beantwoord

4g en LTE

• 26 maart 2017
  • 13 reacties
  • 306 x bekeken

Hallo ik heb een simpele vraag. Normaal gesproken had ik altijd 4g boven aan staan. Nu staat er sinds een tijdje LTE met een V en een soort wifi signaal er naast. Wat houd dit in? Is dit hetzelfde als 4g? Of sneller of slomer? Ik heb het geprobeerd op te zoeken op internet maar kon niet echt een duidelijk antwoord krijgen. Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 27 maart 2017, 12:54

Hoi Ghosjj,

Ik moet zeggen dat ik ook even heb moeten zoeken maar de links die Bombarie heeft geplaatst geven een hoop duidelijkheid (de rest ook bedankt trouwens!). Sowieso kan het geen kwaad, als we iets aanpassen op ons netwerk dan zullen we dit altijd doen met de insteek om de kwaliteit te verbeteren 😃.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dat zal wel LTE VoLTE betekenen.

LTE is een andere naam voor 4G, VoLTE is spraak over het 4G netwerk.
Ah oke, ik heb er net ook wat over gevonden in een ander topic. Dank voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +4
Op welk merk toestel zie je dit verschijnen?
Sony xperia X compact heb ik.
De V staat voor Vehicle niet voor Volte schijnt ontstaan te zijn bij Huawei
Reputatie 7
Badge +4
Huawei? TS heeft een Sony...
De volgende sony's zijn VoLTE:
Sony Xperia Z5 (E6653)
Sony Xperia Z5 Compact (E5823)
Sony Xperia Z5 Premium (E6853)

Ik neem aan dat als je met jouw toestel gaat bellen zal LTE of 4G verdwijnen en H+ verschijnen. Op zich geen probleem, maar dan moet je dus wel dekking van T-Mobile hebben op het moment dat je belt of gebelt wordt. Met een VoLTE toestel heb je alleen nog maar Tele2 4G nodig.

Zou de verandering van het display kunnen liggen aan een nieuwe software versie die bij jouw geinstalleerd is? (Android 6 of juist 7)
Reputatie 4
Badge
Hoi Ghosjj,

Fijn dat je de informatie die je zocht hebt gevonden. In welk topic heb je deze gevonden? Mochten er meer klanten zijn met deze vraag dan kunnen zij wellicht in hetzelfde topic kijken!

Mark
@Eric

Ik weet dat TS een Sony heeft maar LTE -V is een technology door Huawei ontworpen. Heeft niets met Volte te maken. Vraag het onze vriend Google
Reputatie 7
Badge +5
Ik gokte maar wat hoor wat die ''V'' betreft, misschien betekend het wel ''Veloce = snel'' :P
Wat Karin zegt zou ook kunnen, dan heeft het met auto's te maken
Dan zal die V wel voor vehicle staan (ook maar een gokje hoor)
Reputatie 7
Badge +5
Correct, had al zoiets gelezen over de Tesla
Voor de autoliefhebbers en Hier

Maar rug 5x4G komt niet in je balkje op de phone 😉
Ik heb mijn telefoon sinds 5 maanden denk ik, toen het toestel echt net uit kwam. Zo'n 3 maanden geleden al veranderde het van 4g naar dat LTE V. Ik vond bij "nieuws en actualiteiten" een topic waar staat dat het 3 maanden geleden beschikbaar werd voor alle tele2 klanten. Ik begreep het niet helemaal, maar in elk geval dat alle tele2 klanten dat 3 maanden blijkbaar hebben gekregen, dus dan zal het vast niet iets slechts zijn haha. Ik heb verder ook geen problemen met bellen of internet, maar vroeg het me al een tijdje af wat t nou precies was.
En ik kreeg het dus ongeveer op t zelfde moment als dat topic was aangemaakt 3 maanden geleden. Zal dus wel niks met mijn besturings systeem te maken hebben denk ik, om nog even terug te komen op Eric zijn vraag.
Reputatie 4
Badge
Hoi Ghosjj,

Ik moet zeggen dat ik ook even heb moeten zoeken maar de links die Bombarie heeft geplaatst geven een hoop duidelijkheid (de rest ook bedankt trouwens!). Sowieso kan het geen kwaad, als we iets aanpassen op ons netwerk dan zullen we dit altijd doen met de insteek om de kwaliteit te verbeteren 😃.

Mark