beantwoord

4G in het buitenland

• 3 februari 2018
  • 27 reacties
  • 10747 x bekeken

Ben 1 februari naar Brussel en daarna na Luxemburg gegaan in de auto had ik Tele2 waarop ik Google Maps navigator gebruik als 2e kpn telefoon, 3e Vodafone telefoon en zelf had ik een prepaid WIND ITALIA TELEFOON BIJ ME.
IN NEDERLAND alles 4G.
In België stopte de navigator die werkte op Tele2 geen of te trage verbinding de andere prima 4G.
Vliegveld Brussel Tele2 H, Wind 4G, Vodafone 4G, Kpn zelfs 4G+ dus LTE.
Van Brussel naar Luxemburg navigator HERE GO gebruikt op de telefoon van Tele2 maar mee gestopt omdat het niet WERKTE HAD H EN SOMS H+
KPN EN WIND ITALIE PRIMA 4G.
In het hotel Luxemburg op bed H bij het raam H+ daar kon ik de App van Npo 1gebruiken.
Op de terugweg naar huis slechte tot geen verbinding.
Volgende maand naar Italië, VRAAG AAN TELE2 : DIT KAN IK VERWACHTEN, KAN GEEN NAVIGATOR GEBRUIKEN EN ZEKER VERSTANDIG OM WIND ITALIE NIET OP TE ZEGGEN als ik in italie wil internetten.
icon

Beste antwoord door eric 3 februari 2018, 15:42

Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/
Maar ze zijn wel bezig dit op te bouwen, er is namelijk in een aantal landen al wel toegang. Er loopt al een ander forum topic hierover.
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/tele2-4g-roaming-69100
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/mobiel-internet-in-het-buitenland/
Maar ze zijn wel bezig dit op te bouwen, er is namelijk in een aantal landen al wel toegang. Er loopt al een ander forum topic hierover.
Reputatie 6
Badge +1

In het hotel Luxemburg op bed H bij het raam H+ daar kon ik de App van Npo 1gebruiken.
Op de terugweg naar huis slechte tot geen verbinding.
Volgende maand naar Italië, VRAAG AAN TELE2 : DIT KAN IK VERWACHTEN, KAN GEEN NAVIGATOR GEBRUIKEN EN ZEKER VERSTANDIG OM WIND ITALIE NIET OP TE ZEGGEN als ik in italie wil internetten.

In ben een klant (geen callcenter figuur) en ik vertrouw in het buitenland niet op online navigatie apps. Als je dat toch wilt kan je vooraf een gebied downloaden in Google Maps waar je doorheen rijdt. Daarmee is ook te navigeren incl. een vervelende computer vrouwenstem. Ik gebruik Tomtom op mijn reizen naar het buitenland. Kaarten zijn er voor zowat de hele (beschaafde 🙂 wereld) Btw. Here Go is een gratis app?
Reputatie 3
[quote=eric]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Ze hebben dus formeel nog steeds geen 4G overeenkomsten in het buitenland . Waar ze mee bezig zijn is nog niet aan de orde en niet van toepassing als je overweegt klant te worden. Tele2 is wel vaker met iets bezig en uit ervaring weet ik dat het meestal lang duurt voor er daadwerkelijk iets veranderd.. Meldt het dus maar vanuit de community zodra ZE of WE het rond hebben. Tot zolang maken wij onze eigen keuzes wel.De meeste providers hebben sinds Mei 2017 wel al 4G overeenkomsten in het buitenland gemaakt namelijk.
Reputatie 5
Badge
[quote=Frans1428]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Ze hebben dus formeel nog steeds geen 4G overeenkomsten in het buitenland . Waar ze mee bezig zijn is nog niet aan de orde en niet van toepassing als je overweegt klant te worden. Tele2 is wel vaker met iets bezig en uit ervaring weet ik dat het meestal lang duurt voor er daadwerkelijk iets veranderd.. Meldt het dus maar vanuit de community zodra ZE of WE het rond hebben. Tot zolang maken wij onze eigen keuzes wel.De meeste providers hebben sinds Mei 2017 wel al 4G overeenkomsten in het buitenland gemaakt namelijk.

