4g en eu bundel

• 25 oktober 2015
  • 29 reacties
  • 1577 x bekeken

Ik heb van tele 2 bericht gekregen dat ik 4g kan gaan gebruiken. Ik heb vervolgens LTE ingesteld maar bovenin het schermpje blijft 3g staan. wAt te doen?

Ik heb onlangs in Frankrijk een eu bundel besteld, maar ik kreeg geen verbinding! Wat te doen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste Jan,

1) Wat voor toestel heb je?
2) Als je LTE hebt ingesteld dan zou je telefoon Tele2 4G moeten selecteren zodra er bereik is.
De huidige dekkingskaart is: https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ Is dat al op jouw locatie?
Indien niet, dan zal je toestel 4G oppakken zodra je binnen het dekkings gebied zit en Tele2 heeft in Q4 2015 landelijke dekking, dus zal dit binnenkort bij jou ook zijn.
Bedankt voor de informatie. Ik val net buiten het gebied. Op de hoek van de straat waar ik woon is er wel dekking. .Het scheelt maar 50 meter!.
Reputatie 4
Badge +3
Hi janvanbommel,

Wat jammer dat je thuis net geen 4G hebt. Wellicht komt daar in de toekomst nog verandering in. Zoals je weet zijn we nog druk bezig met het bouwen aan ons 4G-netwerk. Heb je op andere plaatsen wel al 4G? Zo niet, laten we even wat zaken nalopen:

- Eric geeft al aan dat 4G aan moet staan. Als je hier nog niet naar hebt gekeken, is het handig om dat nog even te doen. Op onze website is een speciale 4G-pagina waar wordt uitgelegd hoe je 4G kunt instellen.
- Zijn de instellingen van jouw telefoon nog correct? Vanwege updates, maar ook per ongeluk, kan er natuurlijk iets zijn verschoven. Om dit te checken, wil ik je vragen onze toestelhulp te doorlopen.
- Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Mobiel netwerk > Simapps > Tele2 menu > SIM instellen. Kies vervolgens voor automatische SIM selectie'. Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie. Als je hierna niet meteen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.
- Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie.

En dan wil ik nog even kort ingaan op de bundel in het buitenland. De instellingen moeten anders staan wanneer je gebruik wilt maken van jouw internetbundel op een netwerk in het buitenland. De toestelhulp helpt jou ook bij het instellen van internet in het buitenland!

Ik hoor graag weer van je als je al deze stappen hebt doorlopen, maar nog steeds geen 4G ontvangt op plaatsen waar dit wel het geval zou moeten zijn.

Groetjes,
Rick

@Eric: Thanks voor je hulp 🙂
Reputatie 6
Badge +1
In mijn geval (Galaxy S6) hoefde ik voor het buitenland geen alternatieve instellingen te zetten. Bij vier grenswissels werd automagisch de juiste instelling gekozen. Dus voice & data roaming ging gelijk goed.
Bij terugkomst in NL moest ik wel even bij 'namen toegangspunten' internet.tele2.nl opnieuw aanvinken. Maar dat kan ook te maken hebben dat ik inmiddels werd opgewaardeerd van 3G naar 4G+
4G plus?
Weet je zeker dat je een Tele2 simkaart in je telefoon hebt?
Reputatie 6
Badge +1
Yep, al sinds een maandje of twee....

Heel fijn voor jou.Vreemd dat Eric nooit iets heeft verteld dat Tele2 al 2maanden 4G plus schijnt te hebben:)
Heb je de snelheid al eens gemeten?
Reputatie 7
Badge +4
Tja, ik kan ook niet alles weten he. Ik moet het eerst ergens in de vakliteratuur hebben kunnen lezen...

Maar wat gisteren al opgemerkt was bij 4G masten dat Tele2 4G advanced aan het activeren is / heeft geactiveerd ? "De eerste berichten druppelen vanaf deze week binnen dat 4G+ (LTE-Advanced) nu ook actief is op het Tele2 netwerk."

Misschien dat ze dit als verassing bij de analyst & journalist day volgende week gaan bekend maken tesamen met VOLTE?

