beantwoord

4G Dekking Apeldoorn en omstreken

• 10 september 2018
  • 8 reacties
  • 269 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 4 reacties
Ik zit momenteel overdag in Apeldoorn en ‘s avonds in de buurt. Met een 4g unlimited abo op een iPhone 6. Ik heb maximaal 3G als ik al service heb. Zie in een 2 jaar oud forum bericht dat het toen al een probleem was en dat het geaccepteerde antwoord was; we zijn druk bezig, wordt steeds beter. Zijn de werkzaamheden stopgezet of is het eigenlijk alleen in de randstad zoals geadverteerd?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 11 september 2018, 09:33

Is de Mi A2 lite dual 4G off standby dual? Want anders klopt dat je alleen 3G krijgt in een van de sim slots.

Om de probleem te isoleren zou je even je simkaart in een toestel doen liefst zonder andere simkaarten en daar de instellingen van checken... Want het is nu wel erg onduidelijk waar je je Tele2 simkaart gebruikt, je zei op de OP dat het over een iPhone 6 ging maar nu is het een dual-sim A2 lite geworden

Edit:

De Mi A2 lite is NIET dual 4G. Het is een dual standby telefoon.

Je zou dan je Tele2 simkaart als enige simkaart moeten gebruiken om uit te sluiten als je iPhone stuk is of als je een dekking probleem ervaart.

Verder, je mag volgens de voorwaarden je Tele2 simkaart niet onnodig op 3G laten draaien, dat betekent, dat wanneer je de Mi A2 Lite wilt gebruiken, je Tele2 simkaart de main sim op 4G moet zijn, langdurig 3G gebruik kan leiden tot een belletje van de technische afdeling die je vriendelijk zou verzoeken om je toestel op 4G te zetten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het netwerk is inmiddels wel gereed. Er zijn ruim 3500 sites gebouwd en op de veluwe en zo na is alles wel gedekt. Apeldoorn en omgeving heeft prima buitendekking, maar ook nog wat van die natuurgebied plekken.Dan kun je roamen op het T-Mobile 3G netwerk. Als dat er ook niet is, dan zit je waarschijnlijk of in een goed geïsoleerde omgeving of diep in het bos. Zie ook de dekkingskaart: https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk. Je kunt met jouw Iphone trouwens ook Vowifi gebruiken, als je wel wifi dekking hebt, om over te bellen. https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/

Op mijn andere telefoon met andere provider is het inderdaad overal 4g. Dit is een dual Sim, als ik de Tele2 Sim er bij in doe is het resultaat hetzelfde (max 3G).
Het op deze manier weinig toegevoegde waarde voor mij.
Reputatie 7
Badge +4
Op mijn andere telefoon met andere provider is het inderdaad overal 4g. Dit is een dual Sim, als ik de Tele2 Sim er bij in doe is het resultaat hetzelfde (max 3G).
Het op deze manier weinig toegevoegde waarde voor mij.

Een dubbel SIM Iphone 6? Als dat een speciale import vanuit de USA is, dan heb je kans dat deze de juiste frequenties niet ondersteund. Je hebt voor Tele2 namelijk band 7 en band 20 nodig. Andere netwerken in NL hebben ook nog andere banden, vandaar dat het daar wel op werkt, maar ook niet volledig als de 800 Mhz (band 20) niet wordt ondersteund. Als je een simonly kaart in NL koopt, dan moet je wel een toestel gebruiken dat geschikt is voor de NL netwerken.
Reputatie 7
Badge
De dual Sim is een andere telefoon (“...op mijn andere telefoon met andere provider...”) ?
@min zou je op 4gmasten.nl kunnen kijken of je je ver van de masten bevindt?
Een dubbel SIM Iphone 6?
Nee, een Xiaomi MI a2 lite, android 8.1. Geen import oid
De dual Sim is een andere telefoon (“...op mijn andere telefoon met andere provider...”) ?
@min zou je op 4gmasten.nl kunnen kijken of je je ver van de masten bevindt?

Als ik op deze website kijk zou ik omgeven moeten zijn door 4g+ masten van tele 2. De Xiaomi geeft inderdaad 4G (via andere provider), de iPhone 6 geeft (via Tele2) 3G.
Als extra: beide sims in de Xiaomi geeft 1x4G (niet Tele2) en 1x3G (Tele2) op dit moment.
Reputatie 7
Badge +2
Is de Mi A2 lite dual 4G off standby dual? Want anders klopt dat je alleen 3G krijgt in een van de sim slots.

Om de probleem te isoleren zou je even je simkaart in een toestel doen liefst zonder andere simkaarten en daar de instellingen van checken... Want het is nu wel erg onduidelijk waar je je Tele2 simkaart gebruikt, je zei op de OP dat het over een iPhone 6 ging maar nu is het een dual-sim A2 lite geworden

Edit:

De Mi A2 lite is NIET dual 4G. Het is een dual standby telefoon.

Je zou dan je Tele2 simkaart als enige simkaart moeten gebruiken om uit te sluiten als je iPhone stuk is of als je een dekking probleem ervaart.

Verder, je mag volgens de voorwaarden je Tele2 simkaart niet onnodig op 3G laten draaien, dat betekent, dat wanneer je de Mi A2 Lite wilt gebruiken, je Tele2 simkaart de main sim op 4G moet zijn, langdurig 3G gebruik kan leiden tot een belletje van de technische afdeling die je vriendelijk zou verzoeken om je toestel op 4G te zetten.