Het grappige is (of trieste), dat toen ik voor 2 jaar een abonnement afsloot in februarie vorigjaar was er belooft dat er met de nieuwe eu regeling die zou komen 4G zou hebben in heel de EU.. nu staat dit helaas niet zwart op wit maar voel me wel bedrogen hierdoor helaas..
Reputatie 1
[quote=simnlru]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Het grappige is (of trieste), dat toen ik voor 2 jaar een abonnement afsloot in februarie vorigjaar was er belooft dat er met de nieuwe eu regeling die zou komen 4G zou hebben in heel de EU.. nu staat dit helaas niet zwart op wit maar voel me wel bedrogen hierdoor helaas..
Tele2 bied in het buitenland geen 4G aan de lage kosten moeten erhens vandaan komen, hopelijk neemt T-M de boel snel over
Reputatie 7
Badge
[quote=Kilroy1980]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Tele2 bied in het buitenland geen 4G aan de lage kosten moeten erhens vandaan komen, hopelijk neemt T-M de boel snel over

Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben........
Duidelijk toch?
Als ze wel al overeenkomsten hadden was dat echt wel medegedeeld en in campagnes gebruikt .
Ik hoop ook dat de overname niet al te lang op zich laat wachten. Ik kijk er om diverse redenen echt naar uit.
Reputatie 7
Badge +4

Reputatie 7
Badge
[quote=Kilroy1980]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Welke lage kosten?
Zo goedkoop is dit bedrijf niet
Reputatie 7
Badge
[quote=simnlru]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Beloofd wordt er van alles inderdaad.
Levering van bestelling binnen 1 dag is in de praktijk minimaal 1 week, bereik, dekking, service .....Laat veel te wensen over. Kreten als we werken hard etc....en we zijn ermee bezig hanteren ze al jaren. Formeel zal dat wel kloppen maar voorlopig geen 4G in het buitenland. Maar nog paar maandjes dan wordt het misschien beter als T Mobile het bedrijf in handen krijgt. Kan alleen maar beter worden.
Reputatie 5
Badge
[quote=Estherunlimited]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Levering van bestelling binnen 1 dag is in de praktijk minimaal 1 week, bereik, dekking, service .....Laat veel te wensen over. Kreten als we werken hard etc....en we zijn ermee bezig hanteren ze al jaren. Formeel zal dat wel kloppen maar voorlopig geen 4G in het buitenland. Maar nog paar maandjes dan wordt het misschien beter als T Mobile het bedrijf in handen krijgt. Kan alleen maar beter worden.

Klopt, maar hou klanten alsjeblieft niet voor de gek en zeggen sorry kunnen niks voor je betekenen lekker makkelijk.. hopelijk komt hier verbetering in als Telekom duitsland 75% in handen krijgt.. of hopelijk ervoor.
Reputatie 7
Badge
@Simniru

Dat gaat nog minstens tot 2020 duren hoorde ik net. Zo lang ga ik me echt niet behelpen met dit bedrijf. Ik hoopte ook op snelle overname en betere diensten door TMobile
Intussen ben je contractvrij en kun je zelf kiezen. Ik heb mijn keuze al gemaakt. Gelukkig maandelijks opzegbaar genomen destijds
Morgen even telefoontje plegen
Reputatie 5
Badge
[quote=Estherunlimited][quote=simnlru]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Levering van bestelling binnen 1 dag is in de praktijk minimaal 1 week, bereik, dekking, service .....Laat veel te wensen over. Kreten als we werken hard etc....en hopelijk komt hier verbetering in als Telekom duitsland 75% in handen krijgt.. of hopelijk ervoor.

Dat gaat nog minstens tot 2020 duren hoorde ik net. Zo lang ga ik me echt niet behelpen met dit bedrijf. Ik hoopte ook op snelle overname en betere diensten doir TMobile
Intussen ben je contractvrij en kun je zelf kiezen. Ik heb mijn keuze al gemaakt.