Om LTE advanced te kunnen ervaren moet je wel een CAT6 telefoon hebben. Dus b.v. een Samsung Galaxy S6 of Huawei Ascend Mate 7.
Reputatie 7
Badge +5
Wees reëel Eric, de gemiddelde consument gaat er geen vakliteratuur op naslaan om te kijken wat er allemaal theoretisch mogelijk is (word).
Natuurlijk komt Tele2 vertellen wat allemaal mogelijk zal worden, Tele2 moet eens in de tegenwoordige tijd eerlijk(er) communiceren wat haalbaar is voor de consument.
Een simpele simkaart activeren is al een probleem op zich, de klant wil nu en hier 4G, niet 50 meter verder om de hoek.
Die wil inzicht in zijn app/mijntele2, niet iedereen is geïnteresseerd in een 10gb databundel, als je die neemt zal je verbruiksapp je weinig interesseren of die nu werkt of niet.
Tele2 heeft het zelf over de klant "omzetten" naar het 4G systeem, concreet betekent dat meer dan alleen 4G bereik, zorg er eerst eens voor dat dat werkt voor de consument.
Die analyse & journalist days zijn leuk om op te schrijven wat er verteld word, er is totaal geen ruimte om kritische vragen te stellen als consument.
Het is niet meer dan een verhaaltje wat 5 jaar geleden bedacht was en nu pas uitgevoerd gaat worde, het blijven toekomstplannen.
Vooral als je de loopbaan van CEO J.Dotts een beetje hebt gevolgd weet je al dat er een verschrikkelijk rookgordijn opgeworpen gaat worden.
Eric, als een bedrijf als Tele2 ergens al 4G plus zou kunnen aanbieden, dan zou je het niet uit de vakliteratuur moeten halen, maar uit een nieuwsbrief van het bedrijf zelf.
Ze zouden dat onmiddellijk op hun eigen speciale manier bekend maken. Denk je ook niet?
Mijn vraag aan Raaf 12 is dan ook, meet je snelheid eens. Maar daar heeft hij nog niet op gereageerd

De Samsung 6 gaf bij mij ook al 4G plus aan toen ik het toestel kreeg en mijn simkaart activeerde , pas 2,5 maand later werd het daadwerkelijk aangeboden door mijn provider die ermee aan het experimenteren was in de grote steden..
Doe je een snelheidstest en heb je plus bereik dan verdubbelt die snelheid en soms meer dan dat.
Het 4G plus symbooltje in mijn SamsungS6 Edge staat er meestal ook overal waar ik kom wel. Maar niet overal is daadwerkelijk 4G plus aanwezig.Dat merk je onmiddellijk aan de snelheid.
Ik heb dus mijn twijfels of Tele2 dit plus al kan aanbieden. En zouden ze dan beginnen in Leeuwarden?
Als het er werkelijk is hebben ze een enorme sprong gemaakt.
Maar laten we even logisch blijven denken.
Eerst 4G en dan misschien 4G plus
En het is inderdaad nog maar met enkele toestellen te ontvangen.
De allernieuwste en de allerduurste.

Tja, ik kan ook niet alles weten he. Ik moet het eerst ergens in de vakliteratuur hebben kunnen lezen...
Om LTE advanced te kunnen ervaren moet je wel een CAT6 telefoon hebben. Dus b.v. een Samsung Galaxy S6 of Huawei Ascend Mate 7.
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb een beperkte bundel en ga geen MB's verstouwen om de speed te meten. Op de Galaxy S6 merk ik wel dat er fall back naar 4G is. Dus downloaden met 4G+ en na een periode van ong. 5 sec inactivteit terug naar 4G. Alles volgens het icon bovenin het beeld.
Dat icoontje geeft aan dat je toestel 4G plus kan ontvangen. Dus 5 sec om te zoeken naar 4G plus ontvangst wat er niet is en meteen terug naar 4G . Vind hij ook geen 4G schakelt hij automatisch weer naar H plus of 3G.
Je S6 is klaar voor 4G plus Tele2 nog niet.
Reputatie 6
Badge +1
Als ik download en bijv. een webpagina binnenhaal staat er constant 4G+ bovenin het beeld. Pas in rust is er fallback naar 4G
LTE advanced is niets anders dan het combineren van frequentie banden tot 1 kanaal. In het geval van Tele2 band 7 en band 20. Het netwerk van Tele2 is daar vanaf het begin toe in staat geweest, en wordt sinds afgelopen week ook toegestaan voor klanten.

De theoretische max snelheid van Tele2 is met hun banden 225 Mbits. (10+20Mhz=75+150Mbit). Maar de theoretische max is niet het directe voordeel. Het voordeel is dat je de max snelheden op de banden die je in de praktijk haalt, kan combineren. Ook hoeft het toestel niet te kiezen tussen de banden, wat betekend dat je altijd het optimum behaald.

Stel dat je in de praktijk op band 7 45Mbits haalt een op band 20 30Mbits haalt, zul je met LTE advanced 75Mbit halen.
Juist Siebel sinds afgelopen week is het toegestaan voor klanten. Dus de veronderstelling van Raaf 12 dat hij al 2,5 maand gebruik maakt van 4G plus is dan onjuist. Ik ga er ook van uit dat het netwerk van Tele2 dit 4G plus nog verder zal gaan ontwikkelen en uitbreiden.Immers dat het netwerk ertoe in staat is (wat op zich goed nieuws is )wil niet zeggen dat het al overal beschikbaar is
Bij de meeste providers wordt er nog volop mee geëxperimenteerd voor men het de klant aanbied.
Ik heb een zeer grote databundel en heb uit interesse en nieuwsgierigheid een aantal malen op verschillende plaatsen in Nederland Utrecht, den Bosch, Eindhoven, speedtesten gedaan en zeer hoge snelheden gemeten.
Vooral in het centrum van Utrecht was de snelheid zeer hoog.
Persoonlijk zit ik er niet op te wachten.
Mijn verbinding is ook zonder plus snel genoeg. Maar het is een interessante ontwikkeling.
Reputatie 6
Badge +1
Dus de veronderstelling van Raaf 12 dat hij al 2,5 maand gebruik maakt van 4G plus is dan onjuist.

