beantwoord

4G feature phone NOKIA

  • 29 April 2021
  • 6 reacties
  • 294 x bekeken

Ook ik moet voor 1 juni geloven aan een nieuwe telefoon i.v.m. het einde van 2g.

Nu heb ik begrepen (of verkeerd begrepen :) ) dat een vinkje “4g” niet per se genoeg is om gebruik te maken van het netwerk …? (Is VoLTE bijv. wel of niet vereist?)

Lang verhaal kort: kan iemand met meer verstand van zaken mij vertellen of deze modellen na 1 juni nog te gebruiken zijn bij Tele2? Ze staan niet genoemd op de lijst op de site.
Nokia 225 4G
Nokia 6300 4G
Nokia 8000 4G
Nokia 2720 4G


Bonusvraag: momenteel gebruik ik geen data. Moet ik er rekening mee houden dat een 4G-toestel wél data gaat verbruiken voor bijv. bellen of automatische processen? (Bij app-gebruik snap ik het uiteraard :) )

Dank!

icon

Beste antwoord door eric 29 April 2021, 17:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als een toestel maar geen gebruik meer maakt van 2G is het op zich prima. Dus data over 4G in combinatie met geen Volte, dus bellen over 3G kan prima werken. 

Smartphones zijn vaker geneigd om een vorm van data verbinding te hebben. Zet mobiele data uit en dan zal het niet plaatsvinden. Maar op zich zonde om dan zo'n telefoon te kopen en niet van de nieuwe mogelijkheden gebruik te maken. Als je verlengt met het kleinste data abonnement (van 1 Gb) kun je nooit meer geld zijn dan dat omdat na 1 Gb de internet data aan de Tele2 kant wordt gestopt.

 

Als een toestel maar geen gebruik meer maakt van 2G is het op zich prima. Dus data over 4G in combinatie met geen Volte, dus bellen over 3G kan prima werken. 

Smartphones zijn vaker geneigd om een vorm van data verbinding te hebben. Zet mobiele data uit en dan zal het niet plaatsvinden. Maar op zich zonde om dan zo'n telefoon te kopen en niet van de nieuwe mogelijkheden gebruik te maken. Als je verlengt met het kleinste data abonnement (van 1 Gb) kun je nooit meer geld zijn dan dat omdat na 1 Gb de internet data aan de Tele2 kant wordt gestopt.

Bedankt voor je antwoord Eric!
Ik heb nu inderdaad 1GB data en zoek bewust een eenvoudige telefoon, maar wil ook klant kunnen blijven bij Tele2, en zo kwam ik op deze modellen uit.

Reputatie 7

Ik hoor graag welke telefoon het is geworden en of deze bevalt. Een senior familielid zal ook zijn oude telefoon moeten vervangen en is nog op zoek.

Ik hoor graag welke telefoon het is geworden en of deze bevalt. Een senior familielid zal ook zijn oude telefoon moeten vervangen en is nog op zoek.


Ik laat het weten :)

@pipodeclown en @Ralph82 

Dan lijkt mij de Nokia 225 4G al niet verkeerd. Basic en 4G geschikt zo te zien.

Kun je er een telefoon 4G. vinden als clamshell dan heb je wat extra gebruiksgemak.

*Bij nader inzien, deze is ook genoemd door de TS. Nokia 2720 4G.

Ik hoor graag welke telefoon het is geworden en of deze bevalt. Een senior familielid zal ook zijn oude telefoon moeten vervangen en is nog op zoek.


De keus is gevallen op de Nokia 225 4G. Hij kwam het beste uit de klantreviews en was bovendien het goedkoopst.

Ik ben er vooralsnog - heb hem 4 dagen - erg tevreden mee. Het is een goede benadering van de klassieke Nokia en is qua gebruiksgemak goed te vergelijken. (Vreemd genoeg heeft Nokia nooit 100% dezelfde bediening ingevoerd op al hun toestellen, dus wel even wennen met wat dingetjes.)

De prijzen varieerden wat in de verschillende webshops, en ik vond de beste deal uiteindelijk bij de Nokia-shop zelf. Bovendien kan deze telefoon op Nederlands ingesteld worden - sommige webshops hebben modellen die alleen Engels werken, dus let daar op.