2020? van wie heb je dat dan gehoord als ik vragen mag?
Reputatie 7
Badge
Nvt[quote=simnlru][quote=Estherunlimited]Formeel geven ze aan nog geen 4G overeenkomsten te hebben:
/
/quote]

Levering van bestelling binnen 1 dag is in de praktijk minimaal 1 week, bereik, dekking, service .....Laat veel te wensen over. Kreten als we werken hard etc....en hopelijk komt hier verbetering in als Telekom duitsland 75% in handen krijgt.. of hopelijk ervoor.

Dat gaat nog minstens tot 2020 duren hoorde ik net. Zo lang ga ik me echt niet behelpen met dit bedrijf. Ik hoopte ook op snelle overname en betere diensten doir TMobile
Intussen ben je contractvrij en kun je zelf kiezen. Ik heb mijn keuze al gemaakt.

2020? van wie heb je dat dan gehoord als ik vragen mag?

Van Rena Chan.
Zie ook Topic : Vraag aangaande OnePlus
Kan de Direktie van Tele2 geen prognose doen wanneer de onderhandelingen met de meest interessante vakantie landen gaan beginnen of worden beëindigd.
Moet toch niet zo moeilijk zijn, ik ga in maart en April experimenten doen en als ik kan WhatsApp, e-mailen, npo1/2 kan ontvangen dan kan ik daar voorlopig mee leven.
Reputatie 3
Kan de Direktie van Tele2 geen prognose doen wanneer de onderhandelingen met de meest interessante vakantie landen gaan beginnen of worden beëindigd.
Moet toch niet zo moeilijk zijn, ik ga in maart en April experimenten doen en als ik kan WhatsApp, e-mailen, npo1/2 kan ontvangen dan kan ik daar voorlopig mee leven.

Wat ik begrepen heb daaromtrent staat in dit topic .Er zijn geen afspraken gemaakt met buitenland over 4G. In enkele landen kun je wel al gebruik maken van netwerk.
Je bent dus afhankelijk van het aanbod van de buitenlandse providers.
Meestal is het kopen van een plaatselijk simkaartje voordeliger en betrouwbaarder in buitenlands gebied .

Hier kun je meelezen.
Reputatie 7
Badge +2
Er is helaas nog niks bekend daarover, en wordt officieel geen beloftes gedaan.

Dat soort medium verbruik zou prima moeten werken op 3G wanneer de dekking goed is.

Het is een beetje een omweg, maar zou je volgende keer dat je problemen experimenteert even handmatig een andere netwerk kunnen kiezen.
Rena Chan
Dat zal ik zeker doen in Italië zal ik met WIND beginnen die gebruiken ook frequentie 800 en 2600 dus misschien lukt dat en WIND IS IN Italië ook een buitenbeentje en hebben ook allerlei interessante aanbiedingen zoals Tele2.
DIREKTEUR VAN WIND wordt Dirkteur bij Kpn verwacht bij de KPN ook wat meer goedkopere akties.
Reputatie 7
Badge +2
Ik bedoel dat met je Tele2 simkaart in jou telefoon met een andere netwerk verbinden, normaal gesproken kies je telefoon voor TIM, misschien dat op een andere 3G netwerk het beter gaat.
Reputatie 7
Badge

Nee zou niet moeilijk moeten zijn om datum te geven over begin van onderhandelingen in de gangbare vakantielanden als de plannen begonnen waren of er een datum was gepland. Dit is nog niet het geval lijkt het.
Reputatie 6
Badge +1
Tele2 als 4G provider zal ook niet makkelijk in de grote vakantielanden 4G kunnen onderhandelen. Of het is loeiduur... Op basis van wederkerigheid hebben Spanje en Frankrijk bijv. weinig belang om te kunnen roamen op Tele2 NL. Beetje weinig toeristen die naar NL komen op 1 staat Frankrijk https://www.rondreis.nl/blog/algemeen/s-werelds-meest-bezochte-landen/
@Simniru

Dat gaat nog minstens tot 2020 duren hoorde ik net. Zo lang ga ik me echt niet behelpen met dit bedrijf. Ik hoopte ook op snelle overname en betere diensten door TMobile
Intussen ben je contractvrij en kun je zelf kiezen. Ik heb mijn keuze al gemaakt. Gelukkig maandelijks opzegbaar genomen destijds