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Jij vroeg of ik wel een Tele2 Sim in het toestel had zitten.. Daarop antwoordde ik dat die erin zat (al twee maanden) zijnde de tijd dat ik een abo bij Tele2 heb. Zo duidelijk?
Het 4G+ verhaal startte pas een week geleden toen ik bij terugkomst uit het buitenland het Tele2 4G network voor de eerste keer kon gaan gebruiken. En merkte dat er een 4G+ symbol op de GSM verscheen.
Nee Raaf ik vroeg of je zeker wist dat je een Tele2 simkaart had omdat je over 4G plus begon en er zelfs een screenshot van mee stuurde.
Verder vertelde je ook nog dat je werd opgewaardeert van 3G naar 4G plus.
Ik heb je uitgelegd dat in de Samsung 6 het 4G icoontje er aldoor staat.
Lees hierboven de uitleg.
Je bent omgezet van 3G naar 4G niets meer maar zeker ook niets minder.
Reputatie 6
Badge +1
Dat is dan een verschil van mening en dat moet kunnen.

Jouw vraag

c/p

4G plus?

De laatste vraag beantwoord ik met

c/p

lijkt mij duidelijk, dat ik gericht antwoord geef. Maar dat geeft je volledig recht het anders te bekijken. Ik ben daar heel soepeltjes in.
Dat is dan een verschil van mening en dat moet kunnen.

Jouw vraag

c/p

4G plus?

De laatste vraag beantwoord ik met

c/p

lijkt mij duidelijk, dat ik gericht antwoord geef. Maar dat geeft je volledig recht het anders te bekijken. Ik ben daar heel soepeltjes in.

De laatste vraag luidde : 4G plus? weet je zeker dat je een Tele2 simkaart in je toestel hebt?

Soepel ben ik ook, maar tegelijkertijd vrees ik dat als je gaat zeggen opgewaardeert te zijn naar 4G plus dat dit bij klanten weer heel veel vragen zal gaan oproepen.

Er is al genoeg verwarring over hun 4G.
Klanten willen graag duidelijkheid, dus maak het niet verwarrender dan het al is door over plus te gaan beginnen.
En zeker niet voordat je eens hebt gemeten of het bij jou zelf al werkt.
Verder geen probleem hoor.......
Hopelijk is het je duidelijk
Reputatie 7
Badge +5
Wat heet verwarring, 4G-plus zou pas beschikbaar zijn als er 4G abonnementen op de markt komen.
Nu gaat Siebel vertellen dat er sinds een week van 4G plus gebruikt kan worden op gewone abbo's zonder dat er ook maar 4G abonnementen aangeboden worden ?
Ik begrijp dat als Tele2 iets eerder oplevert dan verwacht het ook niet goed is? :s
Ik begrijp dat als Tele2 iets eerder oplevert dan verwacht het ook niet goed is? :s

Dat begrijp je dan niet goed Siebel
Iedereen juicht het van harte toe ALS Tele2 daadwerkelijk IETS (4G plus bijvoorbeeld,) eerder zou kunnen opleveren terwijl het nog door niemand werd verwacht, zelfs niet door Eric..die het eerst nog op moet gaan zoeken in de vakliteratuur.
Iedereen juicht, ook wanneer Tele2 de jarenlange achterstand met 4G een klein beetje probeert in te lopen en dat vervroegde oplevering noemt..
Reputatie 7
Badge +5
Waar kan ik een 4G abonnement afsluiten bij Tele2 :?
Die is er niet, laat staan iets vroeger opgeleverd.
Bombarie je hoeft alleen maar even je abonnement te verlengen en omgezet te worden naar 4G. Omdat Raaf 12 een Samsung 6 heeft wordt in dat toestel 4G plus icoontje getoond. Raaf12 heeft waarschijnlijk gekozen voor de Samsung 6 met een 100 mb bundel aanbieding. Daardoor zou snelheid testen op verschillende locaties betekenen dat hij meteen door zijn bundel is. Jammer , want wie weet heeft hij de primeur om als enige Nederlander 4G plus van Tele2 te hebben. Al heb ik daar zo mijn twijfels over.
Reputatie 6
Badge +1
Haha 500MB je zit er niet ver vanaf. Was een aanbieding van Studentmobiel met 100 euro cashback van Samsung. Maandelijks 29 euro p/m gedurende 2 jaar. Ik ben klant geweest bij KPN, Dutchtone, Vodafone, Youfone, Telfort en Ben.
Tot nu toe valt Tele2 mij niet tegen. En ik ben als techneut erg blij met mijn nieuwe supersnelle S6 foontje!