beantwoord

4G dekking

• 4 juni 2016
  • 5 reacties
  • 298 x bekeken

• Snapt hoe het werkt
  • 13 reacties
Volgens de kaart van Nederland zou Tele2 bijna overal 4G dekking in Nederland hebben.
Ik woon in Deventer en ben veel onderweg regio's Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Eindhoven, Maastricht. Bijna overal 3G en heel af en toe 4G. Ik betaal voor 4G en verwacht dat dan ook te krijgen. Helaas niet het geval.
icon

Beste antwoord door eric 4 juni 2016, 20:41

Tele2 bouwt een heel eigen netwerk. Soms gebruiken ze opstelpunten (staalwerk) van t-mobile maar ook bv van Novec die de masten van het vroegere Telfort heeft opgekocht. Omdat Tele2 andere frequenties gebruikt (800 mhz i.p.v 900) is het zelfs niet handig om 1:1 t-mobile te volgen. Let bij de dekkingsplaatjes even goed op indoor en outdoor. Voor outdoor zijn ze landelijk populatie dekkend maar voor indoor nog niet. Daarom hebben ze het 3g netwerk erbij geintegreerd zodat qua IP adres e.e.a. gewoon gelijk blijft. Ook de gevoeligheid van jouw telefoon speelt een belangrijke factor. Een Samsung is meer sensitive dan een Iphone bijvoorbeeld.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dat is jammer, het is inderdaad afhankelijk van de 4G+ kastjes die Tele2 in de bestaande T-Mobile masten stopt. Er komen elke maand weer kastjes bij dus de dekking wordt steeds beter. Er is verschil in binnenhuis cq. buitenhuis dekking.
Dat is jammer, het is inderdaad afhankelijk van de 4G+ kastjes die Tele2 in de bestaande T-Mobile masten stopt. Er komen elke maand weer kastjes bij dus de dekking wordt steeds beter. Er is verschil in binnenhuis cq. buitenhuis dekking.

Is misschien wel zo, maar volgens de kaart van Nederland op de website zou er nagenoeg overal in Nederland 4G dekking moeten zijn. Dit is zeker niet het geval. In mijn geval denk ik hooguit 20%.
Reputatie 7
Badge +4
Tele2 bouwt een heel eigen netwerk. Soms gebruiken ze opstelpunten (staalwerk) van t-mobile maar ook bv van Novec die de masten van het vroegere Telfort heeft opgekocht. Omdat Tele2 andere frequenties gebruikt (800 mhz i.p.v 900) is het zelfs niet handig om 1:1 t-mobile te volgen. Let bij de dekkingsplaatjes even goed op indoor en outdoor. Voor outdoor zijn ze landelijk populatie dekkend maar voor indoor nog niet. Daarom hebben ze het 3g netwerk erbij geintegreerd zodat qua IP adres e.e.a. gewoon gelijk blijft. Ook de gevoeligheid van jouw telefoon speelt een belangrijke factor. Een Samsung is meer sensitive dan een Iphone bijvoorbeeld.

Dank je voor de uitleg. Ik heb een Iphone6 en de 4G dekking waar ik het over heb is buiten en daar dus bijna altijd 3G. Van landelijk dekkend 4G is mijn inziens nog lang geen sprake.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, de eigen ervaringen zijn heel anders. Maar goed, er wordt nog druk doorgebouwd ( zie ook 4gmasten.nl) dus het kan alleen maar beter worden voor je.