beantwoord

4G buitenland werkt niet

• 30 juli 2019
  • 11 reacties
  • 503 x bekeken

Ik ben vandaag in Samos aangekomen en mijn 4G werkt niet. Ik heb geen bericht gehaad met "Welkom in Griekenland" of iets dergelijks. Mijn mede reiziger heeft een "Welkom in Duitsland" bericht ontvangen en heeft 4G. APN staat op internet.tele2.nl ik heb meerdere malen telefoon herstart en weet niet hoe verder.
Ik heb een Samsung Galaxy S8 met een 10G bundel.
Vorig jaar in Portugal werkte het overigens wel. Ik heb nog niks veranderd sinds toen.
icon

Beste antwoord door Malamute 30 juli 2019, 17:09

Als je verbinding met een provider kan maken zou je 3G moeten hebben.
Je zou eens kunnen proberen of je handmatig een provider kan vinden en kiezen.
Dat kan je op jouw toestel waarschijnlijk vinden onder Verbindingen, Mobiel netwerken en dan Netwerkoperators en daar Netwerken zoeken.
Wel oppassen welke provider je kiest, Samos ligt toch vlak voor Turkije en die zijn geen lid van de EU.
Als je een Turkse provider kiest dan ben je heel duur uit.
Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Er zijn maar een paar landen waar Tele2 een 4G contract mee heeft, in al de andere landen moet je het dan doen met een H/3G/E verbinding.

Dit zijn de 4G landen.

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt in het buitenland dus meestal gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk. Wel bieden wij 4G aan op de Tele2 netwerken van Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen.

Dus niet in Griekenland.
Reputatie 7
Badge +4
Ik denk dat topic starter gewoon geen data heeft, niet zozeer dat er geen 4g is. Check voor alle tips en truuks dit topic.
Reputatie 7
Badge
@JonaBlok heb je helemaal geen data verbinding of geen 4G verbinding? Zie je wel een netwerkprovider staan?
Ik denk dat topic starter gewoon geen data heeft, niet zozeer dat er geen 4g is. Check voor alle tips en truuks dit topic.
Ik heb nog meer dan genoeg data, 4G heb ik niet.
@JonaBlok heb je helemaal geen data verbinding of geen 4G verbinding? Zie je wel een netwerkprovider staan?
Ik heb geen van beide en zie geen netweekprovider. Geen idee waar ik de provider zou moeten zien trouwens.
Er zijn maar een paar landen waar Tele2 een 4G contract mee heeft, in al de andere landen moet je het dan doen met een H/3G/E verbinding.

Dit zijn de 4G landen.

Tele2 heeft afspraken met buitenlandse providers zodat je in het buitenland gebruik kunt maken van je mobiele telefonie diensten en mobiele data via 3G. Wij hebben nog geen afspraken met buitenlandse providers voor het gebruik van 4G. Je maakt in het buitenland dus meestal gebruik van mobiele data via een 3G-netwerk. Wel bieden wij 4G aan op de Tele2 netwerken van Zweden, Kroatië, Estland, Letland en Litouwen.

Dus niet in Griekenland.

Begrijp ik goed dat ik wel 3G zou moeten kunnen hebben dan? Want dat heb ik ook niet, ik heb 4g/3g/2g aan onder netwerkmodus.
Reputatie 4
Badge +1
Dat kan je op jouw toestel waarschijnlijk vinden onder Verbindingen, Mobiel netwerken en dan Netwerkoperators en daar Netwerken zoeken.
Wel oppassen welke provider je kiest, Samos ligt toch vlak voor Turkije en die zijn geen lid van de EU.
Reputatie 7
Badge
Heb je in Mijn Tele2 gekeken of je daar mobiel internet uit hebt staan voor het buitenland?
Reputatie 7
Badge

Ik denk dat topic starter gewoon geen data heeft, niet zozeer dat er geen 4g is. Check voor alle tips en truuks dit topic.Ik heb nog meer dan genoeg data, 4G heb ik niet.

Loop echt even al deze tips na, want als het aan de instellingen ligt dan staat het hier zeker bij.

Dit heeft geholpen, en inderdaad, er zaten een aantal Turkse providers tussen dus goed dat je handmatig erbij noemde voor het gevaal dat. Bedankt nog!
Reputatie 4
Badge +1
Fijn dat het werkt, vergeet niet je Netwerk weer op automatisch te zetten als je weer terug bent in Nederland.

Reageer