beantwoord

4G/LTE

  • 12 juli 2016
  • 13 reacties
  • 397 x bekeken

Ik heb een mobiele telefoon die 4G-ready is maar ik ontvang alleen maar 3G. Ik heb mijn instellingen al goed gezet. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch 4G ontvang?
icon

Beste antwoord door Ben van Tele2 25 juli 2016, 09:15

Hoi J. Pol,
Bedankt voor het delen van deze informatie.
Aan jouw kant is alles goed zo te zien.
Daarom is het nu mijn beurt om eens te kijken hoe het er bij ons voor staat.
Ik wil graag controleren of je op ons 4G-netwerk actief bent.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
1) Welke telefoon is het
2) Zit je in het dekkingsgebied van 4G van Tele2
3) Heb je een geschikt abonnement? (b.v. een 4G abonnement afgesloten na 15 november 2015?)
Reputatie 6
Badge +5
Hoi J. Pol,
Ik wil het ook graag voor je uitzoeken.
Heb je al op MijnTele2 gekeken en gezien dat je toestel én simkaart 4G-ready zijn?
Wij willen graag dat je op 4G zit, maar jij ook natuurlijk 🙂 Het is echt een win-win situatie.
Laat het ons weten, en we gaan erachteraan voor je.
Groet,
Ben
Dat blijkt dat jullie dat willen.... ik zit al meer dan een half jaar te wachten op 4g. Valse beloftes en smoesjes gegarandeerd. Dus van harte welkom bij de fantastische klantenservice van de tele2.
Reputatie 6
Badge +5
Het kan vele oorzaken hebben waarom een klant nog niet op 4G zit.
Ik kan alleen zeggen dat we per klant het gaan onderzoeken.
Verder is het voor ons en voor de klant gunstig om op 4G te zitten, en doen wij ons uiterste best om iedereen zo spoedig mogelijk op 4G te krijgen.
Dat is ons streven.
Ik hoor graag van J Pol of hij al meer informatie heeft gevonden.
Vriendelijke groet
Ben
Hoi,

Bedankt voor het helpen iedereen.
Ik heb het een en ander opgezocht en kan nu die drie vragen beantwoorden.

1. Oneplus 3
2. Ik zit in het dekkingsgebied van het 4G netwerk (Alphen aan den Rijn)
3. Mijn abonnement is rond september 2015 afgesloten
Reputatie 7
Badge +4
Het je wel het eurpeesche model van de Oneplus 3?

FDD-LTE: Bands 1/3/5/7/8/20

Zonder ondersteuning van band 20 (het chineese model) kun je bijna niet gebruiken in Nederland met Tele2/KPN/Vodafone.
Reputatie 6
Badge +5
Heb je inderdaad het Europese model J. Pol?
Anders heb je wellicht niet de juiste frequentie-banden in de telefoon...
Groet
Ben
Ik heb het Europese model Oneplus 3

Hier een screenshot van mijn oneplus order.

J. Pol
Reputatie 6
Badge +5
Hoi J. Pol,
Bedankt voor het delen van deze informatie.
Aan jouw kant is alles goed zo te zien.
Daarom is het nu mijn beurt om eens te kijken hoe het er bij ons voor staat.
Ik wil graag controleren of je op ons 4G-netwerk actief bent.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Ben.

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi J. Pol,
Ik heb helaas nog geen privébericht van je ontvangen. Als je me nog een privébericht stuurt, kan ik je helpen. Anders sluit ik het topic volgende keer.
Vriendelijke groet,
Ben
Ik heb hetzelfde. Goed dat eerst eea uitgezocht wordt maar een specifiek adres doet er niet toe. Tele2 heeft gewoon nog lang geen 4G dekking in Nederland.
Heb zelf ook een topic aangemaakt. Ben voor werk veel onderweg in Nederland en overal beetje hetzelfde, vaak 3G.
Hiervoor zat ik bij Vodafone en altijd 4G. Mijn dochter heeft KPN altijd 4G.
Ik zelf merk ook dat 4G eigenlijk vrijwel nergens waar ik kom echt goed werkt, zelfs thuis niet op 4e verdieping meestal niet eens 1 streepje ontvangst op me Samsung J5
heb daarom al enige tijd me foon op gsm modus dat wel uitstekend gaat
anders mis ik oproepen, op 4g komen berichten ook maar binnen wanneer er net effe verbinding gemaakt is ofzo
en dus voor veel zaken te laat ontvangen, gebruik t meeste voor zakelijk en men gaat er tegenwoordig maar vanuit dat iedereen via apps enzo te bereiken is ... de praktijk valt tegen
Reputatie 6
Badge +5
Hoi J. Pol,
Ik heb helaas geen gegevens mogen ontvangen van je,
en daarom zal ik nu dit topic sluiten.
Als je dit nog leest, open dan een nieuw topic en dan gaan we weer naar je situatie kijken.
Vriendelijke groet,
Ben