Ik had precies hetzelfde idee. Uiteindelijk ook niet meer gewacht op alles dat nog zou komen... 2 Weken geleden overgestapt naar een andere provider, en dan valt op hoe "kaal" de services en diensten van Tele2 zijn. En het prijsverschil is uiteindelijk klein, maar het ontbreken van ergernissen groot. En een klantenservice die direct de telefoon opneemt, in plaats van 30 minuten wachttijd...
Reputatie 7
Badge +1

Ik had precies hetzelfde idee. Uiteindelijk ook niet meer gewacht op alles dat nog zou komen... 2 Weken geleden overgestapt naar een andere provider, en dan valt op hoe "kaal" de services en diensten van Tele2 zijn. En het prijsverschil is uiteindelijk klein, maar het ontbreken van ergernissen groot. En een klantenservice die direct de telefoon opneemt, in plaats van 30 minuten wachttijd...

Het topic ging over 4G in het buitenland. Daar zijn sommige andere providers beter in. Op het terrein van heel veel data voor weinig geld is Tele2 sterker. Zo profileert Tele2 zich ook. Elke provider richt zich op een specifieke doelgroep om niet allemaal in dezelfde vijver te vissen. Zo is er voor iedereen voldoende keuze in de markt.

Het topic ging over 4G in het buitenland. Daar zijn sommige andere providers beter in. Op het terrein van heel veel data voor weinig geld is Tele2 sterker. Zo profileert Tele2 zich ook. Elke provider richt zich op een specifieke doelgroep om niet allemaal in dezelfde vijver te vissen. Zo is er voor iedereen voldoende keuze in de markt.

Tele2 is echt niet beter in veel data voor weinig geld. Ik heb elders inmiddels 10 GB en 125 belminuten voor 13 euro. Bij Tele2 kost dat 16 euro. Bovendien heb ik in de hele EU 4G en 4G+.
Daar kun je ook onbeperkt data nemen met 100 belminuten voor 20 euro, wat bij tele2 niet eens kan. Scheelt ook al 5 euro per maand.
Reputatie 7
Badge +2
/off-topic

Tele2 is echt niet beter in veel data voor weinig geld. Ik heb elders inmiddels 10 GB en 125 belminuten voor 13 euro. Bij Tele2 kost dat 16 euro. Bovendien heb ik in de hele EU 4G en 4G+.

Met een 2 jarig abonnement heb je inderdaad een verschil van 3€, met een maandelijks opzegbaar abonnement heb je een verschil van maar 1€
Ik zal altijd voor een maandelijks opzegbaar abonnement gaan, maar dat is eigen keus, en 10GB is helemaal niet zo extreem geval van veel data.

Daar kun je ook onbeperkt data nemen met 100 belminuten voor 20 euro, wat bij tele2 niet eens kan. Scheelt ook al 5 euro per maand.

Ook is 15GB geen onbeperkt data, dat ze dat nog onbeperkt durven te noemen... Ja op 64kbps snelheid na een dag of twee.

Maar goed, zoals @pipodeclown zegt, de voordelen van een vrije markt is dat je kan kiezen wat het beste voor je is, ik heb nu 10GB EU bundel met 4G, en heb geen KB van gebruikt, dus dat probleem zou mij niet tegen houden om straks weer bij Tele2 te gaan.
Reputatie 7
Badge +1

Ook is 15GB geen onbeperkt data, dat ze dat nog onbeperkt durven te noemen... Ja op 64kbps snelheid na een dag of twee.

Maar goed, zoals @pipodeclown zegt, de voordelen van een vrije markt is dat je kan kiezen wat het beste voor je is, ik heb nu 10GB EU bundel met 4G, en heb geen KB van gebruikt, dus dat probleem zou mij niet tegen houden om straks weer bij Tele2 te gaan.

Vroeger vonden ze bij die club 2GB al onbeperkt, nu 15GB. Dat is echt niet meer van deze tijd. Daarnaast is het vergelijken van providers met en zonder eigen netwerk ook geen reële vergelijking.