4G internet in Finland via DNA werkt niet meer

• 11 oktober 2018
  • 1 reactie
  • 127 x bekeken

Hallo,

ik zit al een aantal maanden in Finland en heb tot voor kort zonder problemen gebruik kunnen maken van 4G via het netwerk van DNA. Dit werkt echter plots niet meer waardoor ik nu aangewezen ben op het veel langzamere 3G netwerk van een andere provider...

Is er recentelijk iets gewijzigd in de overeenkomst tussen Tele2 en DNA? Of zijn er andere mogelijke oorzaken?
Ik overweeg nu namelijk om een Finse simkaart + abbonement te nemen gezien ik afhankelijk ben van snel internet tijdens mijn reis van- en naar het werk maar dat brengt met zich mee dat mijn nummer veranderd... Niet handig!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Formeel biedt Tele2 geen 4G diensten aan in het buitenland. Dat het even werkte is mooi, maar misschien hebben ze dat lek inmiddels ook gedicht. Als je ervan afhankelijk bent is een lokale kaart veel slimmer en vaak goedkoper.

https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/

"Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt dus alleen gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk in het buitenland."