beantwoord

4G in het buitenland

• 2 januari 2017
  • 10 reacties
  • 732 x bekeken

Goedemiddag,

Is er ondertussen al schot in de zaak gekomen qua 4G in het buitenland? Ik zit nog met 1 bolletje 3G terwijl mijn vriendin naast mij vol bereik 4G heeft én zelfs VoLTE kan gebruiken op het Oostenrijkse Vodafone netwerk.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Maurice 4 januari 2017, 16:10

Hoi Rowan1337,

Wij hebben nog geen overeenkomsten voor 4G in het buitenland. Het kan dus zijn dat sommige buitenlandse providers uit 'coulance' onze klanten van 4G gebruik laten maken, dit is echter niet afgesproken. Wanneer je het hebt over buitenlandse netwerken is het ook interessant om te kijken welke frequentie en banden door die provider gebruikt worden en dat te vergelijken met de specificaties van het toestel dat jij gebruikt. Het is enkel een goede vergelijking wanneer je vriendin hetzelfde toestel heeft en ook Tele2-klant is, anders is het appels met peren vergelijken.

@de rest,

Mochten jullie inhoudelijke vragen hebben en hier antwoord op willen, open dan zelf even een nieuw topic. Een topic openen doe je door hier te klikken.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

hi Rowan, ik zit ook met smart te wachten over een inhoudelijk serieus antwoord vanuit Tele2 hierover. Tot nu toe was het nietszeggend en eerlijk gezegd vond ik dat de vragen hierover op dit forum te gemakkelijk zijn afgescheept. Voor veel klanten is dit een must-have geworden. Zeker ten opzichte van wat concurrenten met concurrerende prijzen doen. En ik merk het ook 3G wordt minder....

Ik hoop dat jouw treffende vergelijking / vraag nu wel een inhoudelijk antwoord krijgt vanuit Tele2.
Reputatie 1
volgens mij is tele2 daar heel erg traag mee..helaas....en wat betreft 3g,die word inderdaad een stuk minder,ook in mijn dorp.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Rowan1337,

Wij hebben nog geen overeenkomsten voor 4G in het buitenland. Het kan dus zijn dat sommige buitenlandse providers uit 'coulance' onze klanten van 4G gebruik laten maken, dit is echter niet afgesproken. Wanneer je het hebt over buitenlandse netwerken is het ook interessant om te kijken welke frequentie en banden door die provider gebruikt worden en dat te vergelijken met de specificaties van het toestel dat jij gebruikt. Het is enkel een goede vergelijking wanneer je vriendin hetzelfde toestel heeft en ook Tele2-klant is, anders is het appels met peren vergelijken.

@de rest,
Mochten jullie inhoudelijke vragen hebben en hier antwoord op willen, open dan zelf even een nieuw topic. Een topic openen doe je door hier te klikken.

Groetjes Maurice
Beste Maurice,

Mijn vriendin is klant van Vodafone (NL). Wij maken beide gebruik van een iPhone 6S, hetgeen wat je zegt dat mijn vriendin in de vergelijking ook klant van Tele2 moet zijn gaat niet op omdat Tele2-klanten geen toegang hebben tot een 4G netwerk.

Wij staan hierbij op dezelfde plek, wij gebruiken hetzelfde netwerk (A1 Vodafone) en zelfde type telefoon. In Oostenrijk wordt meer gebruik gemaakt van de 800 band dan de 2600 band maar zijn beide beschikbaar.

Het gaat mij er om dat jullie achter de feiten aan beginnen te lopen, het duurt té lang voordat jullie overeen komen met buitenlandse providers. Zoals ik al in een eerder aan gaf, het begint daadwerkelijk merkbaar te worden.

Daarom vraag ik mij af, hebben jullie hier concrete plannen voor of zijn deze er niet?

Bedankt voor je vorige reactie,
Rowan
Reputatie 6
Badge +4
Onze plannen zijn eerst om een volledige Nederlandse 4G provider te worden. Uiteraard wordt er ook naar het buitenland gekeken, maar 4G data en VoLTE hebben prioriteit in NL.
Hoi Maurice,

Dat kan de strategie zijn van Tele2, maar dat betekent voor een deel van de klanten, waaronder ik, dat dit niet voldoende is en dat de ambitie van Tele2 niet aansluit bij het verwachtingspatroon van die klanten en de diensten die zij als klant willen afnemen (4G in het buitenland). Het tot wasdom komen van Tele2 mobiel, in binnen- (buiten de randstad) en buitenland, duurt mij te lang.
Reputatie 6
Badge +4
Helaas kunnen we ook niet iedereen tevreden stellen. De dienst die aangeboden wordt betreft een bundel (en netwerk) in Nederland. Je kunt er natuurlijk voor kiezen een provider te kiezen die internationaal groter is, daar betaal je dan vaak maandelijks ook meer voor. Je hebt zoveel nodig als dat je behoeften hebt, wellicht passen jouw behoeften beter bij een andere provider.
Hallo Maurice,

Ik denk dat je het goed verwoordt. Echter moet ik mijn contract nu nog uitdienen. Afkopen van de resterende termijn voor circa 400 euro vind ik teveel geld. Dus ik voel me een beetje klem zitten in mijn contract. Nou betaal je bij concurrenten niet zo ontzettend heel veel meer (geen meerkosten EU meer bijvoorbeeld). Maar afkopen en een nieuw contract is niet echt een optie. Daarbij vind ik dat het nu in de oriëntatiefase duidelijker is aangeven dat je geen 4G hebt in het buitenland, dan destijds ik het contract afsloot.

N.B. Ik realiseer me zeker dat er voor Tele2 ontzettend veel geld gaat zitten in het opbouwen van een netwerk, vergunningen voor masten regelen en het maken van afspraken met buitenlandse providers. Daarentegen is Tele2 Zweden een volwassen telecompartij en zou je verwachten dat sommige paden al zijn bewandeld. Ik ben blijkbaar iets te vroeg ingestapt.
Reputatie 7
Badge +4
Meerprijs in EU zal voor elke prepaid en postpaid van elke provider per 15 juni 2017 vervallen. Dan gebruik je jouw NL bundel dus in heel de EU of betaal je dezelfde kosten als in NL in geval van prepaid.
Helder. Ik heb het benoemd naar aanleiding van het antwoord van Maurice dat internationalere providers duurder zouden zijn. Netto ben ik nu, met 1 GB aanschaffen voor EU, net zo duur uit als een abonnement waarbij ik die buitenlandbundel niet hoef aan te schaffen en al vanuit de bundel kan roamen in de EU. Mét 4G.