ook een vak he Bombarie.
Reputatie 7
Badge +5
Iphone en Tele2 instellingen blijken rampzalig te werken?
Dan zouden er een half miljoen Tele2 klanten problemen te hebben.

Feit is dat de meeste problemen bij iPhone gebruikers voorkomen (lees het forum/facebook/twitter)
Dan graag een Bronvermelding waar jij die 500.000 klanten vandaan haalt (over overdrijven gesproken)
Reputatie 3
Eeen half miljoen???? Droom lekker verder.....:)
Reputatie 7
Badge +4
http://www.telecompaper.com/nieuws/tele2-nl-q3-arpu-omhoog-lancering-lte-vervroegd-naar-q4--1108924

De ontwikkeling per segment was als volgt:
Mobiel: 841.000
Breedband: 348.000
Reputatie 3
Over "uit verband" gesproken.... Waar blijft die zogenaamde 4G oorlog? Plannen uit oktober zijn al lang besproken en niet juist gebleken. Zie eigen kaarten.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 heeft een 24GB handset bundel gelanceerd. Nog niemand heeft dat durven te evenaren. De messen zijn geslepen, de data oorlog kan beginnen, de Nederlandse klanten van alle providers zijn de winnaar! De databundels worden gelukkig steeds groter.
Badge +5
Denk niet dat er een data oorlog komt. De groep die werkelijk 24Gb gaat verbruiken is zo klein. De doorsnee klant krijgt 4Gb nog niet eens op. Plus bijna overal is er wel gratis wifi om je heen wat ook steeds sneller wordt.

Hooguit de pubers, studenten en nerds die echt voor zo'n pakket gaan.

Hier in Rotterdam ook, Metro's, Trams, cafe's, supermarkten, hotel, winkels etc etc, allemaal gratis open wifi en niet te vergeten thuis.
Reputatie 7
Badge +4
Kijk eens waar Tele2 vandaan kom, zweden:
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/apple/apple-iphone-6s-16gb
20 GB is hun standaard voor ~15 euro. 100 GB is ook mogelijk voor ~40 euro..
Zweden heeft misschien geen wifi in Stockholm..

Badge +5
Wat in Zweden succesvol is wil niet zeggen dat dat ook voor Nederland geldt. Nederlanders zitten anders in elkaar. Wat niet nodig is nemen ze niet en zijn niet zo snel onder de indruk van grote pakketten, tenzij ze het echt nodig hebben.

En dat is geen kritiek op Tele2 hoor, ze zullen heus wel een aardig aantal klantjes werven voor dit soort datapakketten. Maar de gemiddelde Nederlander boeit dit niet dus blijft een data oorlog ook uit. De meeste mensen kijken YouTube liever op een groot scherm en de werkende nederlander heeft niet eens tijd om constant YouTube te kijken en te appen.

De Filipijnen is ook zo'n land waar bijna alles 3G/4G is, die hebben al jaren echt onbeperkt mobiele data voor nog geen 20 euro per maand en draagbare routertjes met simkaarten etc voor je pc/laptop/tablet/telefoon. Zie jij dat hier? Nope.
Reputatie 7
Badge +4
Nederland heeft op Belgie na het laagste verbruik per mobiele aansluiting. De prijs per Gb is/was ook het hoogst per Gb. Die prijs komt nu naar beneden.
#dataoorlog
Tele2 heeft een 24 Gb bundel gelanceerd en niemand heeft dit durven evenaren Eric? Hoezo durven denk je alweer dat de providers bang voor Tele2 zijn? Kan het niet zo zijn dat ze kijken naar wat klanten werkelijk nodig hebben en wensen? Zoals Bas ook aangeeft het percentage klanten wat op 24 Gb wacht is relatief klein. Andere providers verdubbelen regelmatig gratis hun bundels (bij een compleet pakket bijvoorbeeld) Het is gebleken dat veel klanten liever een prijsverlaging dan een grotere bundel willen.Prijsoorlog prima hoor, maar kies dan wel voor de juiste wapens!
Wat 4G netwerk betreft: Ik heb besloten de proef eens op de som te nemen en een maandelijks opzegbaar sim only abo te nemen voor 11 euro.
Het slechte 3G hier in Heerlen en overal waar ik kwam was de oorzaak dat ik mijn abonnement mocht ontbinden enkele jaren geleden en nu er 4G is wil ik dat natuurlijk eens zelf testen.
Ik moet zeggen de eerste indruk is heel goed.
Ik kon zelf via Mijn Tele2 het simkaartje activeren waarna ik meteen verbinding heb enne ja hoor zelfs de App werkt!

4G (op mijn Samsung S5 Neo LTE+) is binnenshuis prima en snel.
Ben er nog niet aan toe gekomen om buiten te testen maar dat gaat zeker nog gebeuren.

Eerste indruk is dus reuze meegevallen.

Groet Karin
Reputatie 1
Badge
Denk niet dat er een data oorlog komt. De groep die werkelijk 24Gb gaat verbruiken is zo klein. De doorsnee klant krijgt 4Gb nog niet eens op. Plus bijna overal is er wel gratis wifi om je heen wat ook steeds sneller wordt.

Hooguit de pubers, studenten en nerds die echt voor zo'n pakket gaan.

Hier in Rotterdam ook, Metro's, Trams, cafe's, supermarkten, hotel, winkels etc etc, allemaal gratis open wifi en niet te vergeten thuis.

Wifi zal steeds minder gebruikt gaan worden vanwege de veiligheids aspecten. Elk open Wifi netwerk is zo lek als een mandje. Op je telefoon staat zo'n beetje je hele leven tegenwoordig en op een open wifi netwerk allemaal af te tappen. Ik gebruik dan ook liever geen Wifi meer en zal liever 4G gebruiken dan een open wifi netwerk.

Steeds meer mensen zullen die 24 GB gaan gebruiken en misschien net als in Zweden wel richting de 100 GB. Het is een kwestie van tijd.