beantwoord

4g doet het soms niet

• 11 juni 2017
  • 20 reacties
  • 299 x bekeken

Ik heb een s8 met alles onbeperkt maar mijn 4g doet soms raar ik kan niet eens een appje sturen naa een uur ofzo lukt het dan weer wel wat kan ik doen ?
icon

Beste antwoord door eric 11 juni 2017, 16:11

Ik weet ook niet wat Karin303 daarmee bedoeld, maar "toevallig" woon ik ook in Leidscherijn en ervaar dit niet.
De dekking is hier prima in orde. ZIe de dekkingskaart. https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

Het zou dus ook de hardware van je toestel kunnen zijn. Kun je de sim eens in een ander toestel proberen?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Staat je simkaart instelling op automatisch?
Bij apps de App Tele2 menu kiezen logo is een simkaartje met een tandwieltje.
Kies simkaart selecteren automatisch in Nederland
Even toestel herstarten.
Reputatie 3
Badge +1
Zou in de theorie ook met de dekking te maken kunnen hebben. Hoe is je 4G dekking en waar ervaar je dit vooral?
https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/
Reputatie 7
Badge +4
De theorie van Sogeming is veel logischer. Het Tele2 sim menu is niet zo dynamisch als Karin aangeeft. Het staat verkeerd of niet. Dat kan niet elk uur staan te flipperen.
De theorie van Sogeming is veel logischer. Het Tele2 menu is niet zo dynamisch als Karin aangeeft. Het staat verkeerd of niet. Dat kan niet elk uur staan te flipperen.

Tele2 is op zich al niet zo dynamisch als meestal wordt verteld, dus het zou inderdaad heel goed mogelijk zijn dat het met de dekking te maken heeft.
Succes!
Ik woon in leischerijn maar maakt dat wel wat uit want ik betaal er eerlijk voor dan wil ik het ook eerlijk kunnen gebruiken
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet ook niet wat Karin303 daarmee bedoeld, maar "toevallig" woon ik ook in Leidscherijn en ervaar dit niet.
De dekking is hier prima in orde. ZIe de dekkingskaart. https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/

Het zou dus ook de hardware van je toestel kunnen zijn. Kun je de sim eens in een ander toestel proberen?
Nou Eric ik zal je nogmaals uitleggen wat ik bedoel. Ik spreek een beetje uit ervaring en ook in mijn geval was er zoals je weet volgens de dekkingskaart prima bereik, maar bleek dat na dekkingsonderzoek door Tele2 zelf absoluut niet te kloppen en mocht ik kosteloos ontbinden. Ik kreeg bericht dat er nog aldoor hard gewerkt werd om overal 4G te kunnen leveren.
Maar natuurlijk kan het ook allerlei andere oorzaken hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Maar dat had dus niets met het Tele2 SIM menu te maken. Vandaar dat ik het nogal verwarrend vond.
Maar dat had dus niets met het Tele2 SIM menu te maken. Vandaar dat ik het nogal verwarrend vond.

Oh ok Eric goed hoor......jammer dat het niet aan het Sim menu ligt, want dat is eenvoudig op te lossen.
Probleem met dekking wordt vrees ik moeilijker en zeker als uitsluitend de kleur van de dekkingskaart het uitgangspunt is
Ik vind het namelijk verwarrend worden als klant aangeeft geen dekking te hebben, dat dan de kaart toch aangeeft fantastische dekking. En als er dan onderzoek wordt gedaan wordt vastgesteld dat er helemaal geen dekking is.
Dat was hier ook zo dus misschien is de kaart dan niet helemaal ok?
Maar ben heel benieuwd wat er uit uiteindelijk uit de bus komt.
Geen selektie probleem, wel steeds wegvallend bereik.....
Dat wordt zoeken.
Reputatie 7
Badge +4
Hier in LeidscheRijn geen signaal probleem (eigen ervaring). Wacht op sim/toestel swap van topic starter.
Hier in LeidscheRijn geen signaal probleem (eigen ervaring). Wacht op sim/toestel swap van topic starter.

Ik ook
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb voorheen nooit problemen gehad met mijn bereik. Laatste dagen heb ik nauwelijks 4g waar ik dit eerder altijd heb gehad. Ik heb overigens ook de nieuwe s8 en onbeperkt mbs
Bouch woon je ook in Leidsche Rijn?
Reputatie 7
Badge +4
Hij heeft in iedergeval dezelfde S8.. Ik heb een S7.
Reputatie 1
ik woon in het centrum van Utrecht. Maar ik heb dit probleem overal waar ik ben, niet alleen thuis.
Reputatie 7
Badge +4
Als het het overal een probleem is, dan zou je toch inderdaad moeten twijfelen aan je hardware..
Test eens je sim in een ander toestel.
Vraag ook de andere Tele2 klanten in Leidsche Rijn en Utrecht eens of ze goed bereik hebben.
Maar als het overal is tja.....Misschien wordt het een beetje druk met al die unlimited klanten.
Reputatie 7
Badge +4
Drukte leidt niet tot vermindering in bereik, kan enkel leiden tot minder throughput.

Je zou dan b.v. in plaats van 20 MB nog maar 2 Mb kunnen gaan ervaren. Maar een app (paar bytes) een uur niet kunnen versturen zal niet door congestie komen.
Drukte leidt niet tot vermindering in bereik, kan enkel leiden tot minder throughput.

Througput is dat doorvoersnelheid?
Dat zou kunnen bij de soms wel soms niet 4G klacht toch?
Badge
Er is al een tijd niet gereageerd in dit topic.
Ik ga er vanuit dat het is oppgelost en anders kan er een nieuw topic gestart worden.