beantwoord

4G hotspot online gamen nintendo switch

• 12 juni 2017
  • 5 reacties
  • 1832 x bekeken

Goedendag,

Inmiddels is mij opgevallen dat Simyo duur aan het worden is voor wat je krijgt. Ik was dus meteen enthousiast over het nieuwe abonnement bij tele2 Onbeperkt bellen en data voor 26 euro per maand maandelijks opzegbaar.

Nu kan ik nergens vinden hoe het nou zit met het delen van de verbinding met de Nintendo Switch. Er zijn een paar mensen die aangeven dat het makkelijk kan maar er zijn er ook een paar die beweren last te hebben van NAT-type problemen.

Hierover contact gehad met tele2 chat. En de meneer die mij hielp kon mij hier niet duidelijkheid overgeven. Hij gaf aan dat er via de vastelijn inderdaad soms nat problemen zijn maar via het 4G netwerk is dit niet mogelijk.

Wat moet ik nou geloven? of zijn er hier toevallig leden die dit hebben uitgeprobeerd ?

*Het werkt trouwens via Simyo 3G netwerk wel perfect
icon

Beste antwoord door eric 12 juni 2017, 15:23

Het Tele2 unlimited abonnement is bedoeld voor mobiele telefoons. Je mag er wel tethering op toepassen, dus een wifi spot van je telefoon maken en daar devices op laten meeliften. Maar verder gaat de support niet. Je zult dit dus zelf moeten ondervinden. Misschien dat een post op een forum van Nintendo gebruikers meer ervaring zal opleveren dan op dit forum.
Of gewoon eens een maandelijks opzegbare sim proberen?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het Tele2 unlimited abonnement is bedoeld voor mobiele telefoons. Je mag er wel tethering op toepassen, dus een wifi spot van je telefoon maken en daar devices op laten meeliften. Maar verder gaat de support niet. Je zult dit dus zelf moeten ondervinden. Misschien dat een post op een forum van Nintendo gebruikers meer ervaring zal opleveren dan op dit forum.

Beste Eric,
Aller eerst bedankt voor de reactie, alleen vraag ik mij af of jouw reactie wel een meerwaarde heeft ten opzichte van mijn vraag. Zoals ik in mijn post beschreef heb ik al contact gehad met Tele2 en de situatie uitgelegd m.b.t hotspot -> gamen op een ander apparaat. Dit mag gewoon mits het geen modem functie heeft en je de data niet deelt met andere personen.

Deze vraag heb ik ook gesteld op een nintendo forum. Echter geeft daar mensen aan dat het via t-mobile wel werkt. Maar ik heb nog geen reactie gehad van een tele2 klant,

Ik kan inderdaad het gewoon een maandje proberen, echter wil ik mijn telefoonnummer behouden en vraag ik niet direct nummerbehoud aan tijdens het aangaan van het abonnement dit omdat het via communicatie dan mis kan gaan mocht het niet bevallen en ik dan evt mn nummer kwijt raak en hierover probeer ik tele2 al meerdere keren te bellen. Alleen krijg ik telkens "Op dit moment is het drukker etc". En via facebook verwijzen ze mij steeds weer door naar de telefonische klanten service.
Reputatie 7
Badge +4
Je gaat via de klantenservice geen uitsluitsel krijgen of jouw Nintendo switch via een hotspot kan werken, dat soort zaken gaat men niet supporten of uittesten.
Je wordt doorverwezen naar mensen die dit al gebruiken, hier op het forum hebben we al regelmatig klanten die een PS4 hebben en die door een dichtgetimmerd modem op een vaste aansluiting hier de nodige problemen mee hebben ervaren maar ook oplossingen hebben gegeven.
We hebben nog geen ervaring gezien over een Nintendo Switch via hotspot op het forum, dus als jij het uit probeert, laat het ons vooral weten, zo kan de community er ook van profiteren.
Je kunt eerst een sim aanvragen met een een nieuw nummer en als e.e.a. werkt alsnog nummer behoud aanvragen. Dan wordt ook pas je oude abonnement opgezegd.
Badge
Helaas kan ik je net als de klantenservice niet meer over vertellen. En volgens mij heb je zelf al heel veel uitgezocht.
Laten we afwachten en misschien dat er nog iemand reageert die hier wel ervaring mee heeft.

Wat Eric aangeeft zou misschien een mogelijkheid voor je zijn. je kunt dan een abonnement aanvragen met een nieuw telefoonnummer.
Als het goed en naar behoren werkt kun je dan vervolgens achteraf nummerbehoud aanvragen en wordt je oude contract opgezegd.
Als je vind dat het niet goed werkt kun je dan Tele2 weer opzeggen.

Groetjes, Kim
Badge
Omdat er al langere tijd geen tips en tricks meer binnenkomen zal het topic gesloten worden.

Groetjes, Kim